
Velika promena za vozače B kategorije: Od sad će imati pravo i na upravljanje ovim VOZILIMA
Srpska asocijacija uvoznika novih vozila i delova saopštila je danas da je Ministarstvu unutrašnjih poslova i Privrednoj komori Srbije uputila inicijativu za usklađivanje člana 195 novog Zakona o bezbednosti saobraćaja Srbije (ZOBS) koja podrazumeva da vozači sa B kategorijom mogu da upravljaju vozilima čija najveća dozvoljena masa prelazi 3.500 kilograma.
Razvoj novih tehnologija je veoma brz i zato je neophodno da i nadležne državne strukture pravovremeno, uočavajući promene u transportu ljudi i dobara, reaguju i donesu propise koji će omogućiti napredak i osigurati bezbednost, navedeno je u saopštenju.
Kako je navedeno, sada je u praksi došlo do situacije da vozači sa B kategorijom nemaju pravo da voze električna dostavna vozila, kombije koji zbog težine baterije premašuju najveću dozvoljenu masu od 3.500 kilograma.
Po važećim propisima vozači bi morali da polažu za C1 kategoriju što bi negativno uticalo na transport, ali i usporilo elektrifikaciju našeg voznog parka, loše uticalo na životnu sredinu i ekonomiju uopšte, poručuju iz Srpske asocijacije uvoznika novih vozila i delova.
Uočavajući novonastali problem, a u skladu i sa izmenama zakonskih regulativa Evropske unije, Srpska asocijacija uvoznika novih vozila i delova je uputila inicijativu Ministarstvu unutrašnjih poslova i Privrednoj komori Srbije o usklađivanju člana 195 novog Zakona o bezbednosti saobraćaja Srbije (ZOBS).
Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova uputila je ovu inicijativu u cilju usklađivanja domaće regulative sa aktuelnim zakonodavnim trendovima u Evropskoj uniji, koji se odnose na mogućnost upravljanja sa B kategorijom vozačke dozvole pojedinim kategorijama vozila čija najveća dozvoljena masa prelazi 3.500 kg, odnosno vozilima kategorije M1 i N1 najveće dozvoljene mase do 4.250 kg ukoliko imaju električni pogon (sa baterijom).
Naime, Evropski parlament je 28.februara 2024. usvojio Predlog direktive o vozačkim dozvolama (COM /2024/0127), kojom se državama članicama EU omogućava da dozvole upravljanje sa B kategorijom vozačke dozvole lakim komercijalnim vozilima (kategorja N1) na električni pogon, iako njihova najveća dozvoljena masa prelazi 3. 500 kg, odnosno doseže maksimalno 4.250 kg.
Ova izmena, kako je navedeno, ima za cilj da podstakne širu upotrebu električnih dostavnih vozila u urbanim sredinama i omogući njihovo korišćenje bez potrebe za polaganjem C1 kategorije.
- Iako Republika Srbija nije članica Evropske unije smatramo da bi pravovremeno prepoznavanje i preuzimanje ovakvih rešenja bilo korisno za naš transportni i logistički sektor, kao i za ubrzanje procesa elektrifikacije voznog parka. Ovakva izmena bi podstakla uvodjenje i upotrebu električnih vozila na našem tržištu, a posebno bi koristila malim i srednjim preduzećima u segmentu gradske distribucije - navodi se između ostalog u inicijativi Srpske asocijacije uvoznika novih vozila i delova.
Predložena je, obzirom da je Asocijacija upoznata da je u toku izrada potpuno novog Zakona o bezbednosti saobraćaja, formulacija tačke 6 iz postojećeg Člana 195 Zakona na sledeci način: Motorna vozila, osim vozila kategorje A, A1, A2, AM, F i M, čija najveća dozvoljena masa nije veća od 3.500 kg i koja nemaju više od osam mesta za sedenje ne računajuci sedište za vozača, izuzev vozila koja imaju električni pogon (sa baterijom) čija najveća dozvoljena masa nije veća od 4.250 kg.
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Evo koje su cene na jagnjadi i kako da izaberete najkvalitetnije prače mesa na Jagnjijadi
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Ja sam ja
U Srbiji jeftinije kupiti kola nego poloziti, jos sto pojedinci namerno obaraju kako bi uzeli jos vise para
Podelite komentar
Vozač
Zahvaljujući tim novim tehnologijama imamo daleko više poginulih u saobraćaju nego u terorističkim napadima a spremni smo svi da osudimo terorizam, hajde da i saobraćaj postavimo na svoje mesto. Većina ne može da ovlada ni prastarim tehnologijama a vi bi da pomerate granice, a to znači i više mrtvih.
Podelite komentar
Goran
Evropska komisija je odobrila da se pored pogona na elektro može upravljati i sa vozilima poput kampera sa unutrašnjim sagorevanjem do 4.25 t.
Podelite komentar