Koliko je Hrvatska zaradila od turizma u junu, preti li nerealan skok cena? "Zavisi od nas, moramo biti mudri"

B. P.
B. P.    
Čitanje: oko 4 min.
  • 0

Turistički sektor je dobro pripremljen za glavni deo turističke godine, a kako je ove godine ključni faktor pri izboru destinacije odnos cene i kvaliteta, važno je biti promišljen prilikom određivanja cena i potvrditi da Hrvatska pruža vrednost za novac, poručuje ministar turizma i sporta Tonči Glavina.

Uoči početka letnje turističke špice, ministar Glavina u odgovoru na pitanja Hine ističe da su dobre pripreme sektora potvrđene već početkom maja na sastanku sa službama hitne pomoći, te da je Hrvatska na međunarodnim sajmovima i tržištima promovisana kao celogodišnja destinacija koja, pored kvaliteta i raznovrsnosti sadržaja, pruža i vrednost za novac.

"Sada sve to moramo i da potvrdimo i posebno vodimo računa o cenovnoj konkurentnosti. Više puta sam ponovio da sve zavisi od nas, jer su se konkurentske zemlje veoma dobro pripremile, imaju svoje kvalitete, a mi moramo mudro iskoristiti sve naše prednosti", smatra ministar.

Potražnja na nivou prošlogodišnje – nema razloga za nerealno podizanje cena

Na pitanje kakva je potražnja za Hrvatskom tokom letnje sezone i šta kažu ljudi sa terena, Glavina navodi da su najave za leto na nivou prošlogodišnjih, te da prema pristiglim informacijama mogu biti optimistični, ali uz stalno podsećanje na važnost cenovne konkurentnosti.

"To se ne odnosi samo na smeštaj, već i na sve delatnosti povezane s turizmom. Vlada je donela paket od osam mera vredan 8,3 milijarde evra, koji uključuje niz oblika pomoći privredi i građanima, uključujući i turistički sektor, i zaista nema razloga za nerealno podizanje cena. Treba imati u vidu i ekonomsku situaciju na našim emitivnim tržištima – situacija se menja i moramo se prilagođavati kako bismo zadržali nivo uspeha iz prethodne godine", upozorava Glavina.

Cenovna konkurentnost turizma i ugostiteljstva, ali i drugih sektora važnih za turizam (saobraćaj, trgovina, sport, avanture, suveniri, plovila, izleti itd), ključna je i za prihode, pa zato smatra da "moramo biti veoma oprezni i mudri jer je konkurencija nikad neizvesnija".

"Cena mora da prati kvalitet, i ako je tako, niko neće imati zamerke na njenu visinu. Problem nastaje kada to nije slučaj. Mislim da su se cene delimično stabilizovale, ali i dalje očekujem dodatnu stabilizaciju", poručuje ministar.

Domaći turisti – drugo najvažnije tržište posle nemačkog

Na pitanje kako se u ovim cenovnim okolnostima snalaze domaći turisti koji su registrovani i plaćaju noćenja, ministar naglašava da je domaće tržište jedno od najvažnijih za turizam, odmah iza nemačkog.

"Ove godine domaći turisti ostvaruju rekordan broj dolazaka i noćenja. Do 10. juna zabeleženo je više od 1,1 milion njihovih dolazaka i gotovo 2,7 miliona noćenja, što je 8, odnosno 6 odsto više u poređenju s istim periodom prošle godine", kaže Glavina.

Jun počeo fantastično

Upitan s kakvim je rezultatima turizam ušao u jun, ministar ističe da je "početak juna fantastičan, sa 15 odsto većim turističkim prometom u odnosu na isto vreme prošle godine", pri čemu posebno raduje rast dolazaka nemačkih turista u poređenju s prvim delom juna prošle godine.

"Kada govorimo o rezultatima, gledamo tri vremenska okvira – prvi deo godine, zatim dva letnja meseca, i završnicu godine, jer se praznici i školski raspusti svake godine menjaju, pa je važno posmatrati širi vremenski period. U prva četiri meseca ostvarili smo bolji turistički promet nego prošle rekordne godine, a ukupni rezultati do sada, uključujući jun, u blagom su porastu u odnosu na isti period prošle godine", objašnjava Glavina.

Govoreći o finansijskim pokazateljima, kaže da su i oni pozitivni – do 1. juna je u delatnostima povezanim s turizmom izdato 153,4 miliona fiskalnih računa, što je 2,6 odsto više nego prošle godine u istom razdoblju, dok je ukupna fiskalizovana vrednost računa premašila 1,97 milijardi evra, odnosno 10,1 odsto više nego lani.

Snažna međunarodna pozicija hrvatskog turizma

Ministar turizma i sporta posebno izdvaja jačanje međunarodne pozicije Hrvatske, koja postaje sve važniji akter u kreiranju globalnih turističkih politika. Najnovija potvrda toga stigla je na nedavnom sastanku Komisije za Evropu Svetske turističke organizacije – UN Tourism, kada je Hrvatska ponovo izabrana u Izvršno veće te organizacije.

"Zahvaljujući reformi turizma i strateškim i zakonskim okvirima, prepoznati smo kao lider u razvoju održivog turizma i primer drugima. Sve to dodatno ćemo osnažiti kroz saradnju u okviru Centra za istraživanje i razvoj održivog turizma, koji će u partnerstvu s UN Tourism i Univerzitetom u Zagrebu postati platforma za razvoj svetskog turizma ka održivosti", otkriva ministar.

Posebno ističe i to što je Dubrovnik ovog vikenda domaćin trke motornih čamaca Svetskog prvenstva E1.

"Pored sportskog značaja, ta prestižna trka ima i važnu ulogu u promociji održivosti morskih ekosistema, ali i turizma, jer su uz Dubrovnik domaćini i destinacije poput Dohe, Monaka i Majamija. Vlasnici timova su poznata sportska i glumačka imena kao što su Rafael Nadal, Tom Brejdi, Vil Smit i druge slavne ličnosti. Ovakav događaj donosi veliku vidljivost i promociju u svetu, a kroz svoju atraktivnost otvara Hrvatsku još širem tržištu. To smo prepoznali kao važan sportski događaj s dodatom vrednošću, za koji smo u okviru podrške takvim manifestacijama izdvojili više od 18 miliona evra", zaključuje Glavina.

(Telegraf Biznis/Poslovni.hr)

Video: Evo koje su cene na jagnjadi i kako da izaberete najkvalitetnije prače mesa

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>