
Vučić obilazi radove na izlaznom portalu tunela "Iriški venac": Ovo je sada drugačija Srbija
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obilazi radove na izlaznom portalu tunela "Iriški venac" u okviru projekta izgradnje brze saobraćajnice Novi Sad - Ruma (Fruškogorski koridor).
Zajedno sa predsednikom u obilasku su i predsednica Pokrajinske vlade Maja Gojković, ambasador Kine u Srbiji Li Ming, ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Aleksandra Sofronijević, direktor JP "Putevi Srbije" Zoran Drobnjak, direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić i gradonačelnik Novog Sada Žarko Mićin.
- Prošli put smo bili na početku! Sad smo pri kraju smo, čudesno je lep! Zahvalan sam neimarima, našim kineskim prijateljima! Ovo će biti najdužni tunel u Srbiji i dugo će ostati tako, nije baš Mon blan, ali za naše uslove... Ogromna je cena svega ovoga, ali bukvalno ovo je drugačija Srbija! Od Novog Sada do Loznice sad će trebati sat i po vremena, a trebalo je tri - rekao je Vučić na samom početku obilaska deonice Fruškogorskog koridora rekavši da su ovo veliki poduhvati što nismo imali godinama.
Vučić je istakao da će izgradnja tunela kroz Frušku goru značajno doprineti boljoj povezanosti Srbije sa Republikom Srpskom, Bosnom i Hercegovinom, Slovenijom i drugim zemljama u regionu.
– Tunel ne znači samo lakši i brži put – on znači očuvanje prirode na Fruškoj gori, veću bezbednost u saobraćaju, spašene živote, nove investicije i dodatne prihode. Kada sve ovo završimo, Srbija će imati jednu od najboljih mreža puteva u Evropi. Ubrzo ćemo i prestići Hrvatsku, za godinu ili dve – poručio je predsednik.
Posebno je naglasio da će ovog Vidovdana imati mnogo razloga za slavlje.
– Za Vidovdan ću obeležiti više završenih kilometara nego što je izgrađeno za 60 godina unazad, još od Titovog vremena! Presrećan sam što Srbija napreduje. Mašine rade u tri smene, radnici su ispred roka – rekao je Vučić.
- Oko 789 radnika i 295 mašina radi na ovome, oni svakodnevno probijaju zemlju od 6-8 metara. Ljudi sa ovim mašinama rade u 3 smene, i mnogo sam zahvalan našim kineskim prijateljima koji su se ovoliko zauzeli za ovaj projekat - dodao je Vučić.
Li Ming je istakao zahvalnost što je Kina deo ovog projekta.
- Ovaj put je od velikog značaja, za poslovanje sa susednim zemljama ali i stratiškog značaja zbog odnosa naših zemalja. Nastavićemo da radimo zajedno, i da idemo ka boljoj i sjajnijoj budućnosi - istakao je on.
Vučić je potom istakao da je veoma srećan zbog radova.
- Ovaj najduži tunel biće gotov za godinu i po dana. Služiće našem narodu pre svega u stvaranju uslova za veću bezbednost, očuvanju života, bržem prometu, i ekonomskom razvoju dolaskom investitora jer je sve bolje povezano, i tako će se otvoriti brojna radna mesta. Zahvalan sam svima.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je da je iskopano 6.000 od ukupno 7.007 metara cevi tunela ''Iriški venac'', najdužeg tunela u Srbiji, od oko 3,5 kilometara
Vučić je na Instagram nalogu ''buducnostsrbijeav'' objavio video u kome je prikazano izvođenje radova na saobraćajnici Novi Sad - Ruma (Fruškogorski koridor) u okviru koje se gradi tunel ''Iriški venac''.
- Danas je iskopano tačno 6.000 od ukupno 7.007 metara cevi najdužeg tunela u Srbiji. Ponosan na Srbiju koja gradi, hvala narodu koji želi Srbiju koja radi - poručio je Vučić.
Ukupna dužina brze saobraćajnice Novi Sad - Ruma iznosi 44,41 km.
Tunel "Iriški venac" sastoji se od dve tunelske cevi dužine po oko 3,5 kilometara.
