Pogledajte kako će izgledati auto-put Srbija-Crna Gora: Putovanje će trajati manje od 4 sata
U naredne tri godine Srbija planira da kompletira izgradnju autoputa od Požege do granice sa Crnom Gorom, čime će domaća deonica budućeg Koridora 11 biti završena. Ova trasa, deo Trans-evropske magistrale (TEM), povezaće Beograd sa Jadranom i protezaće se u dužini od 269 kilometara.
Deonica od Požege do Boljara, duga 106,3 kilometra, vodiće dolinom reke Moravice, između Javora i Golije, preko Pešterske visoravni. Planom je predviđeno ukupno 11 delova trase, od čega je najkompleksniji deo onaj od Požege do Duge Poljane, gde će biti izgrađeno 72 mosta dužine 35 kilometara i 10 tunela ukupne dužine gotovo 17 kilometara.
Autoput će imati po dve saobraćajne i jednu zaustavnu traku u svakom smeru, a predviđena brzina kretanja iznosiće do 120 kilometara na čas. Trasa većim delom prolazi van urbanih sredina, uz minimalne zahvate u opštinama Arilje i Ivanjica.
Paralelno se završava i deonica Preljina–Požega, duga 30,9 kilometara. Nakon njenog otvaranja, putovanje od Beograda do Požege trajaće oko sat i po. Na ovoj trasi već su izgrađeni ključni objekti, uključujući tunele Munjino brdo, Laz i Trbušani. Vrednost radova procenjuje se na 450 miliona evra, a završetak se očekuje do kraja godine.
Planiran je i niz petlji i odmorišta duž trase, uključujući raskrsnice kod Arilja, Ivanjice, Međurečja, Duge Poljane i Karajukića Bunara, kao i odmarališta i parkirališta na više lokacija, među kojima su Arilje, Trešnjevica, Ivanjica i Boljare.
Srbija svoj deo posla privodi kraju, a pažnja se sada premešta ka Crnoj Gori, gde se priprema izgradnja deonice Mateševo–Andrijevica, duge 21 kilometar. Očekuje se da će radovi trajati oko pet godina, a vrednost projekta procenjena je na 550 miliona evra. Do sada je obezbeđeno 100 miliona evra nepovratnih sredstava od EU i još 200 miliona evra povoljnog kredita od Evropske banke za obnovu i razvoj, dok će ostatak biti pokriven iz crnogorskog budžeta.
Crnogorska ministarka saobraćaja Maja Vukićević poručila je da će fokus biti na kvalitetu i povoljnosti ponuda, uz nadzor EBRD-a. Izbor izvođača očekuje se tokom leta, a prvi radovi mogli bi da počnu do kraja godine. Eksproprijacija zemljišta je već završena u velikoj meri, a u toku je javna rasprava o uticaju na životnu sredinu.
Ako sve bude išlo po planu, građani Srbije i Crne Gore će uskoro imati mogućnost da putuju modernim autoputem od Beograda do Jadranskog mora za svega tri i po sata. Put od Podgorice do prestonice Srbije, dug 370 kilometara, postaće znatno kraći, bezbedniji i brži.
(Telegraf Biznis)
Video: Nikolić: Ubuduće će transakcija biti merena sekundama, naknade će biti znatno povoljnije
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
usa
Ahahhahahah.... Pa sest godina se gradi od Cacka do Pozege, trideset i kusur kilometara. Jos nije zavrseno.
Podelite komentar
Nenad
Bolje da ste uradili ibarsku u crnu goru ionako niko neide, možda će albanci alli njima netreba ovaj put imaju preko albanije
Podelite komentar
Salajka
Ako je suditi po brzinama izgradnje dosadašnjeg puta u Srbiji ovih 30 km gradi se šest godina .Predstojećih 100 za jedno 12-15 i eto vremena da i Crna gora odradi svoje.Daj Bože do 2040.te A vi pišete izmišljene stvari zabave radi.Tim putem će ići oni leteći automobili a moguće biće i dve tri stanice metroa u Beogradu ako se promene vlast.
Podelite komentar