
Ovo zanimanje je najtraženije u Nemačkoj i rade ga mnogi naši ljudi: Kad vidite PLATU biće vam sve JASNO!
Mašinovođe upravljaju vozovima sa hiljadama konjskih snaga i ključni su za mobilnost u Nemačkoj. Od pandemije koronavirusa, njihov posao je zvanično priznat kao sistemski važan, a plate su u odnosu na druge struke prilično konkurentne.
Prema pisanju nemačkog RTL-a, jedan mašinovođa, vođa voza i vođa restorana otkrivaju koliko zarađuju mesečno, a brojke bi mogle da iznenade mnoge.
Početna plata za mašinovođe: Više od 3.500 evra
Nemačka železnica (Deutsche Bahn) već godinama muči muku sa kašnjenjima, otkazivanjima i manjkom osoblja. Najveći nedostatak beleži se upravo kod mašinovođa.
Sindikat GDL procenjuje da će do 2030. godine Nemačkoj biti potrebno dodatnih 5.000 do 10.000 mašinovođa.
Nakon višednevnog štrajka u martu 2024, sindikat GDL izborio je povećanje plata. Od aprila 2025. važe novi tarifni ugovori: početna bruto plata sada iznosi oko 3.500 evra mesečno, što je povećanje u odnosu na ranijih 3.300 evra.
Dodaci i napredovanje: Zarada i preko 4.000 evra
Konačan iznos koji zaposleni prima na račun varira, najviše zbog radnog vremena. Na platu se dodaju i brojni dodaci – za noćne smene, rad vikendom i praznicima.
Tako ukupna mesečna primanja lako mogu preći 4.000 evra.
Plate rastu i sa iskustvom – svakih pet godina primanja se povećavaju za oko 100 evra. Tako mašinovođa sa 30 godina iskustva može zarađivati i do 4.650 evra mesečno.
Mogućnosti napredovanja: Više od samo vožnje voza
Zanimanje mašinovođe nije kraj karijernog puta. Ambiciozni radnici mogu se dodatno obrazovati i preuzeti funkcije disponenta, stručnjaka ili majstora za železnički saobraćaj.
(Telegraf Biznis)
Video: Novi REDI program - "Roma Business Boost"
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.