
Ovaj čovek će dobiti BONUS na platu od 100 MILIONA evra! I Srbi uživaju u načinu POSLOVANJA njegove kompanije
Majkl O'Liri, glavni izvršni direktor (CEO) kompanije Ryanair, udaljen je svega tri dana od ispunjavanja uslova za bonus od 100 miliona evra, jer se cena akcija niskobudžetne aviokompanije i dalje drži na rekordno visokom nivou.
Cena akcija Ryanaira mora ostati na nivou od 21 evro ili više najmanje 28 uzastopnih dana kako bi O'Liri stekao pravo na bonus. Trenutna cena akcija iznosi 23,85 evra.

Istorijski maksimum i ispunjenje uslova
Akcije Ryanaira trguju se iznad 21 evra još od 2. maja, što znači da je trenutno prošlo 25 dana. Ukoliko se taj trend nastavi, O'Liri bi već u četvrtak mogao ispuniti uslove za ostvarenje bonusa. Prethodno, najduži period tokom kojeg su akcije bile iznad 21 evra iznosio je svega pet dana, i to u martu prošle godine.
Bonus zavisi i od ostanka u kompaniji
O'Liri ne smatra da je bonus prevelik. „Smatram da pružamo izuzetnu vrednost akcionarima Ryanaira u eri kada fudbaleri i menadžeri u Premijer ligi godišnje zarađuju 20 do 25 miliona evra“, istakao je.
Bonus neće biti isplaćen pre 2028. godine, a biće isplaćen samo ako O'Liri tada i dalje bude deo kompanije Ryanair. Ova klauzula je prvi put uvedena 2019. godine, a potom produžena 2022. kada je njegov ugovor produžen za dodatnih pet i po godina.
Kritike na račun kompanije
O'Liri, koji vodi Ryanair još od 1994. godine, odigrao je ključnu ulogu u transformaciji kompanije u jednog od najvećih evropskih niskotarifnih avioprevoznika. Danas je jedan od najbogatijih irskih biznismena, a prema Forbesu, njegovo bogatstvo procenjuje se na oko milijardu evra.

Prošle nedelje, cena akcija kompanije dostigla je istorijski maksimum nakon što je Ryanair prijavio dobit od 1,6 milijardi evra za proteklu finansijsku godinu. Istovremeno je najavljen i otkup akcija u vrednosti od 750 miliona evra, što je dodatno podiglo cenu akcija.
Putnici negoduju, karte skuplje
Međutim, kompanija se poslednjih meseci suočava sa ozbiljnim kritikama zbog kvaliteta ukrcavanja, sedišta, hrane i čistoće. Ryanair je takođe najavio da će povećati cene avionskih karata za 5 do 6 odsto tokom 2025. godine, navodeći da su niske cene karata negativno uticale na godišnju dobit.
Aktivnosti Ryanaira u Srbiji
Ryanair je već nekoliko godina prisutan i na srpskom tržištu, najpre kroz letove sa aerodroma "Konstantin Veliki" u Nišu, a zatim i sa beogradskog aerodroma "Nikola Tesla". Putnici iz Srbije rado koriste njihove niskobudžetne linije ka Italiji, Nemačkoj, Belgiji, Grčkoj i drugim evropskim destinacijama.

Ipak, s obzirom na najavljeno poskupljenje karata i sve češće kritike na račun kvaliteta usluga, ostaje pitanje koliko će Ryanair moći da održi svoju konkurentnost na našem tržištu, posebno u svetlu sve veće ponude drugih low-cost kompanija.
Uspeh koji Majkl O'Liri beleži na globalnom nivou ima direktne posledice i po poslovanje u regionu, uključujući i Srbiju. Njegova strategija agresivnog širenja i snižavanja troškova, uz istovremene visoke profite, osigurala je Ryanairu poziciju jednog od ključnih igrača u Evropi - ali i dovela do rasta cena, koji bi mogao da se oseti i kod srpskih putnika.
(Telegraf Biznis)
Video: Beograd oduševio svet organizacijom prvog pripremnog sastanka za EXPO 2027
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.