Profesor ekonomije Mikulić: "Najveća pretnja je da dođemo na glas kao preskupa ZEMLJA"

D. K.
D. K.    
Čitanje: oko 1 min.
  • 0

Profesor Josip Mikulić sa Ekonomskog fakulteta u Zagrebu gostovao je sinoć u centralnom Dnevniku HTV-a. Govorio je o tome koje su ključne karakteristike hrvatskog turističkog proizvoda i da li su na optimalnom putu s obzirom na naše mogućnosti.

„Glavne karakteristike hrvatskog turističkog proizvoda su apsolutna dominacija privatnog smeštaja – preko 60 odsto, zatim vrlo sezonski turizam i iznadprosečno visok značaj turizma u ukupnoj privredi“, rekao je Mikulić.

„Sa sve većim brojem gostiju smanjuje se kvalitet proizvoda“

„Svima bi bilo draže da nam dođe jedan turista koji troši duplo više nego dva turiste koji troše isti iznos. Dva turiste stvaraju dvostruku gužvu, zauzimaju duplo više prostora na plaži i generalno smanjuju kvalitet doživljaja. Dakle, sa sve većim brojem turista raste masovnost, a smanjuje se kvalitet turističkog proizvoda“, naveo je.

Prema njegovim rečima, Hrvatska bi u pozicioniranju na turističkoj mapi trebalo da čuva ono što je dosad najviše izdvaja:

- visok nivo sigurnosti,

- blizinu važnih emitivnih tržišta,

- prirodne lepote.

„Treba paziti da to tako i ostane“, naglasio je.

„Najveća pretnja su previsoke cene“

„Generalno mislim da je najveća pretnja da dođemo na glas kao preskupa destinacija“, upozorio je profesor, šrenosi Index.hr.

„Ekstremna sezonalnost je boljka sistema“

„Ekstremna sezonalnost turizma je najveća slabost našeg sistema. Izrazita prostorna i vremenska koncentracija na Jadranu u julu i avgustu. U glavnim letnjim mesecima odvija se glavnina turističkog prometa“, kazao je.

Dodao je da je rast u predsezoni poželjan, ali da se to ove godine dogodilo zahvaljujući dobro složenom kalendaru praznika:

„Ove godine imali smo jako kasan Uskrs i duge praznike, naročito u Nemačkoj tokom juna, što je značajno doprinelo skoku u predsezoni“, objasnio je.

Međutim, upozorio je da je to nešto što varira iz godine u godinu i da se mora uzeti u obzir. „Sledeće godine praznici dolaze ranije i na to treba misliti“, zaključio je Mikulić.

(Telegraf Biznis)

Video: Novi REDI program - "Roma Business Boost"

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>