Tunel Iriški venac probijen - Vučić najavljuje Fruškogorski koridor koji će do 2027. spojiti celu Vojvodinu

D. J.
D. J.    ≫   
Čitanje: oko 7 min.
  • 14

Predsednik Aleksandar Vučić obilazi danas radove na najdužem tunelu u Srbiji "Iriški venac" od 3,5 kilometara, u okviru projekta za izradnju brze saobraćajnice Novi Sad - Ruma, na Fruškogorskom koridoru.

Predsednik Vučić će prisustvovati probijanju desne tunelske cevi, poslednjih 1,3 metara.

Zajedno sa Vučićem u obilasku su i ambasador Kine u Srbiji Li Ming, ministarka građevinarstva Aleksandra Sofronijević, predsednica Vlade Vojvodine Maja Gojković i direktori Koridora Srbije i Puteva Srbije, Aleksandar Antić i Zoran Drobnjak, kao i gradonačelnik Novog Sada Žarko Mićin.

Ukupna dužina brze saobraćajnice Novi Sad - Ruma iznosi 44,41 kilometara.

Tunel "Iriški venac" sastoji se od dve tunelske cevi dužine po oko 3, 5 kilometra.

Od značajnijih aktivnosti trenutno se izvode radovina iskopu obe tunelske cevi od ulaznog i od izlaznog portala, radovi na izradi primarne podgrade, sekundarne obloge sa prethodnim postavljanjem hidroizolacije, a počeli su radovi na postavljanju hidrotehničkih instalacija I ispune inventara.

Ukupno je izvršeno 98,77 odsto iskopa i to: desna cev 3.552/3.523 metara iskopa, a danas će biti iskopano poslednjih 1,3 metara.

Leva cev 3.399/ 3.484 metara iskopa.

Do sada je ukupno iskopano 6.921,7 metara tunela, računajući obe tunelske cevi od ukupno 7.007,5 metara.

Sekundarna tunelska obloga : ukupno 5.545,3 metara odnosno 78,52 odsto.

Trenutni dnevni napredak je šest do osam metara iskopa na sve četiri napadne tačke.

Desna tunelska traka biće probijena danas, a u skladu sa trenutnim napretkom i očekivanim geološkim uslovima, spavanje dve tunelske cevi očekuje se za mesec dana.

Radovi u tunelu se odvijaju bez prekida 24 časa dnevno, sa uigranim timovima u dnevnim i noćnim smenama sa oko 250 angažovanih radnika i oko 60 jedinica mehanizacije i opreme. Samo u noćnoj smeni, angažovano je oko 120 radnika.

Poslednji korak iskopa na dan proboja desne tunelske cevi iznosi 1,3 metara.

Paralelno sa tunelom, izvode se radovi na mostu preko Dunava, ukupne dužine oko 1.7 kilometara, kao i radovi duž trase Fruškogorskog koridora.

Na projektu je svakodnevno angažovano oko 920 radnika, inženjera i ostalog osoblja, kao i oko 300 jedinice mehanizacije i opreme.

Predmetna trasa se na početku vezuje na postojeći auto-put E-75 Beograd - Novi Sad - Subotica, a na kraju na novoizgrađeni auto-put Ruma - Šabac i brzu saobraćajnicu Šabac - Loznica kao i buduću brzu saobraćajnicu Slepčević - Badovinci, čime povezuje AP Vojvodinu sa zapadnim i severozapadnim delom Srbije.

Istovremeno saobraćajnica je povezana i sa auto-putem E70.

Na ovaj način ostvarena je efikasna saobraćajna veza veoma važne administrativne i regionalne centre kao što su: Novi Sad, Ruma, Šabac, Loznica, a takođe predstavlja i posrednu vezu Srbije sa Bosnom i Hercegovinom i Hrvatskom.

