Plazma piše istoriju: Početak proizvodnje na najvećem afričkom tržištu

A. V.
A. V.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 1

Saradnja koja je omiljeni srpski brend dovela u Afriku, uz proizvodnju prilagođenu potrošačima u Nigeriji

Najpoznatiji srpski brend, Plazma, zvanično je započela proizvodnju u Lagosu, u Nigeriji, čime je prvi put zakoračila na afričko tržište. Ovaj istorijski poduhvat ostvaren je zahvaljujući saradnji kompanije Bambi, Coca-Cola HBC grupe, Nigerian Bottling Company (NBC) i Sona grupe, lokalnog proizvođača biskvita i outsourcing partnera. Receptura, pakovanje i komunikaciona kampanja Plazma brenda prilagođeni su nigerijskim potrošačima, dok se proizvodnja, namenjena isključivo tržištu Nigerije, odvija u fabrici Sona grupe u Lagosu.

Generalni direktor kompanije Bambi, Dragan Stajković, istakao je značaj ovog postignuća:

-Ovo je istorijski trenutak ne samo za Plazmu, već i za čitav srpski FMCG sektor. Iako se Plazma već godinama izvozi na više od 30 tržišta širom sveta, ovo je prvi put da se Plazma proizvodi van granica Srbije. Ulazak na najveće afričko tržište, sa gotovo 240 miliona stanovnika, ogroman je uspeh i potvrda snage Plazme. Pokretanjem proizvodnje savladali smo prvi veliki izazov. Sledeći je da osvojimo srca potrošača u Nigeriji.

Projekat, pokrenut 2022. godine, realizovan je za samo tri godine zahvaljujući spoju međunarodne ekspertize i temeljnog razumevanja lokalnog tržišta. Ovaj poslovni poduhvat pozicionira Bambi kao ekspertski centar Coca-Cola HBC Grupe za kategoriju biskvita.

Plazma Foto: Promo

Direktorka sektora za snack kategoriju u Coca-Cola HBC, Milica Šetka, naglasila je strateški značaj projekta:

-Pokretanje proizvodnje u Nigeriji potvrđuje snagu i poverenje koje Plazma uživa u okviru Coca-Cola HBC Grupe, otvarajući prostor za dugoročno širenje izvan lokalnih i regionalnih granica. Ova priča pokazuje da Plazma nije samo voljeni srpski brend, već i brend sa globalnim potencijalom, inspiracija koja nastavlja da otvara nova vrata i stvara prilike na različitim tržištima. Lokalna proizvodnja i realizacija ne samo da podržavaju nigerijsku ekonomiju, već stvaraju nova radna mesta, podstiču partnerstva i donose trajnu vrednost potrošačima i zajednici. Na taj način, Plazma postaje most između Srbije i Nigerije, povezujući tradiciju, kvalitet i inovaciju u jedinstvenu priču.

Ovim poduhvatom Plazma još jednom potvrđuje da je mnogo više od keksa. Ona je simbol uspeha i novih početaka - poverenja, kvaliteta i povezanosti koji prevazilazi granice i inspiriše generacije širom sveta.

(Telegraf.rs/PR)

Video: Promocija knjige privredna komora

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Слађана Точиловац Шаљић

    15. oktobar 2025 | 16:30

    Честитке!

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>