
Kako je aerodrom Minhen kažnjen sa preko 100.000 evra: Ova greška im je došla glave
Uprkos ugledu jednog od najprestižnijih aerodroma u Evropi, Aerodrom u Minhenu suočava se sa ozbiljnim kritikama i finansijskim posledicama zbog dugotrajnih propusta u oblasti protivpožarne zaštite.
Tokom poslednjih godina, naročito u Terminalu 1, otkriven je niz sigurnosnih nedostataka koji su rezultirali kaznama u ukupnom iznosu od preko 100.000 evra.
Minhenski aerodrom često ističe da je jedini „aerodrom sa 5 zvezdica“ u Evropi, priznat od strane međunarodne agencije za ocenjivanje Skytrax. Ipak, iza raskošnog imidža i efikasnosti, terminal star preko trideset godina pokazao je ozbiljne infrastrukturne probleme.
Propusti u održavanju bezbednosti
Prema informacijama potvrđenim od strane Aerodroma Minhen (FMG) i lokalnih vlasti okruga Erding, brojni nedostaci u protivpožarnoj zaštiti nisu otklonjeni u zadatim rokovima. Među problemima su neispravna protivpožarna vrata, nefunkcionalno osvetljenje na evakuacionim putevima, neadekvatno skladištenje materijala, kao i nedostatak dokumentacije i sigurnosnih oznaka na tehničkim instalacijama. Zabeleženi su i nedozvoljeni građevinski zahvati i nepravilnosti u korišćenju prostora.
Iako FMG tvrdi da „nikada nije postojala konkretna opasnost po zdravlje i bezbednost putnika i osoblja“, sama činjenica da su nadležna tela izrekla kazne ukazuje na ozbiljnost situacije.
Kazna prisile – neuobičajen, ali zakonit potez
Posebno je neobično što je aerodrom morao da plati takozvanu kaznu prisile (Zwangsgeld), meru koja se primenjuje u upravnom pravu kada se ne poštuju naredbe nadležnih institucija. Iako je ova mera zakonski dozvoljena, njena primena nije obavezna, što jasno pokazuje da su vlasti izgubile strpljenje nakon višestrukih upozorenja i neispunjenih obaveza.
Kazne su bile ponovljene, jer je zakonski maksimum za jednu prekršajnu kaznu 50.000 evra. Aerodrom je potvrdio da ukupna suma iznosi „manji šestocifreni iznos“, što znači da su ukupni troškovi prešli 100.000 evra.
Plan za poboljšanje i stroži nadzor
Nakon ovog propusta, uprava aerodroma najavila je niz promena. U narednom periodu, ceo sistem protivpožarne zaštite biće usklađen sa zahtevima nadležnih institucija, uz uvođenje novog sistema ranog upozorenja koji će omogućiti bržu reakciju, precizniju procenu i stalni nadzor.
„Slični incidenti više se ne smeju ponavljati“, poručuju iz FMG-a. Takođe su najavili da će se problematika temeljno razmatrati na sednicama nadzornog odbora, gde se očekuju oštra pitanja i kritike na račun uprave aerodroma.
Udar na ugled, ali ne i na bezbednost putnika
Iako se aerodrom u Minhenu dugo smatrao uzornim primerom evropskog standarda, ovaj slučaj baca senku na njegov sistem upravljanja infrastrukturom. Iako nije bilo neposredne opasnosti za putnike, činjenica da su propusti toliko dugo ostali nerešeni – i to u objektu koji svakodnevno koristi desetine hiljada ljudi – izaziva opravdanu zabrinutost.
U vremenu kada je bezbednost prioritet broj jedan u vazdušnom saobraćaju, ovaj slučaj jasno pokazuje da prestižne titule ne znače uvek i stvarnu bezbednost.
(Telegraf Biznis/Fenix)
Video: Beograd oduševio svet organizacijom prvog pripremnog sastanka za EXPO 2027
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.