Šta se krije iza rešavanja 35.000 radnika u Folksvagenu? Nisu dobili otkaz, to je model koji će mnogi USVOJITI

D. K.
D. K.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Nemačka automobilska industrija, nekada simbol tehnološke moći i privredne stabilnosti, suočava se sa najdubljom krizom u svojoj savremenoj istoriji. Ono što je ranije izgledalo kao privremeni izazov, sada poprima obrise dugoročne strukturne transformacije, koja pogađa ne samo velike brendove poput Volkswagena, BMW-a i Mercedesa, već i čitav lanac dobavljača koji je decenijama bio temelj nemačkog industrijskog modela, navodi se u nemačkim medijima.

Volkswagen gasi četvrtinu radnih mesta u Nemačkoj

Najveći evropski proizvođač automobila – Volkswagen – planira da do 2030. godine izbriše čak 35.000 radnih mesta, što je skoro četvrtina od ukupno 130.000 zaposlenih u Nemačkoj. Do sada je, prema rečima šefa ljudskih resursa Gunnara Kiliana, već dogovoreno oko 20.000 odlazaka iz kompanije, što znači da je više od polovine plana već realizovano.

Volkswagen, Folksvagen, kola, auto, fabrika, kompanija, logo Foto: Tanjug/AP

Smanjenje se neće sprovoditi otkazima iz poslovnih razloga, već kroz prevremena penzionisanja i otpremnine, kao deo dogovora sa sindikatima. U fokusu je dogovor pod nazivom „Budućnost Volkswagena“, koji je postignut krajem 2024. godine, a prve mere već su na snazi u šest nemačkih VW fabrika.

Transformacija uz štednju i rezanje troškova

Cilj ovih mera je, prema finansijskom direktoru Davidu Powellu, da VW postane konkurentniji i održiv do 2029. godine. Fabrika u Wolfsburgu, kao simbol moći kompanije, već beleži napredak u smanjenju troškova, ali put do potpune stabilnosti još nije završen.

"Ubrzavamo našu transformaciju", poručuje Kilian, naglašavajući da će i dalje biti potrebna dalja optimizacija poslovanja i troškova.

Zemlja šampiona u auto-industriji gubi korak?

Nemačka, čija je auto-industrija činila više od 5% BDP-a i zapošljavala više od 800.000 ljudi, sada se suočava sa velikim izazovima zbog prelaska na električna vozila, rastuće konkurencije iz Kine i globalnog usporavanja potražnje.

Iako je BMW najavio da do 2030. neće biti otkaza iz poslovnih razloga, i ta kompanija uvodi mere štednje – uključujući ukidanje bonusa, dok drugi giganti poput Boscha i ZF-a planiraju ukidanje hiljada radnih mesta u narednim godinama.

Nemačka industrijska snaga pred novim izazovima

Volkswagenovo gašenje 35.000 radnih mesta ne treba posmatrati izolovano – to je deo šire slike restrukturisanja jedne od najvažnijih industrija Evrope. U borbi za budućnost, nemački giganti moraju da pronađu balans između štednje, inovacija i očuvanja radne snage.

Ukoliko taj balans ne uspeju da uspostave, ne samo radnici, već i cela nemačka ekonomija mogla bi da plati visoku cenu.

(Telegraf Biznis)

Video: Evo koje su cene na jagnjadi i kako da izaberete najkvalitetnije prače mesa

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>