Od 1. juna očitavanje brojila u Srbiji na 3 meseca: Evo kako da račun ipak plaćate JEDNOM MESEČNO

   ≫   
Čitanje: oko 1 min.
  • 22

Elektrodistribucija Srbije (EDS) od 1. juna zvanično počinje primenu člana 197a Zakona o energetici, koji menja dosadašnji sistem obračuna potrošnje električne energije. Ovaj član zakona, usklađen sa evropskim standardima, predviđa da se očitavanje brojila obavlja najmanje jednom godišnje, što je značajna promena u odnosu na dosadašnje mesečno očitavanje.

Međutim, v.d. direktora Elektrodistribucije Biljana Komnenić istakla je da će ova obaveza biti stroža i da će se brojila u Srbiji očitavati na svaka tri meseca. Na ovaj način, EDS nastoji da smanji troškove i poveća efikasnost u sistemu distribucije, ali i da građanima omogući fleksibilnije i transparentnije praćenje potrošnje struje.

Mogućnost mesečnog plaćanja računa ostaje

Iako će očitavanje biti ređe nego do sada, građani neće ostati uskraćeni za mogućnost da račune za električnu energiju plaćaju mesečno. Za to je razvijena digitalna aplikacija koju Elektrodistribucija koristi od 1. do 6. u mesecu. Ova aplikacija omogućava korisnicima da sami očitaju stanje brojila i unesu te podatke putem telefona ili računara.

Kako funkcioniše aplikacija?

  1. Svakog meseca, u periodu od 1. do 6. dana, korisnici dobijaju obaveštenje ili podsećanje da je otvoren rok za očitavanje stanja brojila putem aplikacije.
  2. Korisnik treba da očita trenutno stanje brojila – najčešće broj prikazan na brojčaniku strujomera.
  3. Podaci se unose direktno u aplikaciju, koja potom automatski obračunava potrošnju i generiše preliminarni račun za tekući mesec.
  4. Nakon unosa, korisnik može pregledati račun, proveriti detalje potrošnje i izvršiti uplatu putem različitih metoda – preko interneta, mobilnog bankarstva ili na uplatnim mestima.
  5. Ukoliko korisnik iz bilo kog razloga ne unese podatke, aplikacija koristi poslednje poznate očitane vrednosti ili procene potrošnje kako bi generisala račun, a naknadno će biti izvršena korekcija kada dođe do fizičkog očitavanja.
  6. Ovakav model omogućava potrošačima da imaju bolju kontrolu nad svojom potrošnjom i smanjuje greške koje mogu nastati usled procenjenih računa.

(Telegraf Biznis)

Video: Beograd oduševio svet organizacijom prvog pripremnog sastanka za EXPO 2027

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Penzionerka

    26. maj 2025 | 12:45

    Da li vi mislite da svi imaju kompjuter i da svi znanu te vase aplikacije. Narocito stariji ljudi. Dozvolite im da bar uplacuju otprilike koliko su zadnjih meseci placali. Stalno se poredite sa evropom a mi smo daleko od njih u svemu

  • Zoran

    26. maj 2025 | 13:35

    Odlican komentar pa 90% penzionera ne zna da podize novac na bankomatu a kamoli da placa racune preko aplikacije ili interneta. Oni sebi da olaksaju ko sta pita nas da ne napisem ko nas ...

  • Aca

    26. maj 2025 | 13:09

    Nista,kad stigne procenjeni racun koji je veci od stvarnog stanja,poterati EPS na sud, pa kad budu morali da plate na hiljade advokata promeniće nacin obracuna.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>