Od značajnijih aktivnosti trenutno se izvode radovi na iskopu obe tunelske cevi i od ulaznog i od izlaznog portala, radovi na izradi primarne podgrade, sekundarne obloge sa prethodnim postavljanjem hidroizolacije, a počeli su i radovi na postavljanju hidrotehničkih instalacija i ispune inverta.
Ukupno je izvršeno 85,20 odsto iskopa i to:
leva cev: 2.953, 9 / 3.484 metara iskopa i desna cev: 3.046,9 / 3.523,5 metara iskopa.
Do sada je ukupno iskopano 6.000 metara tunela, računajući obe tunelske cevi od ukupno 7007,5 metara.
Sekundarna tunelska obloga: ukupno je izvedeno 3.857,0 metara, odnosno 54,61 odsto.
Trenutni dnevni napredak je šest do osam metara iskopa, na sve četiri napadne tačke.
Prema proceni izvođača radova, a u skladu sa trenutnim napretkom i očekivanim geološkim uslovima, spajanje desne tunelske cevi biće u oktobru 2025. godine, a leve mesec dana kasnije.
Radovi u tunelu se odvijaju bez prekida 24 časova dnevno, sa uigranim timovima u dnevnim i noćnim smenama sa ukupno 245 angažovanih radnika i 52 jedinice mehanizacije i opreme.
Samo u noćnoj smeni, angažovano je oko 95 radnika.
Plan je da se probijanje tunela izvrši na stacionaži 21+000 što simbolično ukazuje na poštanski broj Grada Novog Sada.
Paralelno sa tunelom, izvode se radovi na mostu preko Dunava, ukupne dužine oko 1,7 kilometara, kao i radovi duž trase Fruškogorskog koridora.
Na projektu je svakodnevno angažovano ukupno 790 radnika, inženjera i ostalog osoblja, kao i 285 jedinica mehanizacije i opreme.
Predmetna trasa se na početku vezuje na postojeći auto-put E-75 Beograd - Novi Sad - Subotica, a na kraju na novoizgrađeni auto-put Ruma - Šabac i brzu saobraćajnicu Šabac - Loznica kao i buduću brzu saobraćajnicu Slepčević - Badovinci, čime povezuje AP Vojvodinu sa zapadnim i severozapadnim delom Srbije.
Istovremeno saobraćajnica je povezana i sa auto-putem E70. Na ovaj način ostvarena je efikasna saobraćajna veza veoma važne administrativne i regionalne centre kao što su: Novi Sad, Ruma, Šabac, Loznica, a takođe predstavlja i posrednu vezu Srbije sa Bosnom i Hercegovinom i Hrvatskom . Pored boljeg povezivanja sa neposrednim i širim međunarodnim okruženjem, najznačajniji efekti realizacije Fruškogorskog koridora ogledaju se u poboljšanju regionalne pozicije u domenu pristupačnosti, u saobraćajnom rasterećenju urbanih područja (obilaznica oko Novog Sada, Iriga i Rume) kao i uklanjanju tranzita sa područja Nacionalnog parka “Fruška gora” (izgradnjom tunela).
Tunel "Iriški venac" spojiće Novi Sad i Rumu i ujedno će biti najduži tunel u Srbiji od 3,5 kilometra, a izgradnja tunela počela je 1. maja 2021. godine.
Ugovor o izgradnji Fruškogorskog koridora, vredan 606 miliona evra, potpisan je u oktobru 2020. godine, u prisustvu predsednika Aleksandra Vučića i ambasadorke NR Kine Čen Bo.
Tunel "Iriški venac" je, uz most na Dunavu koji će spojiti Kać i Petrovaradin, najobimniji projekat budućeg Fruškogorskog koridora.
Radove izvodi kineska kompanija CRBC.
(Telegraf Biznis)
Video: Vučić obišao radove na izlaznom portalu tunela ''Iriški venac''
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Aca
Srbija kakvu danas gledamo nije ista zemlja kao pre deset godina, mnogo toga se promenilo nabolje.
Podelite komentar
Ana
Radovi na Iriškom vencu govore više od hiljadu reči, Srbija se menja svakog dana.
Podelite komentar
Ana
Srbija danas gradi projekte o kojima smo nekada mogli samo da sanjamo.
Podelite komentar