
Kolaps posle 62 godine! Revolucionarna kompanija proglasila bankrot
VejVočers (WeightWatchers) kompanija stara 62 godine čiji je revolucionarni program dijete promenio živote milionima ljudi širom sveta, podnela je zahtev za bankrot.
Kompanija je u utorak objavila da je ušla u postupak stečaja prema Poglavlju 11 američkog zakona, što će, kako navode, "ojačati njenu finansijsku poziciju, povećati investicionu fleksibilnost u strateškim inicijativama rasta i bolje služiti milionima članova širom sveta".
Oštra konkurencija
Danas poznata kao "WW International" ,kompanija se bori sa dugom od oko 1,5 milijardi dolara i nije uspela da održi korak sa modernijim i praktičnijim metodama mršavljenja, uključujući medikamente kao što je Ozempic (GLP-1 grupa), koje su korisnici počeli da preferiraju u odnosu na brojanje poena i kalorija.
Tokom stečajnog procesa, kompanija će se osloboditi ogromnog iznosa duga i očekuje da će iz njega izaći za oko " 40 dana kao javno trgovano preduzeće". Kako su naveli, poslovanje za članove će teći normalno.
- Odlučne mere koje danas preduzimamo, uz ogromnu podršku naših kreditora i vlasnika obveznica, daće nam fleksibilnost da ubrzamo inovacije, ponovo investiramo u naše članove i budemo lideri u brzo menjajućem pejzažu upravljanja telesnom težinom - izjavila je direktorka Tara Komonte.
"WW International" je imala teške godine nakon neuspelog plana restrukturiranja pod bivšom direktorkom Simom Sistani, koja je napustila funkciju u septembru 2024. godine nakon dve i po godine na čelu.

U najnovijem izveštaju o zaradi iz februara navedeno je da je broj članova opao za 12 odsto, a da su "godišnje kamate na dug od 100 miliona dolara" i dalje "značajan teret za kompaniju".
Kompaniju je dodatno pogodio odlazak Opre Vinfri, koja je prošle godine napustila upravni odbor nakon skoro decenije, i donirala sve svoje deonice muzeju. Vinfri je ranije tvrdila da joj je program pomogao da izgubi 40 kilograma 2016. godine, ali je kasnije priznala da je koristila i lek za mršavljenje koji nije imenovala.
Istorija WW
Kompaniju je 1963. osnovala Džin Nideč samoproglašena "debeljuškasta domaćica opsednuta keksom" koja je bila frustrirana dijetama i pilulama.
Počela je da održava nedeljne sastanke kod kuće s prijateljima kako bi diskutovali o teškoćama sa dijetom i vežbanjem.
- Kompulzivno prejedanje je emocionalni problem, i mi mu pristupamo emocionalno - rekla je za Time 1972. godine
Držeći se svoje filozofije - "Izbor, a ne slučajnost, određuje tvoju sudbinu" - Nideč je izgubila preko 30 kilograma i održala tu težinu.
Jedan od ključnih elemenata uspeha kompanije bio je njen sistem poena, kojim se vrednuju kalorije, zasićene masti, šećer i proteini u hrani i piću. Kompanija je krajem 2024. imala 3,3 miliona pretplatnika.
Međutim, deonice WW su se srozale na nivo "penny stock" (manje od 5 dolara po akciji), što je veliki pad u odnosu na maksimum od oko 100 dolara u 2018. godini.
(Telegraf Biznis)
Video: Da li smo svi rođeni da budemo srećni: Mirjana Gomilanović/Kako si na poslu #72
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.