Kreativne konvencije u digitalnom dobu: Kako se kroz radoznalost ruše granice očekivanog

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

U uvek promenljivom pejzažu umetnosti, kreativnost može delovati kao sila bez pravila. Međutim, ispod površine svakog dela krije se mreža kreativnih konvencija - nevidljivih okvira koji usmeravaju stvaraoce i pomažu publici da razume ono što vidi, čuje ili čita.

Te konvencije obuhvataju sve, od strukturalnih do žanrovskih očekivanja. Stilističke norme, poput čiste tipografije u modernom dizajnu ili realizma u klasičnom slikarstvu, takođe spadaju u ovu kategoriju.

Ipak, uprkos tome što konvencije donose prepoznatljivost i koherentnost, mnogi umetnici ih koriste kao odskočnu dasku za inovacije, a inovacije idu ruku pod ruku sa radoznalošću.

IQOS Milanska nedelja dizajna Foto: IQOS

Upravo snaga radoznalosti je vodila brend IQOS da tokom Milanske nedelje dizajna, održane od 7. do 13. aprila, predstavi svoj novi projekat - interaktivnu instalaciju pod nazivom "Curious X: Sensorium Piazza".

Ovaj projekat je realizacija saradnje sa ikoničnim italijanskim brendom SELETTI koji veruje da je (r)evolucija jedino rešenje.

"Curious X: Sensorium Piazza" je hrabra reimaginacija tradicionalnog italijanskog trga, kao mesta gde se ljudi susreću i povezuju, premošćujući fizički svet u neočekivanu digitalnu dimenziju gde se umetnost i tehnologija prepliću.

IQOS Milanska nedelja dizajna Foto: IQOS

"Sensorium Piazza", nastala pod uticajem Selettijevog prepoznatljivog pristupa mešanja klasične i savremene estetike i strasti brenda IQOS prema inovacijama koje vode izvan spektra uobičajenog, primer je oslobađanja od konvencija kreativnosti u cilju stvaranja nečeg zaista neočekivanog, istražujući nove mogućnosti van granica tradicionalnog dizajna.

Instalacija je realizovana u formi interaktivnog digitalnog platna, pružajujući publici mogućnost interakcije i ostavljanja ličnog traga unutar izložbe.

Ovaj jedinstveni prostor je ujedno i korporalni i digitalni. Instalacija se razvija kao dinamično platno koje se konstantno menja te se smenjuju razgovori, topografski fragmenti lebde, dok se lica posetilaca stapaju u digitalne strukture, simbolizujući kolektivno sećanje.

IQOS Milanska nedelja dizajna Foto: IQOS

Posetioci su ohrabreni da se od pasivnih posmatrača preobrate u aktivne učesnike te da putem digitalnih alata, na nove i interaktivne načine, ostave svoj trag.

U posetu Milanskoj nedelji dizajna, sa IQOS timom je krenuo i dizajn duo iz Beograda, poznat pod nazivom MATES, koji čine Marko Ilijev i Saša Stević. IQOS i MATES duo blisko sarađuju kroz Curious X dizajn kolekciju, koja je kao i "Sensorium Piazza" inspirisana tradicionalnim elementima, ovaj put iz lokalne kulture.

IQOS nije proizvod bez rizika, oslobađa nikotin koji izaziva zavisnost. Samo za punoletne.

(Telegraf Biznis/PR)

Video: Veliko interesovanje građana za turističke vaučere koje daje Pošta Srbije

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Teme

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>