Od sada ćemo morati da stojimo i u avionu: Kompanije imaju novi plan za putnike sa plićim džepovima

V. K.
V. K.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 1

Više niskobudžetnih aviokompanija planira da od sledeće godine uvede mesta za stajanje u svojim avionima. Prema navodima, sedišta u stilu biciklističkih, sa tapaciranim osloncem – koja omogućavaju putnicima da se naslone pod uglom bez potpunog sedenja – sada su usklađena sa regulatornim zahtevima i prošla su bezbednosne provere.

Ova sedišta će povećati kapacitet putnika u avionima za 20 odsto, a koristiće se od 2026. godine na letovima u trajanju do dva sata.

Uspravno "sedenje" nazvano je "Skyrider 2.0", a proizvođač "Aviointeriors" ga je prvi put predstavio na sajmu Aircraft Interiors Expo 2018. u Hamburgu.

Sedišta nalik na konjske sedla predstavljaju unapređenu verziju koncepta koji je pokušao, ali nije uspeo, da se uvede 2010. godine.

"Skyrider 2.0" ima više tapacirunga nego prethodna verzija i čvršća postolja, sa stubovima koji povezuju svaki red sa plafonom i podom, za razliku od prethodne verzije koja je bila pričvršćena samo za šine.

Standing-only seating airline Foto: MARK RALSTON / AFP / Profimedia

- "Skyrider 2.0" je inovativno sedište. Omogućava ultra-visoku gustinu u kabini aviona. Skyrider 2.0 otvara mogućnost putovanja za šire tržište putnika, stvarajući prostor za uvođenje mešanih klasa u istom avionu - stoji u saopštenju proizvođača.

Bolji dizajn, ušteda i veći broj putnika

Njegova glavna karakteristika je originalni donji deo koji omogućava uspravniji položaj putnika, što dozvoljava postavljanje sedišta u manjem razmaku, a da se pritom zadrži odgovarajući nivo udobnosti.

Dizajn ovog sedišta omogućava aviokompanijama da povećaju broj putnika za 20 odsto, što donosi veći profit, prenosi Dejli Mejl.

Kompanija takođe navodi da "Skyrider 2.0" teži 50 odsto manje od standardnih sedišta u ekonomskoj klasi i ima manji broj komponenti, što smanjuje troškove održavanja.

Standing-only seating airline Foto: MARK RALSTON / AFP / Profimedia

Izvršni direktor Rajanera Majkl O'Liri, već godinama javno izražava želju da koristi "mesta za stajanje" - još od 2012. godine, kada je rekao da želi da njegovi avioni Boeing 737 i 800 budu opremljeni sa 10 redova ovih sedišta i 15 redova tradicionalnih sedišta.

O'Liri je sugerisao da bi karte za stajanje mogle koštati samo 1 do 5 funti

Udobnost i bezbednost

Međutim, ova ideja niskobudžetnog letenja naišla je na veliki otpor u avio-industriji, zbog zabrinutosti za udobnost i bezbednost u slučaju turbulencija ili hitnih situacija.

Ipak, aviokompanije tvrde da nova sedišta – koja imaju pojaseve – ispunjavaju sve globalne bezbednosne standarde i da će se koristiti samo na određenim letovima.

(Telegraf Biznis)

Video: Odlična vest za mlade: Svi koji žele kredit za stan imaće još jednu olakšicu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>