
Južna Koreja u krizi: 40 kompanija podiglo cene usled drastičnih troškova proizvodnje
Grupa od 40 južnokorejskih kompanija povećala je, ili će podići cene zbog viših troškova proizvodnje, što će izvršiti dodatni pritisak na inflaciju, prenose danas južnokorejski mediji.
Kao glavni razlog za povećanje cena, kompanije koje uglavnom proizvode hranu i piće, navele su niži kurs nacionalne valute von u odnosu na američki dolar, kao i povećane troškove za nabavku sirovina, prenosi agencija Jonhap.
Eksperti ukazuju da bi razlog za ovakvu odluku kompanija moglo biti i to što se vlada suočava sa teškoćama u pooštravanju kontrole cena robe široke potrošnje zbog političke nestabilnosti nakon što je predsednik Jun Suk Jeol uveo kratkotrajno vanredno stanje 3. decembra prošle godine.
Kako stručnjaci navode, strahuje se da bi godišnja stopa rasta cena prehrambenih proizvoda, kao i cena u lancima restorana, uskoro mogla premašiti tri odsto, što bi uticalo na ukupan rast cena robe široke potrošnje.
Grupa od 29 kompanija, uključujući Starbaks Koreja, Pariz Baget, Nongšim i CJ Cheiljedang Corp već su podigle cene, dok još deset kompanija planiraju da to učine sledećeg meseca.
Vlada i grupa za zaštitu prava potrošača izrazile su zabrinutost da bi rast cena mogao uticati na ekonomiju zemlje.
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Inovacije, inteligencija i intuicija: U svetu koji se stalno menja bitno je pronaći svoj ritam
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.