Značajan rast prihoda uprkos izazovima na tržištu sirovina

Polovinu godine obeležilo je uspešno širenje portfolija proizvoda i posvećenost održivosti
Atlantic Grupa je u prvoj polovini 2025. godine zabeležila prihod od prodaje u iznosu od 559,5 miliona evra, što u odnosu na isti period prošle godine predstavlja rast od 9,2 odsto. Dobit pre kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 50,7 miliona evra, što je pad od 11,7 odsto, dok je neto dobit pala 39,4 odsto i iznosi 14,8 miliona evra.
“Atlantic Grupa u prvom polugodištu 2025. godine nastavlja da ostvaruje odlične prodajne rezultate usled rasta prihoda u gotovo svim poslovnim i distributivnim područjima i na svim važnijim tržištima. Uprkos snažnom rastu prihoda, profitabilnost je pod pritiskom zbog rekordnih cena sirove kafe i kakaa, kao i svesnih ulaganja u zaposlene i brendove, s ciljem dugoročnog rasta.
Naša dva nova brenda, DoNatural i Lemonish, ostvaruju odlične tržišne rezultate, a proširili smo portfolio inovacijama poput Smoki Proteina i Argeta Snacka. Obavezujućom ponudom za kupovinu kompanije Osem i brenda Kekec i prodajom proizvodnje i brenda Montana strateški smo se usmerili na jačanje naših osnovnih kategorija. Izdali smo i nove korporativne obveznice u iznosu od 80 miliona evra, čime potvrđujemo stabilnost i dugoročnu orijentaciju,” istakao je predsednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi.
Pića, Donat i Kafa prednjače u rastu
U prvom polugodištu 2025. najznačajniji rast među Strateškim poslovnim područjima (SPP) ostvarili su Kafa (+27,1%), Donat (+14,5%) i Delikatesni namazi (+13,6%). Kafa, kao najveća pojedinačna kategorija, čini 25,4% ukupnog prihoda. U segmentu distribucije, najviši rast zabeležen je u Strateškom distributivnom području (SDP) Srbija (+25,2%) i Severna Makedonija (+13,9%). Na najvećem tržištu, Hrvatskoj, ostvaren je rast prodaje od gotovo 6%, čime je dodatno učvršćena tržišna pozicija. U ukupnoj prodaji Atlantic Grupe, sopstveni brendovi učestvuju s 64,9%, apotekarsko poslovanje s 8,9%, dok principalski brendovi čine 26,2% prihoda.
Dostignuća u održivosti i ljudskim potencijalima
Osim navedenih inovacija u proizvodnom portfoliju Atlantic Grupa je u prvoj polovini 2025. godine ostvarila niz prepoznatljivih dostignuća u područjima upravljanja ljudskim potencijalima, energetske efikasnosti i održivosti.
Priznanja
U Bosni i Hercegovini je proglašena jednim od tri najpoželjnija poslodavca prema istraživanju portala MojPosao.ba, sprovedenom među 35.000 ispitanika. Kompaniji je ponovno dodijeljen sertifikat „Equal Pay Champion“, čime je potvrđeno da je razlika u platama između žena i muškaraca svedena na 1,09%, dok žene čine 53% menadžmenta. Atlanticova Trade Akademija na konferenciji HR Days po prvi put je nagrađena zlatnim priznanjem za izuzetna dostignuća više od 60 internih instruktora i preko 1400 članova prodajne snage uključenih u edukacije.
Energetska efikasnost
Atlantik Grupa je takođe osvojila nagradu za energetski najefikasniju kompaniju u Sloveniji, zahvaljujući merama koje su dovele do 30% manjeg utroška električne energije po toni proizvoda Argete i ukupno 11% smanjenja potrošnje energije.
Inovacije
Inicijativa Innowave uključila je više od 80% zaposlenih Argete u Izoli koji su u 30 dana predložili 30 rešenja za unaprjeđenje radnog okruženja, a projekat je nagrađen uglednim priznanjem Zlata praksa. Apotekarski lanac Farmacia, osvojila je treće mesto na konkursu HealthComm Awards za projekat „Baza podataka o greškama u lekovima“ u kategoriji promocije zdravlja i blagostanja.
(Telegraf Biznis/PR)
Video: Ekipa Telegrafa obišla je jednu od glavnih pijaca u Atini
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.