Za 2 sata na Zlatibor! Vučić danas otvara deonicu Miloša Velikog, sa najdužim tunelom, vijaduktima...
Auto-puta Miloš Veliki od danas će voditi direktno do Požege. Kompletna deonica E-763 od Preljine (Čačak) do Požegebiće svečano otvorena danas u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića.
Podsetimo, auto-put je dosad završavao do Pakovraće, a nova deonica, sa poddeonicama je dugačka 30,9 kilometara, i obuhvata tunele ukupne dužine skoro tri kilometra, tri petlje, kao i brojne mostove i vijadukte. Nova kompletirana saobraćajniva će omogužćiti da se od Beograda do Požege stigne za sat i 20 minuta, što znači da će put do Zlatibora trajati oko dva sata.
Deonica Pakovraće-Požega pripada auto-putu Miloš Veliki, dugačka je oko 20 kilometara i na njoj su trenutno najduži tuneli u Srbiji Prolazi kroz veoma komplikovan brdsko-planinski teren zapadne Srbije i smatra se jednim od najvažnijih infrastrukturnih poduhvata u našoj zemlji u poslednjih deset godina. Ona se naslanja na poddeonicu od Preljine do Pakovraća, koja je u dužini od 11,5 kilometara s tunelom Trbušani u upotrebi od januara 2022. i zahvaljujući njoj su uveliko smanjene gužve kroz Čačak.
Predsednik Vučić je juče istakao da je od 1945. godine do 2012. ukupno u Srbiji izgrađeno auto-puteva u dužini od 596 kilometara, a od 2012. do danas 609 kilometara.
- I zato obilazimo i pokazujemo da smo uradili 609 kilometara auto-puteva i brzih saobraćajnica. Tako da smo više uradili za poslednjih 13 godina nego u prethodnih 67, rekao je i dodao da ćemo tako sačuvati živote, ali i pokazati koliko želimo da Srbija nastavi da se gradi.
Ove nove kilometre auto-puta krasiće dva nova impresivna tunela Munjino brdo i Laz, oba sa preko 2,5 kilometara. Tokom izgradnje stručni nadzor obuhvatao je čak 75 različitih vrsta ispitivanja u 13 kategorija kako bi se osigurala potpuna usklađenost s tehničko-projektnom dokumentacijom.
Vučić je juče obišao i posebnu kontrolnu sobu iz koje će se upravljati saobraćajem kroz tunele Laz i Munjino brdo.
- Ovo je čitava kontrolna zgrada, ovo je čudo od agregata zato što 4-5 sati kada nestane struja u bilo kom od tunela, imamo napajanje, a ako krene požar, odmah se spuštaju rampe - rekao je Vučić i naglasio:
- Nekada je bio san stići od Beograda do Zlatibora za dva sata, a za koji dan to će postati stvarnost. Ponosan sam na Srbiju koja se gradi. Živela Srbija!
Na celokupnom projektu je projektovano 35 mostova ukupne dužine 5.196 metara, četiri nadvožnjaka ukupne dužine 592 m (tri mosta na lokalnim putevima nakon silaska sa denivelisanih raskrsnica ukupne dužune 180 metara.
Projektovano je i četiri nadvožnjaka u sklopu denivelisanih raskrsnica ukupne dužune 1.075m i to: 13 mostova dužine preko 100 metara, a najduži most 478 metra, šest mostova dužine od 25-100 m, 16 jednorasponskih mostova dužine od 10-25 m.
Most preko Zapadne Morave je jedinstven u odnosu na ostale, jer premošćuje reku rasponom od 80 metara, a ukupne dužine je 330 m.
Izgrađeno je 1.912.000 m3 nasipa i tri kompletne saobraćajne petlje, koje će omogućiti rasterećenje postojeće obilaznice oko Čačka.
Topografski i geomorfološki uslovi su zahtevali potrebu za projektovanjem i izgradnjom ukupno tri tunela: Trbušani, Laz i Munjino Brdo.
Tunel Trbušani nalazi se u prvoj trećini deonice. Dalje trasa prelazi preko Zapadne Morave i penje se obroncima planine Ovčar i Jelice.
Kroz planinu Jelicu probija se tunel Laz. Zatim se trasa spušta prema Lučanima kroz Markovicu i Negrišore. Posle Lučana prolazi kroz brdski masiv tunelom Munjino Brdo do mesta Prilipac, gde je i završetak deonice.
Sva tri tunela su projektovana sa po dve odvojene tunelske cevi, svaka za jedan saobraćajni smer.
Dužine tunelskih cevi tunela Trbušani su približno 300 metara.
Dužine tunelskih cevi tunela Laz su približno 2.700 m i 2.900 m (dužina leve cevi po osovini leve cevi je 2.842,57m, a dužina desne cevi 2.662,33m).
Prema podacima Puteva Srbije, osovinsko rastojanje tunelskih cevi je od minimalno 35 do najviše 55 metara.
Na trećini dužine tunela projektovani su vezni hodnici za prolaz vozila iz jedne u drugu tunelsku cev sa nišama za vozila u kvaru, kao i devet pešačkih poprečnih veznih hodnika na propisanim međurastojanjima, koji omogućavaju bezbednu evakuaciju u incidentnim situacijama.
Na srednjem delu ovog poprečnog hodnika za prolaz vozila, rezervisan je prostor za pogonsku trafostanicu.
Ispod pešačkih staza na obe strane kolovoza predviđen je prostor za smeštaj različitih elektorenergetskih i telekomunikacionih instalacija.
Dužine leve i desne tunelske cevi tunela Munjino Brdo su u proseku 2.750 m, leve cevi 2.755,75 m, dok je desna cev nešto kraća, sa dužinom od 2.740,14 m.
Tunel Munjino Brdo je projektovan sa dve tunelske cevi za svaki pravac vožnje po jedna, odnosno kroz svaku tunelsku cev se odvija jednosmerni saobraćaj sa dve vozne trake.
Širina kolovoza u tunelu je 7.70 m. Osovinski razmak tunelskih cevi je oko 30 m. Visina saobraćajnog profila je H=4.75m.
Video: Hteo je da se osveti firmi i izazvao međunarodni kolaps
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Milica2008
Zahvaljujući Vučiću, Srbija je danas infrastrukturno povezana.
Podelite komentar
Nina
Struka i odgovornost na delu, Srbija postaje sve razvijenija.
Podelite komentar
ana
Путеви повезују људе, регије и економију – ово је за сваку похвалу!
Podelite komentar