Pored boljeg povezivanja sa neposrednim i širim međunarodnim okruženjem, najznačajniji efekti realizacije Fruškogorskog koridora ogledaju se u poboljšanju regionalne pozicije u domenu pristupačnosti, u saobraćajnom rasterećenju urbanih područja (obilaznica oko Novog Sada, Iriga i Rume) kao i uklanjanju tranzita sa područja Nacionalnog parka "Fruška gora" (izgradnjom tunela).

Tunel "Iriški venac" spojiće Novi Sad i Rumu i ujedno će biti najduži tunel u Srbiji od 3,5 kilometra, a izgradnja tunela počela je 1. maja 2021. godine.

Tunel "Iriški venac" je, uz most na Dunavu koji će spojiti Kać i Petrovaradin, najobimniji projekat budućeg Fruškogorskog koridora.

Radove izvodi kineska kompanija CRBC.

Vučić je radove ranije obišao krajem aprila, kada je istakao da su pri kraju radovi na najdužem i najvećem tunelu u Srbiji, kao i da će se od Novog Sada do Loznice kada bude sve gotovo stizati za najviše sat i po.

Direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić rekao je Vučiću tokom obilaska radova da će i leva cev biti probijena između 10. i 15. novembra.

Vučić je istakao da će ceo taj deo, osim 12 kilometara, u dužini od 32 kilometra biti završen do kraja sledeće godine.

- A onih 12 kilometara oko Paragova biće završeno 2027 - rekao je Vučić.

- Ostalo je još 1,3 metara i onda su potpuno gotovi radovi na tunelu. Velika je to stvar za zapadnu Srbiju. Na mostu smo bili u junu, on se radi paralelno, i eto završiće se u drugom kvartalu sledeće godine. Kad se sve zavšti, biće sve umreženo. Novi Sad dobija sve, biće umrežen sa svima - rekao je Vučić, pa dodao:

- Sve je umreženo. Mačva i Srem će biti ispresecani putevima. Novi Sad će imati sve, vezu sa Beogradom, sa Loznicom, sa istokom Vojvodine, Zrenjaninom, srednjim i južnim Banatom. Ostaje sa je uradi "smajli" da imate vezu i sa Vrbasom, Kikindom...

Što se tiče inveticija, Vučić je poručio:

- Nekad se iznenadite kad vidite šta smo sve uspeli kad ceo svet ima problema. Novca nemamo, ali tražićemo.

Mnogi su decenijama čekali ovaj dan.

- 46 obekata smo završili, od toga je jedan velikimost. To su podvožnjaci, tuneli... Imamo i 14-15 urašenih raskrnica. Ovo je najduži tunel u Srbiji, i zanimljivo je da je na severnom delu najduži tunel, i mislim da dobro ide ta izgradnja. Rateretiće kamione koji malo po malo uništavaju puteve. Svakako, u Irigu je mnogo urađeno.

Vučić se dotakao i takozvanog vinskog puta od 6 kilometara, navodeći da košta 8 miliona.

Istakao je da će Novi Sad imati sve, i vezu sa Beogradom, i vezu sa Šapcem i Loznicom, kao i sa Zrenjaninom, istokom Vojvodine.

- Još ostaje "Smajli" da se uradi, onda ima veza i sa Vrbasom, Kulom i Somborom. Onda je to ogromna promena - naglasio je Vučić.

"Auto-put "Karađorđe" neverovatno važan"

- On ide od Čibutkovice, od Miloša Velikog, dalje ka Lazarevcu i Aranđelovcu, i onda dalje ka Senaji i Malom Požarevcu, Mladenovcu i dalje ka Mladenovcu. Time bismo premrežili Šumadiju, taj deo južno od Beograda - rekao je Vučić.

Pema njegovim rečima, Sombor je jedan od najlepših gradova u Srbiji. On je, takođe, zamolio da se ubrza izgradnja stanica, da ljudi imaju gde da odmore tokom putovanja.

