
Ovaj čovek je “Kralj baterija” vredan preko 35 milijardi dolara - uništio je KONKURENCIJU!
Dok svet ubrzano prelazi na električna vozila i zelenu energiju, jedno ime se tiho, ali odlučno izdvaja kao ključna figura energetske tranzicije - Robin Zeng, osnivač kineske kompanije CATL, najvećeg proizvođača baterija za električna vozila na svetu.

Od skromnog fizičara do tehnološkog magnata
Rođen oko 1968. godine u kineskoj provinciji Fudžijan, Zeng je karijeru započeo kao inženjer, da bi kasnije doktorirao fiziku. Početkom 2000-ih osniva Amperex Technology Limited, firmu koja je pravila baterije za mobilne telefone. Kada je taj sektor postao deo japanske korporacije TDK, Zeng se usmerava ka onome što će mu doneti svetsku slavu – električne baterije velikog kapaciteta.
Godine 2011. osniva CATL (Contemporary Amperex Technology Co. Limited), sa idejom da baterije za električna vozila budu pouzdane, dugotrajne i održive. Vizija se isplatila – danas CATL drži preko 35% svetskog tržišta baterija za EV i snabdeva gigante poput Tesle, BMW-a, Volkswagena i Forda.

Čovek koji oblikuje energetsku budućnost
Zengovo bogatstvo se danas procenjuje na više od 35 milijardi dolara, čime se svrstava među 40 najbogatijih ljudi u svetu obnovljivih izvora energije. Ipak, njegova pažnja nije na luksuzu, već na tehnologiji. Na nedavnom biznis forumu u Kini poručio je:
„Konkurencija u auto-industriji mora se zasnivati na tehnologiji, održivosti i bezbednosti. Beskonačno snižavanje cena vodi u propast.“
Zeng je poznat po tome što ne trpi kompromise kada je reč o inovacijama. Njegova kompanija razvija natrijum-jonske baterije, ulaže u ozelenjavanje elektroenergetskih mreža, i sprema platforme koje bi mogle revolucionisati električni transport.

Kritika Tesle i planovi za budućnost
Uprkos saradnji sa Teslom, Zeng nije oklijevao da javno kritikuje njihovu novu tehnologiju 4680 baterija:
„Ta baterija neće uspeti. To je slepa ulica.“

Dok mnogi kineski proizvođači traže način da uđu na američko tržište, Zeng bira oprezniji pristup – licencira svoju tehnologiju američkim partnerima, ali ne gradi fabrike u SAD-u, svesno izbegavajući političke prepreke.
Vizionar koji razmišlja zeleno
Robin Zeng ne vodi samo najveću baterijsku kompaniju na svetu – on diktira pravac razvoja zelene energije. Njegov cilj je da do 2028. polovina kamiona u Kini bude na električni pogon, a svet da koristi čistu energiju ne kao alternativu, već kao standard.
Robin Zeng nije ekscentrični milijarder, niti medijska zvezda. On je tihi mozak revolucije, čovek čije baterije napajaju budućnost i čija vizija menja svet – ćeliju po ćeliju.
(Telegraf Biznis)
Video: Firme zatvaraju pogone tokom leta zbog rada na imanju, jedno od rešenja E-bolovanje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
St
natrijum-jonske baterije, čudno piše litijum 😂 Nema kopanja!
Podelite komentar