
Klijentima banke vraćaju novac! Mnogi će dobiti oko 22.800 dinara
Sparkasse KölnBonn u narednim nedeljama vraća novac svojim klijentima zbog previsokih naknada za vođenje računa, saopštio je Savezni savez potrošačkih centara (Verbraucherzentrale Bundesverband - vzbv).
U pitanju su građani koji su učestvovali u oglednoj tužbi protiv ove banke, a sada je postignuta nagodba koja će mnogima doneti konkretnu novčanu korist.
- Postigli smo nagodbu sa Sparkasse KölnBonn i time znatno pojednostavili i skratili postupak - izjavio je Sebastijan Rajling iz organizacije vzbv.
Na osnovu postignute nagodbe, oko 700 klijenata dobiće novac u paušalnim iznosima – zavisno od konkretnog slučaja, to će biti ili 60 ili 195 evra.
Kako građani mogu da dobiju povraćaj novca?
Banka će svakog pogođenog klijenta obavestiti pisanim putem o nagodbi i visini povraćaja. U tom dopisu, između ostalog, klijenti će biti zamoljeni da navedu broj računa na koji žele da im novac bude uplaćen – ukoliko je različit od onog koji je ranije korišćen.
Ko prihvati ponudu i pošalje potpisani obrazac, dobiće novac direktno na svoj račun. Oni koji ne žele da prihvate nagodbu mogu je odbiti i, kako navodi vzbv, "samostalno tužiti banku na sopstveni rizik".
Godinama trajala pravna borba
Cela situacija potekla je iz presude Saveznog suda pravde (BGH) iz 2021. godine, prema kojoj banke nemaju pravo da jednostrano povećavaju naknade za vođenje računa. Ipak, Sparkasse KölnBonn je odbijala da vrati već naplaćene iznose, zbog čega je te iste godine vzbv pokrenuo kolektivnu tužbu.
Sličan slučaj nedavno se dogodio i sa bankom Berliner Sparkasse. Sud je tada presudio da su jednostrana povećanja naknada nevažeća, a oštećeni klijenti imali su pravo da traže povraćaj novca – i to retroaktivno, sve do kraja 2017. godine.
(Telegraf Biznis/Fenix)
Video: Vučić: Nije pitanje cene nafte, gas je otišao u nebesa
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.