Pogledajte kako će izgledati auto-put Srbija-Crna Gora: Putovanje će trajati manje od 4 sata

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 21

U naredne tri godine Srbija planira da kompletira izgradnju autoputa od Požege do granice sa Crnom Gorom, čime će domaća deonica budućeg Koridora 11 biti završena. Ova trasa, deo Trans-evropske magistrale (TEM), povezaće Beograd sa Jadranom i protezaće se u dužini od 269 kilometara.

Deonica od Požege do Boljara, duga 106,3 kilometra, vodiće dolinom reke Moravice, između Javora i Golije, preko Pešterske visoravni. Planom je predviđeno ukupno 11 delova trase, od čega je najkompleksniji deo onaj od Požege do Duge Poljane, gde će biti izgrađeno 72 mosta dužine 35 kilometara i 10 tunela ukupne dužine gotovo 17 kilometara.

Autoput će imati po dve saobraćajne i jednu zaustavnu traku u svakom smeru, a predviđena brzina kretanja iznosiće do 120 kilometara na čas. Trasa većim delom prolazi van urbanih sredina, uz minimalne zahvate u opštinama Arilje i Ivanjica.

Paralelno se završava i deonica Preljina–Požega, duga 30,9 kilometara. Nakon njenog otvaranja, putovanje od Beograda do Požege trajaće oko sat i po. Na ovoj trasi već su izgrađeni ključni objekti, uključujući tunele Munjino brdo, Laz i Trbušani. Vrednost radova procenjuje se na 450 miliona evra, a završetak se očekuje do kraja godine.

Planiran je i niz petlji i odmorišta duž trase, uključujući raskrsnice kod Arilja, Ivanjice, Međurečja, Duge Poljane i Karajukića Bunara, kao i odmarališta i parkirališta na više lokacija, među kojima su Arilje, Trešnjevica, Ivanjica i Boljare.

Srbija svoj deo posla privodi kraju, a pažnja se sada premešta ka Crnoj Gori, gde se priprema izgradnja deonice Mateševo–Andrijevica, duge 21 kilometar. Očekuje se da će radovi trajati oko pet godina, a vrednost projekta procenjena je na 550 miliona evra. Do sada je obezbeđeno 100 miliona evra nepovratnih sredstava od EU i još 200 miliona evra povoljnog kredita od Evropske banke za obnovu i razvoj, dok će ostatak biti pokriven iz crnogorskog budžeta.

Crnogorska ministarka saobraćaja Maja Vukićević poručila je da će fokus biti na kvalitetu i povoljnosti ponuda, uz nadzor EBRD-a. Izbor izvođača očekuje se tokom leta, a prvi radovi mogli bi da počnu do kraja godine. Eksproprijacija zemljišta je već završena u velikoj meri, a u toku je javna rasprava o uticaju na životnu sredinu.

Ako sve bude išlo po planu, građani Srbije i Crne Gore će uskoro imati mogućnost da putuju modernim autoputem od Beograda do Jadranskog mora za svega tri i po sata. Put od Podgorice do prestonice Srbije, dug 370 kilometara, postaće znatno kraći, bezbedniji i brži.

(Telegraf Biznis)

Video: Nikolić: Ubuduće će transakcija biti merena sekundama, naknade će biti znatno povoljnije

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • usa

    28. maj 2025 | 16:17

    Ahahhahahah.... Pa sest godina se gradi od Cacka do Pozege, trideset i kusur kilometara. Jos nije zavrseno.

  • Nenad

    28. maj 2025 | 16:04

    Bolje da ste uradili ibarsku u crnu goru ionako niko neide, možda će albanci alli njima netreba ovaj put imaju preko albanije

  • Salajka

    28. maj 2025 | 17:32

    Ako je suditi po brzinama izgradnje dosadašnjeg puta u Srbiji ovih 30 km gradi se šest godina .Predstojećih 100 za jedno 12-15 i eto vremena da i Crna gora odradi svoje.Daj Bože do 2040.te A vi pišete izmišljene stvari zabave radi.Tim putem će ići oni leteći automobili a moguće biće i dve tri stanice metroa u Beogradu ako se promene vlast.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>