
Nebojša Šaponjić u "Čadež Talk": Od veleprodaje do sopstvenih brendova i svetskih tržišta
Nebojša Šaponjić mi deluje kao čovek koji ne voli previše da bude u centru pažnje ali čiji rezultati govore umesto njega, izgradio je ozbiljan poslovni sistem ali ne kroz agresivnu ekspanziju već kroz promišljene poteze, strateška partnerstva i dugoročnu viziju. Sposobnost da proširi koompaniju i van Balkana govori da razmišlja globalno a deluje lokalno, što je odlika vrhunskih lidera. Uključio je decu u porodični biznis pa se stiče utisak da ne gradi imperiju već i nasleđe – odgovor je ChatGPT-ja na upit o velikom biznismenu, osnivaču Nelt grupe, gostu ovonedeljnog “Čadež talk-a” na TV Euronews.
“Svi iz biznisa u Srbiji znaju ko je Nebojša Šaponjić, znaju priču o njegovom ortaku Ranku, sa kojim se nije posvađao kada su napravili veliki posao, što je tako tipično u biznisu, znaju koliko mu znače porodica, prijatelji i koliko ga nije briga šta drugi misle o nečemu što je namerio da uradi. Zbog toga sam odlučio da pitam ChatGPT, kao nekoga ko lično ne poznaje Nebojšu Šaponjića šta misli o njemu”, kaže Marko Čadež najavljujući svog gosta.
Teško detinjstvo, školovanje u Kraljevu i Sarajevu, gde je i pored toga što se ne ponosi svojim odnosom prema školi, naučio šta znači odgovornost i kako da uči, jer “sve ima u knjigama, samo treba čitati”, ogromno iskustvo u poslovnom partnerstvu, način na koji je počeo da se bavi biznisom, delovi su interesantne životne priče Šaponjića iz koje mnogo može da se nauči.
Sarajevo je pre kriznih godina, kao multikulturna, otvorena, jedinstvena, potpuno drugačija sredina, ostavilo trag u iskustvu Šaponjića, posebno oblikovan kroz neposrednost u kontaktu sa različitošću. Konzervativni stalni posao u telekomunikacijama u javnom sektoru, dolazak u Beograd, krizne godine, borba za egzistenciju, deca i porodica, ljubav, mnoštvo zanimljivih priča i bogato iskustvo, način na koji je sebe dograđivao, u svakom segmentu oblikovali su ovog uspešnog poslovnog lidera.
“U 90-im godinama kada sam dobio decu, prve pampers pelene kupio mi je moj partner Sočo i to je bilo otkrovenje jer nisu morale da se peglaju. Krećemo sa italijanskim Kikom i bebi opremom, iz treće ruke, pa sam može se reći, do Nelta došao preko pelena i peglanja”, kaže Šaponjić.
Kompanija “Procter and Gamble” izabrala nas je za distributere i od njih smo 90-ih naučili posao, dobili smo obuku na nivou drugog univerziteta, učestvovali na njihovim seminarima, školama, o prodaji, logistici i napravili smo ozbiljan pomak u odnosu na druge veletrgovce, priseća se Šaponjić.
Nelt od srpskog igrača postaje regionalni pa i globalni. Brzo su uvideli da firme moraju da budu prisutne u regionu, zemljama koje nas okružuju.
O brendovima su naučili servisirajući druge kompanije i odlučili da naprave svoje, počeli su od brenda Neoplante u mesnoj industriji, posle toga ušli u grinfield i napravili Fabriku dečje hrane, sa Nutrino labom takođe je načinjen veliki iskorak… Otvorili su i afričko tržište, napravili su fabriku konditora u Angoli, otvorili su Mozambik, grade logistički centar..
Privrednicima koji žele da posluju na afričkom tržištu, otvoreni su da pomognu, ali, kako ukazuje Šaponjić, treba biti svestan ogromnih, neverovatno brzih promena da bi se opstalo.
(Telegraf.rs/PKS)
Video: Vodimo vas iza kulisa EDS-a: Mreža duža od obima planete
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.