Nestlé ostvario organski rast od 3,3 odsto u prvih 9 meseci 2025. godine

Na globalnom nivou, realni unutrašnji rast (RIG) iznosi 0,6 odsto, uz organski rast prodaje od 3,3 odsto.
Filip Navratil, izvršni direktor kompanije Nestlé, istakao je fokus na rast vođen RIG-om i bržu alokaciju resursa, uz povećanje cilja ušteda na 3,0 milijarde CHF do kraja 2027.
Kompanija Nestlé, globalni lider u prehrambenoj industriji, saopštila je rezultate poslovanja za treći kvartal 2025. godine:
- Organski rast na globalu iznosi 3,3 odsto u prvih devet meseci, uz realni unutrašnji rast (RIG) 0,6 odsto i rast cena 2,8 odsto. U trećem kvartalu zabeleženo je dalje uvećanje – organski rast 4,3 odsto i realni unutrašnji rast 1,5 odsto, uz poboljšanja u svim većim kategorijama.
- Ukupna prodaja iznosi 65,9 milijardi švajcarskih franaka, što predstavlja smanjenje od 1,9 odsto. Kursne razlike su smanjile prodaju za 5,4 odsto, dok su neto akvizicije doprinele sa +0,1 odsto.
- Prognoza za 2025. predviđa dalji napredak organskog rasta u odnosu na 2024. godinu. Očekuje se da osnovna operativna profitna marža (UTOP) iznosi najmanje 16 odsto, uz nastavak investiranja u rast.
Analizirajući poslovne rezultate za prva tri kvartala 2025. godine, izvršni direktor kompanije Nestlé, Filip Navratil, izjavio je:
– Podsticanje rasta zasnovanog na realnom internom rastu (RIG) naš je glavni prioritet. Povećali smo ulaganja da bismo to ostvarili i rezultati počinju da se pokazuju. Sada moramo učiniti više i delovati brže kako bismo dodatno ubrzali dinamiku našeg rasta. Kako Nestlé nastavlja da napreduje, bićemo dosledni u pristupu raspodeli resursa, dajući prioritet prilikama i poslovnim segmentima sa najvećim potencijalom povrata. Nastavljamo da negujemo korporativnu kulturu zasnovanu na rezultatima, koja ne prihvata gubitak tržišnog učešća i u kojoj se uspeh nagrađuje.
Svet se menja, a Nestlé mora da se menja brže. To će podrazumevati donošenje teških, ali neophodnih odluka o smanjenju broja zaposlenih tokom naredne dve godine. To ćemo sprovesti uz poštovanje i potpunu transparentnost. Uz ostale mere, radimo na značajnom smanjenju troškova, a danas povećavamo naš cilj ušteda na 3 milijarde švajcarskih franaka do kraja 2027. godine.
Nedavno imenovan direktor kompanije istakao je i da će se u daljem radu oslanjati na posvećenost i ekspertizu Nestlé tima, kako bi se dodatno ojačali odnosi sa potrošačima, ubrzale inovacije i unapredile sve kategorije proizvoda. U izveštaju se navodi da je planirano globalno smanjenje broja zaposlenih za oko 16.000 u naredne dve godine, uz sprovođenje konsultacija gde je to primenjivo.
Nestlé Srbija
– Iako kategorije kafe i konditorskih proizvoda osećaju negativan uticaj značajnog poskupljenja osnovnih sirovina, našim poslovnim rezultatima snažno doprinose kategorije među kojima su žitarice, hrana za bebe i brend Nestlé Professional, kao i kategorija hrane (lokalna proizvodnja Začina C, uz celokupni C portfolio i brendove Thomy i Maggi). Ostajemo odgovorni i prema zajednici u kojoj poslujemo, pa smo samo u ovoj godini donirali blizu 50 tona Nestlé proizvoda ugroženim grupama, kako u Srbiji, tako i u regionu, a proširili smo i mrežu organizacija civilnog društva sa kojima sarađujemo na ovom planu. Trenutno sprovodimo i jedinstvenu – ujedinjenu kampanju Nestlé brendova: Zajedno pčelama na dar, u kojoj svi građani mogu da učestvuju jer odvajamo sredstva od prodatih proizvoda za očuvanje oprašivača i edukaciju mladih poljoprivrednika – o okolnostima u Srbiji istakla je Marjana Davidović, generalna direktorka Nestlé za Srbiju, Crnu Goru i Severnu Makedoniju.
Prodaja na nivou Grupe
Organski rast iznosio je 3,3 odsto za devet meseci, uz realni unutrašnji rast od 0,6 odsto i rast cena 2,8 odsto. Geografski posmatrano, pozitivan organski rast zabeležen je u svim regionima, sa ravnotežom realnog unutrašnjeg rasta i cena u razvijenim tržištima i snažnijim rastom u tržištima u razvoju.
Po kategorijama, najveći doprinos organskog rasta dali su kafa i konditorski proizvodi. Taj rast bio je prvenstveno rezultat korekcije cena, uz dvocifrena povećanja na pojedinim tržištima, uz pozitivan realni unutrašnji rast, dok je u konditorskim proizvodima elastičnost bila izraženija. Van ovih, većina kategorija je zabeležila pozitivan organski rast.
Po kanalima, maloprodaja je rasla organski 3,1 odsto, out-of-home kanali 6,2 odsto, dok je e-trgovina porasla organski 13,2 odsto, dostigavši udeo od 20,2 odsto ukupne prodaje Grupe.
Zona Evropa
Organski rast u Evropi iznosi 4,3 odsto, uz rast cena od 3,8 odsto, dok je realni unutrašnji rast iznosio 0,5 odsto. Najveći doprinos rastu u periodu daju kategorije kafe i konditorskih proizvoda, uz realni unutrašnji rast u PetCare. Ostvarena prodaja iznosi 12,8 milijardi švajcarskih franaka uz negativan uticaj kursnih razlika –2,5 odsto.
Prognoza za 2025. godinu
Uzimajući u obzir celokupno potrošačko okruženje, kompanija očekuje da će organski rast prodaje u 2025. godini biti bolji u odnosu na 2024. godinu, uz trgovačku maržu operativnog profita na ili iznad 16 odsto i nastavak investiranja u rast. Kompanija ostaje posvećena snažnom generisanju slobodnog novčanog toka i doslednom, održivom stvaranju vrednosti za akcionare.
(Telegraf.rs/PR)
Video: Promocija knjige privredna komora
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.