Značajan rast prihoda uprkos izazovima na tržištu sirovina

B. M.
B. M.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0
Atlantic grupa logo Foto: Promo

Polovinu godine obeležilo je uspešno širenje portfolija proizvoda i posvećenost održivosti

Atlantic Grupa je u prvoj polovini 2025. godine zabeležila prihod od prodaje u iznosu od 559,5 miliona evra, što u odnosu na isti period prošle godine predstavlja rast od 9,2 odsto. Dobit pre kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 50,7 miliona evra, što je pad od 11,7 odsto, dok je neto dobit pala 39,4 odsto i iznosi 14,8 miliona evra.

Atlantic Grupa u prvom polugodištu 2025. godine nastavlja da ostvaruje odlične prodajne rezultate usled rasta prihoda u gotovo svim poslovnim i distributivnim područjima i na svim važnijim tržištima. Uprkos snažnom rastu prihoda, profitabilnost je pod pritiskom zbog rekordnih cena sirove kafe i kakaa, kao i svesnih ulaganja u zaposlene i brendove, s ciljem dugoročnog rasta.

Naša dva nova brenda, DoNatural i Lemonish, ostvaruju odlične tržišne rezultate, a proširili smo portfolio inovacijama poput Smoki Proteina i Argeta Snacka. Obavezujućom ponudom za kupovinu kompanije Osem i brenda Kekec i prodajom proizvodnje i brenda Montana strateški smo se usmerili na jačanje naših osnovnih kategorija. Izdali smo i nove korporativne obveznice u iznosu od 80 miliona evra, čime potvrđujemo stabilnost i dugoročnu orijentaciju,” istakao je predsednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi.

Pića, Donat i Kafa prednjače u rastu

U prvom polugodištu 2025. najznačajniji rast među Strateškim poslovnim područjima (SPP) ostvarili su Kafa (+27,1%), Donat (+14,5%) i Delikatesni namazi (+13,6%). Kafa, kao najveća pojedinačna kategorija, čini 25,4% ukupnog prihoda. U segmentu distribucije, najviši rast zabeležen je u Strateškom distributivnom području (SDP) Srbija (+25,2%) i Severna Makedonija (+13,9%). Na najvećem tržištu, Hrvatskoj, ostvaren je rast prodaje od gotovo 6%, čime je dodatno učvršćena tržišna pozicija. U ukupnoj prodaji Atlantic Grupe, sopstveni brendovi učestvuju s 64,9%, apotekarsko poslovanje s 8,9%, dok principalski brendovi čine 26,2% prihoda.

Dostignuća u održivosti i ljudskim potencijalima

Osim navedenih inovacija u proizvodnom portfoliju Atlantic Grupa je u prvoj polovini 2025. godine ostvarila niz prepoznatljivih dostignuća u područjima upravljanja ljudskim potencijalima, energetske efikasnosti i održivosti.

Priznanja

U Bosni i Hercegovini je proglašena jednim od tri najpoželjnija poslodavca prema istraživanju portala MojPosao.ba, sprovedenom među 35.000 ispitanika. Kompaniji je ponovno dodijeljen sertifikat „Equal Pay Champion“, čime je potvrđeno da je razlika u platama između žena i muškaraca svedena na 1,09%, dok žene čine 53% menadžmenta. Atlanticova Trade Akademija na konferenciji HR Days po prvi put je nagrađena zlatnim priznanjem za izuzetna dostignuća više od 60 internih instruktora i preko 1400 članova prodajne snage uključenih u edukacije.

Energetska efikasnost

Atlantik Grupa je takođe osvojila nagradu za energetski najefikasniju kompaniju u Sloveniji, zahvaljujući merama koje su dovele do 30% manjeg utroška električne energije po toni proizvoda Argete i ukupno 11% smanjenja potrošnje energije.

Inovacije

Inicijativa Innowave uključila je više od 80% zaposlenih Argete u Izoli koji su u 30 dana predložili 30 rešenja za unaprjeđenje radnog okruženja, a projekat je nagrađen uglednim priznanjem Zlata praksa. Apotekarski lanac Farmacia, osvojila je treće mesto na konkursu HealthComm Awards za projekat „Baza podataka o greškama u lekovima“ u kategoriji promocije zdravlja i blagostanja.

(Telegraf Biznis/PR)

Video: Ekipa Telegrafa obišla je jednu od glavnih pijaca u Atini

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>