
4 radna dana, fleksibilno radno vreme, hrana u menzi, besplatan fitnes: Ovako kompanije privlače radnike
Veliki broj nemačkih kompanija nudi fleksibilno radno vreme da bi privukle radnike, zaključak je izveštaja Instituta za ekonomska istraživanja IFO iz Minhena i organizacije Randstat.
U oglasima za posao je tri četvrtine nemačkih firmi nudilo ovu pogodnost, dodaje se u izveštaju.
Kompanije se suočavaju sa manjkom radne snage i kvalifikovanih zaposlenih na tržištu, tako da moraju da budu privlačne za kandidate, a fleksibilno radno vreme je ključni adut, prokomentarisala je predstavnica minhenskog instituta Darija Šaler.
Velike kompanije nude fleksibilno radno vreme nešto češće od malih firmi, a posebno se ističu pružaoci usluga - 78 odsto njih i trgovci u maloprodaji - 72 odsto.
Firme se trude da zainteresuju radnike i mogućnostima dalje obuke, što je benefit koji nudi 85 odsto velikih i 58 odsto malih kompanija.
Na trećem mestu su pogodnosti kao što su karta za prevoz, mogućnost ishrane u menzi ili propusnica za fitnes i druge sportske aktivnosti.
Ovu opciju nudi čak 89 odsto velikih kompanija, dok je među malim firmama taj procenat znatno niži i iznosi samo 37 odsto.
Četvrodnevnu radnu nedelju za sada nudi samo 11 odsto kompanija u Nemačkoj, objavljeno je na veb stranici minhenskog instituta.
(Telegraf Biznis/Tanjug)
Video: Koliko je bojkot velikih trgovinskih lanaca bio uspešan?!
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.