
Ovo je dokument! Vučić najavio smanjenje marži za 3.000 proizvoda: Evo šta tačno piše u planu države
Novi paket ekonomskih mera za bolji život građana predstavio je predsednik Srbije Aleksandar Vučić, koji se obratio iz Palate Srbija!
Obuhvatili smo 3.000 proizvoda iz 23 grupe, reč je o kućnoj hemiji, od četkica i paste za zube, šampona, krema, sapuna. U kućnoj hemiji su svi mogući deterdženti za sudove, već i sve ostalo. Imate papirnu galanteriju ubruse, folije, pelene za bebe i odrasle - rekao je Vučić.
Obrćanje uživo pogledajte OVDE!
Dokument za smanjenje marži u trgovinama sadrži plan u nekoliko tačana.
U njemu se navodi sledeće:
Nivo cena hrane u Srbiji iznosi 95,7% proseka EU, što je znatno više nego u zemljama regiona i u odnosu na njih najviše je i porastao u periodu 2020-2024 za 14,6%.

PLANIRANE MERE
1. OGRANIČAVANjE MARŽI U MALOPRODAJI I VELEPRODAJI donošenjom UREDBE koja stupa na snagu 1. septembra i važiće 6 meseci
Odnosiće se samo na VELIKE trgovce na malo i voliko (čiji je poslovni prihod u 2024, veći od 4,5 mlrd RSD). Obuhvatiće oko 3.000 proizvoda iz 23 kategorije hrane, kućne hemije, proizvoda za ličnu higijenu
A) Ograničenje marže u trgovini govini na malo na najviše do 20%. Marže kod najvećih trgovaca na malo se kreću do 46%.
B) Ograničenje marži u trgovini na veliko na najviše 20% (kumulativno) bez obzira koliko trgovaca ima u nizu.
2. OGRANIČAVANjE ukupnog iznosa svih dodatnih naknada koje trgovac na malo fakturiše dobavljaču (ofovi) na
maksimalno 10%
NOVA ZAKONODAVNA REŠENjA
U oktobru o.g. planiraju se izmeno i dopune Zakona o trgovini, kojim se transponuje Direktiva EU o isticanju cena. Istovremeno novim Zakonom o zaštiti potrošača biće propisana obaveza isticanja cenovnika trgovcima u cilju boljeg informisanja potrošača, ali i praćenja kretanja cena od strane nadležnih institucija.
U decembru o.g. planira se prvi put donošenje Zakona o sprečavanju nepoštenih trgovačkih praksi kojim će se sistemski stati na put prekomernim i sve brojnijim naknadama koje trgovci fakturišu dobavljačima, a koje se kod velikih trgovinokih lanaca kreću u rasponu od 25% do preko 50% i često su značajno više od samih rabata popusta koje dobavljači daju trgovcima odnosno iznosa trgovačkih marži klіv utiču na formiranje krajnjih cena.
(Telegraf.rs)
Video: Gašenje požara u Crnoj Gori: Helikopter Kamov Ka-32
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mik
Marze moraju da se smanje
Podelite komentar
Avram
Bravo za mudre poteze, narod to prepoznaje. Politika mora biti za građane, i sada jeste.
Podelite komentar
Слађана Точиловац Шаљић
Одлично!
Podelite komentar