Marinka naručila salatu, a na računu je sačekala stavka zbog koje se još uvek ne dolazi sebi: “Sramno”

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Turistička sezona u Hrvatskoj često otvara prostor nezadovoljnim građanima i turistima da podele svoja neprijatna iskustva, kako bi upozorili druge na šta da obrate pažnju. Tako se redakciji obratila gospođa Marinka iz Muća, koja je poželela da podeli priču iz domaćih restorana - inspirisana nedavno objavljenim slučajem iz Grčke.

- Kad sam pročitala priču o dodatnom plaćanju maslinovog ulja na Parosu, odmah sam se setila svog iskustva iz Hrvatske - bilo je identično! - kaže Marinka.

Ulje kao "poseban dodatak" - i to u salati

- Pre nekoliko sezona letovala sam s prijateljicama na Jadranu. Ušle smo u konobu, naručile salatu i očekivale lagan mediteranski obrok. Međutim, kad je stigao račun - dodatno je naplaćeno maslinovo ulje! Osnovni sastojak salate tretiran je kao 'ekstra dodatak', i to po visokoj ceni - navodi ona.

Za Marinku, to nije bio problem samo u novcu, već u odnosu prema gostu:

- Osetila sam se kao neko koga ne dočekuju s dobrodošlicom, već kao ovca za šišanje. Volela bih da Hrvatska opet počne da ceni gosta kao čoveka, a ne samo kao izvor zarade.

Skriveni troškovi i kako da ih izbegnete

Ako vam se dogodi da vam na račun dodaju stavku koju niste naručili – kao što je maslinovo ulje u već pripremljenoj salati - najvažnije je da ostanete mirni, ali odlučni. Ljubazno pitajte osoblje:

- Izvinite, ova stavka nije bila navedena u jelovniku - možete li mi objasniti o čemu se radi?

To često može da reši problem bez neprijatnosti.

Praktični saveti:

Pažljivo pročitajte jelovnik. Na dnu često piše sitnim slovima: "Dodaci se naplaćuju posebno", "Hleb i ulje nisu uključeni u cenu jela", i slično.

Pitajte konobara unapred ako vam nešto nije jasno, pre nego što naručite.

Ako vam automatski donesu masline, hleb ili aperitiv, a vi to ne želite, odmah recite:

- Hvala, to nismo naručili - molim vas, nemojte ostavljati.

Ako primetite nešto što ne bi trebalo da se naplati, zamolite da se ta stavka ukloni.

Fotografišite jelovnik i račun - to vam može pomoći ako odlučite da se žalite.

Ostavite recenziju na Google-u, TripAdvisoru, Facebooku - to pomaže i drugim gostima, ali i restoranima da poprave uslugu.

Prijavite nepravilnosti

Ako sumnjate na prevaru ili nepoštenu praksu, slučaj možete prijaviti turističkoj inspekciji ili lokalnoj turističkoj zajednici. U Hrvatskoj to možete učiniti i preko sajta Ministarstva turizma (www.mint.hr).

Zaključak

Najvažnije je da ostanete ljubazni, ali odlučni. Mnogi ugostitelji računaju na to da turisti neće reagovati zbog par evra, ali upravo ti "mali viškovi" narušavaju iskustvo i ugled destinacije. Samo iskrena i mirna komunikacija može da pomogne da se stvari promene na bolje - za sve turiste, domaće i strane.

(Telegraf Biznis/Dnevno)

Video: Ekipa Telegrafa obišla je jednu od glavnih pijaca u Atini

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>