
Evropsko tržište automobila u krizi: Električna vozila u usponu - "Kinezi" uništili Teslu!
Prodaja novih automobila u Evropskoj uniji pala je za 3,4% u februaru i 3% u prva dva meseca godine, prema podacima Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA).
Najveći pad beleže Italija (-6%), Nemačka (-4,6%) i Francuska (-3,3%), dok je jedini značajan rast zabeležen u Španiji (+8,4%).
Iako tradicionalni automobili beleže pad, električna vozila (EV) nastavljaju da osvajaju evropsko tržište.

Električni automobili osvajaju sve veći deo tržišta
U februaru 15,4% svih prodatih vozila činili su baterijski električni automobili (BEV), dok je u prva dva meseca taj procenat iznosio 15,2%, što je skok sa 11,5% u istom periodu prošle godine.
Prodaja električnih automobila porasla je za 28,4% od početka godine, pri čemu tri od četiri najveća EV tržišta u EU beleže dvocifreni rast:
- Nemačka – +41%
- Belgija – +38%
- Holandija – +25%
- Francuska je jedini izuzetak, sa blagim padom od -1,3%
Hibridna vozila su i dalje favorit evropskih kupaca, sa 35,6% tržišnog učešća u februaru, a njihova prodaja je porasla za 18,7% od početka godine.
U međuvremenu, udeo benzinskih i dizel automobila pao je na 38%, u odnosu na 48,4% u istom periodu prošle godine, piše Juronjuz Biznis.
Tesla u slobodnom padu, kineski automobili preuzimaju tržište
Dok su Volkswagen, Renault i BMW uspeli da blago povećaju svoju prodaju u Evropi, Stellantis i Volvo beleže dvocifrene padove.
Ali najveći gubitnik je Tesla, čija je prodaja u EU pala za neverovatnih 49%! U prva dva meseca Tesla je prodao samo 19.046 vozila, što je ozbiljan udarac za brend koji je nekada dominirao tržištem električnih automobila.
Istovremeno, kineski SAIC Motor ostvario je rast od 39,2%, sa 30.176 prodatih automobila u EU.
Najveći izazov za obe kompanije dolazi od BYD-a, kineskog giganta koji je prestigao Teslu po ukupnim prihodima u 2024. godini. BYD je prodao 40% više električnih i hibridnih vozila širom sveta i sada cilja evropsko tržište sa modelima koji su jeftiniji od Teslinih.

BYD je lansirao Qin L EV, sedan sličan Teslinom Modelu 3, ali po duplo nižoj ceni! Takođe, razvijaju ultra-brzi sistem punjenja, gotovo jednak vremenu potrebnom za punjenje goriva na pumpi.
Iako kineski brendovi i dalje imaju prepreke na evropskom tržištu, BYD već gradi dve fabrike – jednu u Mađarskoj i drugu u Turskoj, a planira i treću u EU.
U međuvremenu, kineski proizvođači suočavaju se sa nesigurnošću zbog mogućih novih uvoznih tarifa iz SAD-a, što bi moglo promeniti globalnu igru u automobilskoj industriji.
(Telegraf Biznis)
Video: Koliko je bojkot velikih trgovinskih lanaca bio uspešan?!
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.