
Oprez, putnici u panici! Poznata aviokompanija počela da naplaćuje ono što svi rade, i bilo je BESPLATNO
Kanadska niskotarifna aviokompanija WestJet uskoro će putnicima naplaćivati dodatno ako žele da nagnu svoje sedište tokom leta.
Ova tema već dugo izaziva burne rasprave među putnicima – dok jedni smatraju da imaju pravo na udobnije sedenje, drugi to vide kao nepristojnost jer im neko doslovno „ulazi u prostor“, naročito tokom obroka. Neke kompanije, poput Spirit Airlinesa, već su potpuno ukinule mogućnost naginjanja naslona.
WestJet je, međutim, odlučio da krene drugim putem. Kompanija trenutno preuređuje svoje avione tipa Boeing 737-8 MAX i 737-800, uvodeći ono što nazivaju „modernijim iskustvom letenja“. U praksi, to znači da će svaki avion imati 12 takozvanih Premium sedišta – koja se mogu nagnuti, imaju veći naslon za glavu i ergonomskiji oblik – ali, naravno, uz doplatu.
Odmah iza njih biće deo Extended Comfort sa 36 sedišta koja se ne mogu nagnuti, ali nude nešto više prostora za noge.
– Kabina je dizajnirana tako da nudi udobnost za svaki budžet – poručila je Samantha Tejlor, izvršna potpredsednica i direktorka korisničkog iskustva WestJeta.
Putnici će tako moći da biraju – više udobnosti i prostora ili nižu cenu karte. Što ste dalje u avionu, to imate manje komfora.
Kritičari, međutim, tvrde da aviokompanije ovim potezom jednostavno naplaćuju ono što je nekada već bilo uključeno u cenu karte.
– Mašta aviokompanija nikada ne prestaje da me iznenađuje – rekao je Džon Gradek, predavač vazduhoplovstva na Univerzitetu Mekgil.
– Putnici danas plaćaju više da bi dobili ono što su nekada već imali.
(Telegraf Biznis/Fenix)
Video: Promocija knjige privredna komora
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.