
Rekordan nastup Srbije u Kelnu: Dve hale, 42 firme i šansa za nove izvozne aranžmane širom Evrope
Na najvećem svetskom sajmu prehrambene industrije „ANUGA 2025“, koji se održava u Kelnu, u Nemačkoj, Srbija se predstavlja sa rekordnim brojem od 42 kompanije, koje izlažu na dva nacionalna štanda, u halama namenjenim gotovim i smrznutim proizvodima, saopštila je danas Privredna komora Srbije (PKS).
PKS zajedno sa Razvojnom agencijom Srbije organizuje nastup naših firmi na ovom sajmu.
Na nacionalnom štandu u hali gotovih proizvoda od 4. do 8. oktobra predstavljaju se 24 srpske kompanije - Agranela (Valjevo), Benlian foods (Niš), Budimka (Požega), Cmana (Krnjevo), Candy Rush (Beograd), Calibro (Topola), Es Komerc (Prijepolje), Fidelina skrob (Subotica), Frutorga (Prokuplje), Iinterfood 60 (Čačak), Medomiks (Petrovaradin), Min Commerce (Beograd), Mitsides Point (Sremska Mitrovica), Mix trade (Kulpin), Moravka Pro (Leskovac), MTM Sirela (Preljina), Minela (Batočina), NS Bomi (Obrenovac), PIP Novi Sad (Novi Sad), Sweet Fit (Beograd), Tartufi SR (Beograd), Tisacoop (Kanjiža), Yumis (Niš) i Zdravo Organic (Selenča).
Ove kompanije predstavljaju širok asortiman proizvoda kao što su med i dijetetski proizvodi na bazi meda, 100 odsto prirodni sokovi od voća i povrća, džemovi, uključujući i organske, bez dodatog šećera, organske testenine, pasterizovani kiseli program, ajvar, sušeno voće i pečurke, koncentrati i pirei, konditorski proizvodi, štrudle sa voćnim punjenjem, čajno pecivo, čokoladirano voće, ovsene kaše, čokolade, kremovi od lešnika i pistaćija, voćni dezerti i sokovi za decu, proteinske kaše i namazi, kao i proizvodi od tartufa.
U hali zamrznute hrane, Srbiju predstavlja 18 kompanija i to Agro partner (Lučani), Coja Promet (Žitkovac), Don Don (Beograd), ITN Grup (Zemun), Master Fruit (Beograd), Friglo (Sutjeska), Frigo-Paun (Požega), Frucom food (Arilje), Homemader Company (Beograd), Innoveat (Novi Sad), Hladnjača Pantelić (Kraljevo), Laki (Arilje), Sweet House Exclusive (Sopot), DBA Promet (Arilje), Mambikom Agrar (Beograd), Stamevski (Stara Pazova), Jugotrejd (Arilje) i Sicoberry (Kraljevo).
Njihov asortiman uključuje smrznuto voće i povrće, voćne kaše i piree, topinge, ali i smrznute torte i kolače.
Cilj nastupa srpskih kompanija je promocija i dalje jačanje izvoza prehrambene industrije Srbije na tržištu Nemačke, kao i Evropske unije u celini, imajući u vidu značaj koji ANUGA ima kao vodeća sajamska manifestacija u svetu, navodi se u saopštenju i dodaje da je ovo i prilika za domaće kompanije da se upoznaju sa najnovijim trendovima, tehnologijama, novim kupcima, dobavljačima, kao i da sagledaju svoju poziciju u odnosu na konkurenciju na svetskom tržištu.
Tokom pet dana trajanja sajma, srpske kompanije imaju priliku da ostvare veliki broj sastanaka sa potencijalnim kupcima, distributerima i partnerima, i da dodatno pozicioniraju Srbiju kao ozbiljnog igrača na globalnom tržištu hrane.
Očekuje se veliki broj poslovnih kontakata i preliminarnih dogovora, kao i konkretne inicijative za nove izvozne aranžmane.
Manifestacija se održava na sajamskom kompleksu Koelnmesse GmbH, na površini većoj od 284.000 kvadratnih metara.
Tradicionalno se organizuje svake druge godine i predstavlja centralni događaj za sve aktere globalne prehrambene industrije.
Sajam obuhvata 10 tematskih celina, od kojih je svaka posvećena određenoj kategoriji proizvoda – od gotovih proizvoda, mleka i mlečnih proizvoda, smrznute hrane, mesa i mesnih prerađevina, do organskih proizvoda, alkoholnih i bezalkoholnih pića, pekarskih proizvoda, toplih napitaka i alternativne hrane.
Sajam „ANUGA 2025“ donosi i veliki broj konferencija i pratećih događaja, a ove godine posebnu pažnju privlači izložba „Anuga taste Innovation Show“, gde se predstavljaju najinovativniji proizvodi u prehrambenoj industriji, sa akcentom na održivost, nutritivnu vrednost i kreativnost u razvoju novih proizvoda.
Posebni trendovi koji će biti u fokusu uključuju smanjenje šećera, izbegavanje veštačkih sastojaka, alternativne proteine, iz algi, insekata, gljiva, super hranu, bezglutenske proizvode i povratak drevnim žitaricama.
I ove godine poseban fokus je dat na KOŠER proizvode koji odgovaraju jevrejskim pravilima ishrane čija potražnja je u porastu, kao i HALAL proizvode čija potražnja raste i u Istočnoj i Zapadnoj Evropi.
Kompanije koje poseduju ove sertifikate imaju prednost u pozicioniranju svojih proizvoda i ulasku na različita tržišta, a tokom sajma po prvi put će biti organizovana i specijalizovana Halal konferencija.
Zvanična partnerska zemlja sajma „ANUGA 2025“ je Koreja, što dodatno ističe globalnu ulogu korejske hrane (K-Fud) i njen rastući uticaj na međunarodnoj gastronomskoj sceni, podržan popularnošću korejske kulture i K-popa.
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Velike gužve u garaži tržnog centra
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Слађана Точиловац Шаљић
Сјајно.
Podelite komentar