
Beogradski metro dobija „krtice“
Ugovor o nabavci dve mašine za iskop tunela (TBM, eng. Tunnel Boring Machine) koje će biti korišćene za izgradnju tunelske deonice Linije 1, faze 1 beogradskog metroa svečano je potpisan u prostorijama JKP „Beogradski metro i voz“ Beograd.
Ugovor su potpisali predstavnici dve renomirane kineske kompanije: Han Džiping, rukovodilac projekta metro Linije 1 u ime kompanije PowerChina, i Cao Đianfeng ispred kompanije CRCHI (eng. China Railway Construction Heavy Industry Corporation Limited), u prisustvu Andreje Mladenovića, direktora JKP „Beogradski metro i voz“.
Ovaj događaj predstavlja značajnu prekretnicu u realizaciji jednog od najvećih i najznačajnijih infrastrukturnih projekta u Srbiji – izgradnji modernog metro sistema u Beogradu.
Andreja Mladenović, direktor JKP „Beogradski metro i voz“ istakao je ovim povodom: „Današnje potpisivanje ugovora je suštinski korak ka ulasku u fazu konkretnih radova na terenu. Nabavka TBM mašina znači da smo spremni za iskop tunela i realizaciju metroa kakav Beograd zaslužuje. CRCHI je najveći svetski proizvođač ovih mašina, a trenutno je u Evropi angažovano više od 15 krtica na raznim infrastrukturnim projektima“.
Han Džiping naveo je da su partneri iz PowerChina ponosni što imaju priliku da učestvuju u izgradnji prvog metro sistema u Beogradu i u regionu. „Današnje potpisivanje je okosnica izvođačkih radova i uvod u pripremu izgradnje metroa. Naš cilj je da opravdamo ukazano poverenje, osnažimo i poboljšamo funkcionalnost saobraćaja, a sve uz podršku Vlade Republike Srbije, JKP „Beogradski metro i voz“ i projektnih menadžera, ali i uz razumevanje lokalnog stanovništva.“, dodao je Dž. Han.

Cao Đianfeng iz CRCHI prisutnima je predstavio rezultate i mogućnosti ove kompanije kao globalnog lidera u proizvodnji TBM-a. „Mašine koje isporučujemo predstavljaju najsavremeniju tehnologiju u oblasti tunelskog inženjeringa. Sigurni smo da će doprineti efikasnom i bezbednom iskopu metro tunela, a rad na iskopavanju tunela za budući metro u Beogradu za nas će biti jedan od prioritenih projekata. Važno je da kažem i da smo veoma posvećeni poštovanju svih tehničkih, ekoloških i bezbednosnih standarda, sa ciljem da ovaj projekat bude primer dobre prakse.“ zaključio je Đ. Cao.
TBM mašine za beogradski metro biće teške 2.000 tona i prečnika od skoro 10 metara i predstavljaju vrhunac savremene tehnologije u oblasti podzemne izgradnje. Njihova isporuka i montaža očekuju se u aprilu i junu 2026. godine. Ove tzv. „krtice“ rade sa visokim stepenom preciznosti, minimalnim uticajem na okolinu i uz visok nivo bezbednosti tokom rada.
Kompanije PowerChina i CRCHI ovim ugovorom objedinjuju svoje globalno iskustvo i tehnološko liderstvo kako bi doprinele izgradnji efikasnog, bezbednog i pouzdanog metro sistema u Beogradu, u skladu sa najvišim međunarodnim standardima.
Izgradnja metroa u Beogradu je od strateškog značaja za Republiku Srbiju, jer će doprineti boljoj povezanosti, smanjenju saobraćajnih gužvi i zaštiti životne sredine. Potpisivanjem ovog ugovora, Grad Beograd je još jedan korak bliže ulasku u društvo savremenih evropskih metropola sa razvijenim sistemom gradskog prevoza.
(Telegraf Biznis)
Video: Kraj pakla na granici: Ovako izgleda prelazak iz Bugarske u Grčku po novim pravilima
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.