Kraj jedne ere: Japanski gigant napustio najveće svetsko tržište nakon gotovo tri decenije

V. K.
V. K.    
Čitanje: oko 1 min.
  • 0

Micubiši Motors (Mitsubishi Motors )se zvanično povukao iz Kine, čime je okončano gotovo 30 godina prisustva na tržištu koje je nekada smatrano ključnim za rast. Nakon što je 2023. prekinuo proizvodnju vozila u okviru zajedničke saradnje s GAC-om, japanski proizvođač sada je zatvorio i poslednje poglavlje - dugogodišnju saradnju s kompanijom Shenyang Aerospace Mit. Engine. Mfg., koja je proizvodila motore za Micubiši i brojne kineske marke.

Povlačenje je posledica niza nepovoljnih trendova: pad prodaje, snažna lokalna konkurencija i visoki carinski nameti ozbiljno su uzdrmali poslovni model brenda u Kini.

Micubiši je kao razlog naveo "brzu transformaciju" kineske auto-industrije, u kojoj tradicionalni proizvođači sve teže pariraju domaćim proizvođačima elektrifikovanih modela.

Micubiši motors logo Foto: Shutterstock

Japanska kompanija počela je da proizvodi automobile u Kini 2012. godine kroz partnerstvo sa GAC-om. Model Outlander postao je simbol uspeha, a prodaja je dostizala i 144.000 vozila godišnje. Ipak, već 2023. Micubiši je napustio zajednički poduhvat sa GAC-om, što je bila jasna naznaka kraja.

Situacija se dodatno pogoršala 2025. godine, kada je Mitsubishi zabeležio dramatičan pad operativne dobiti od čak 84 odsto u prvom kvartalu. Glavni udarac zadali su američki carinski nameti, koji su kompaniju koštali oko 14,4 milijarde jena (oko 87 miliona evra), prema izveštaju Nikkei Asia.

Operativna dobit pala je na svega 5,6 milijardi jena (35,5 miliona evra).

Dok se tržište Severne Amerike čini stabilnijim, s rastom od 5 odsto, naročito u Meksiku i Kanadi, jugoistočna Azija, koja i dalje ostaje najvažnije tržište za Micubiši, beleži pad prodaje od 8,5 odsto. Dogovor Japana i SAD-a o smanjenju carina sa 25 na 15 odsto mogao bi pomoći u budućnosti, ali uprava za sada nije promenila procene dobiti za fiskalnu godinu koja se završava u martu 2026., prenosi Jutarnji.

Mitsubishijev izlazak iz Kine tako simbolično zatvara jedno poglavlje u kojem su japanski proizvođači negovali velike ambicije na najvećem svetskom tržištu automobila.

(Telegraf Biznis)

Video: Ekipa Telegrafa obišla je jednu od glavnih pijaca u Atini

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>