
Kriza udarila i na Adidas: Neviđen šok za Nemce, gigant u problemima, morali da prekrše vlastita pravila
Proizvođač sportske opreme Adidas najavio je ukidanje stotina radnih mesta. Najviše će biti pogođeno sedište fabrike u Hercogenaurahu (okrug Erlangen-Hohštadt u Bavarskoj), a cilj ove mere je prvenstveno "smanjenje složenosti".
Manje zaposlenih, jednostavniji procesi
"Moramo da ukinemo do 500 radnih mesta, ne zbog ljudi, već zato što ta radna mesta stvaraju složenost", izjavio je izvršni direktor Bjorn Gulden na konferenciji o finansijskim rezultatima.
Ovim je prvi put službeno potvrdio planove o otpuštanjima, koji su procurili još u januaru.
"Moramo smanjiti složenost, ali pojednostavljenje je najteža stvar uopšte. Morali smo da prekršimo mnoga vlastita pravila."
Adidas namerava da donosi odluke na decentralizovan način, jer se "iz Hercogenauraha ne može odrediti šta će se dobro prodavati u SAD-u ili Kini", dodao je Gulden.
Nema više zarade od skandaloznog partnerstva
Uprkos izazovnim ekonomskim uslovima, Adidas očekuje dalji rast u tekućoj godini, iako nešto sporiji nego 2024. godine.
"Naravno, trenutno postoji mnogo makroekonomskih neizvesnosti. No, s proizvodima za koje verujemo da su u trendu i pristupom koji je agilniji i lokalno orijentisan, ne vidim razlog zašto ne bismo bili uspešni”, rekao je Gulden.
Predviđa se da će prihodi rasti za visok jednocifreni procenat u prilagođenim valutama u 2025. Brend Adidas bi trebalo da poraste za najmanje 10 odsto. Procene prihoda više ne uključuju proizvode iz kolekcije Yeezi, čija je proizvodnja obustavljena.
Preostale zalihe iz raskinutog partnerstva s kontroverznim reperom Kanjeom Vestom rasprodane su prošle godine. Tokom 2024. Adidas je od tih proizvoda ostvario prihod od oko 650 miliona evra, dok je ukupni prihod porastao za 12 odsto na 23,7 milijardi evra.
Adidas polaže velike nade u ključna tržišta Severne Amerike i Kine, gde očekuje dvocifreni postotni rast u 2025. godini. Za Evropu se predviđa visok jednocifreni rast.
Kompaniju takođe očekuje dalje povećanje profitabilnosti, pri čemu bi operativna dobit trebalo da poraste na 1,7 do 1,8 milijardi evra, u poređenju s 1,3 milijarde evra prethodne godine. U godini bez velikih sportskih događaja Adidas planira da poveća ulaganja u marketing i prodaju.
"Mislim da smo za 2025. jako dobro pripremljeni", zaključio je Gulden.
(Telegraf.rs/Fenix de magazin)
Video: Veselin Jevrosimović o razvoju IT industrije
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.