Pivo 8,5 evra, špagete 29! Hvar postao luksuz za bogate: "Ne idem više tamo, ovo je ludilo"

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 2

Turistička sezona u Hrvatskoj je u punom jeku, ali umesto gužvi i euforije, sve više se čuju komentari o – praznim baštama i paprenim cenama. I dok zvanični podaci beleže rast broja turista i prihoda u ugostiteljstvu, gosti su ogorčeni. Kažu: "Ovo više nema smisla!"

Posebno je odjeknuo komentar Slovenke Maje Oven, potpredsednice Biciklističkog društva "Rog", koja je na Fejsbuku podelila niz fotografija iz Hvara i uzburkala region.

- Hvar, danas u 18:30 – nigde gužve. Pivo 8,5 evra. Špagete bolonjeze - 29 evra. Dnevna supa - 11, a desert 12 evra! Ovo više nije normalno – poručila je Oven i dodala da su u pojedinim kafićima insistirali da se plati kešom, dok račune nisu davali.

Ona je turiste otvoreno savetovala da preskoče Hvar ove godine i sačekaju "dok se cene vrate u normalu".

"Hrvatska više nije za nas obične ljude"

Njen stav brzo je naišao na podršku širom društvenih mreža.

-Ista situacija u Poreču. Nema ljudi, a ponašanje i dalje katastrofa. Hvala ti što si ovo podelila, mislili smo da smo mi problem - napisala je jedna korisnica.

- Tri meseca rade, pa hoće da zarade za celu godinu. Ali narod više ne naseda na to - dodaje druga.

Treća korisnica zaključuje da je Hrvatska promenila svoju politiku:

- Više ne žele prosečne turiste, već najbogatije na svetu. Ali im to ne ide. Previše Slovenaca se jednostavno vraća u svoje kamp-prikolice i kuće na hrvatskoj obali. Cene su nenormalne, ali je more blizu, i dalje dolazimo.

Cena čipsa 4, sunčane kreme 30 evra, Jamnice 6 evra

Primeri sa društvenih mreža i stranih blogova samo potvrđuju ono o čemu se mesecima šuška:

  • Pivo – 7,5 do 8,5 evra,
  • Špageti bolonjeze – 29 evra,
  • Supa – 11 evra,
  • Sunčana krema – gotovo 30 evra,
  • Čokolada – preko 8 evra,
  • Čips – 4 evra,
  • Jamnica od 0,25l u Primoštenu – 6 evra,
  • Ležaljke - luksuz za koji čak ni Nemci više ne žele da daju novac.

Sve češće se čuje i da ni Hrvati sa prosečnim platama više ne mogu sebi da priušte klasičan letnji dan na plaži - kafa, ručak, desert i ležaljka postali su "scenarijo za bogate".

Ministar tvrdi: "Nudimo kvalitet za cenu"

I dok gosti negoduju, ministar turizma Tonči Glavina tvrdi da Hrvatska i dalje nudi dobar odnos cene i kvaliteta, i poziva na suzdržanost u kritikama.

- Negativni medijski narativi mogu da naruše ugled zemlje - poručio je Glavina.

Međutim, sve više turista - naročito iz regiona - traži alternativne i povoljnije destinacije. Ako se ovakav trend nastavi, Hrvatska bi mogla izgubiti imidž pristupačne i gostoljubive mediteranske zemlje.

(Telegraf Biznis/Dnevno)

Video: Firme zatvaraju pogone tokom leta zbog rada na imanju, jedno od rešenja E-bolovanje

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Bojan

    8. jul 2025 | 12:32

    Lep i istinit tekst,ali na kraju ono GOSTOLJUBIVA hrvatska!!! Ok ako ste mislili na Istru,ali ono ostalo bas i nije gostoljubivo...pa oni cak ne postuju ni ljude koji im novce ostavljaju.

  • Перагеније

    8. jul 2025 | 13:49

    Хахаха, а мапа привремене им државице - као поцепане гаће...

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>