Vučić se raspitivao i o „vinskom putu“ dugom 6 kilometara, napominjući da je njegova izgradnja bila značajan trošak.

Tunel Iriški venac predstavlja jedan od ključnih infrastrukturnih projekata u Srbiji, koji će građanima doneti višestruke koristi – skraćeno i sigurnije putovanje, očuvanje života, minimalni uticaj na bogatu floru i faunu Fruške gore, kao i ekonomski benefit kroz dolazak stranih investicija i povećanje prihoda.

Sam tunel čine dve cevi dužine oko 3,5 kilometara, dok se paralelno izvode radovi i na mostu preko Dunava, čime se značajno unapređuje saobraćajna povezanost u regionu.

Vučić je rekao da radovi nisu stali u prethodnom periodu.

- Ceo južni deo Beograda i Šumadiju smo spojili, Aranđelovac i Topolu, Kragujevac je već auto-putem spojen i ova severna obilaznica će mnogo da znači. Time uvezujemo ceo topolski deo, rudnički deo, Raču jer posle toga idemo ka Rači i Despotovcu. To će ići dugo i neće dugo biti, ali plan je da izađe u Boru.

- Kada god gradite, želite da gradite još više, kao kad gradite kuću, uvek dodajete nove kvadrate, prostorije i objekte. To dovodi turiste, investitore. Sombor bi imao i trostruko više poseta da imaju auto-put. To je jedan od najlepših gradova u našoj zemlji. Meni je čak lepši od centra Novog Sada. Govorim samo o lepoti, ne o značaju - rekao je Vučić.

Na pitanje novinara koji projekat je najzahtevniji odgovorio je da je to put koji ide od Požege, preko Arilja, Ivanjice i ono što će ići od Kraljeva preko Raške do Novog Pazara. Moramo da pazimo da ne ugrozi nacionalni park i manastir Studenica." Važno je da svi budu zadovoljni, gradimo zbog ljudi."

Nakon završetka radova obradio se  ambasador Kine u Srbiji Li Ming:

- Želim da čestitam svima. Ovo je istorijsi trenutak, i simobički jer označava uspeh naše saradnje. Ovo je samo još istorijski trenutak, nedavno smo završili prugu od Beograda do subotice, pto samo dokazuje uspeh naše saradnje.

Potom je usledilo probijanje samog tunela. Nakon što je teška mašinerija odradila svoje, usledio je aplauz u tunelu.

Vučić je poročio je da je veoma srećan zbog zavšetka radova.

- Hvala našim kineksim partnerima, i građanima Srbije što su imali poverenje u nas.

Sankcije uvedene NIS-u.

- Neverovatno je da će, u eri ovih sankcija i milion problema, sankcija prema NIS-u, da će nafta i dizel pojeftiniti, ako se ne varam, za po dva dinara - rekao je Vučić i dodao da će se zbog toga i sastati sa Viktorom Orbanom u ponedeljak.

Komentar usled sastanka Trampa i Putina.

- Pitanje je za koje je potrebna dublja i ozbiljna analiza. Dobra vest je da se razgovara o miru, jer je to šansa da se do mira dođe. Srećan sam što su izabrali Mađarsku za domaćina. Ima u svetu nešto što sam naučio od naših kineskih prijatelja, vi mislite da ste rešili problem ako nekome zapretite, ali niste. Taj bes kulja, ako kažete Indiji da ne mogu više da uvoze Rusku naftu, da li mislite da su oni srećni zbog toga jer nisu dovoljno snažni da se suprostave Americi. Ne, to znači da će 10 godina raditi na tome da budu snažni i da kažu "ne".

(Telegraf Biznis)

Video: Promocija knjige privredna komora

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Laza S

    17. oktobar 2025 | 11:01

    Grof Mont Kristo je noktima brže tunel iskopao.

  • Сава

    17. oktobar 2025 | 11:50

    Тунел је од великог значаја скраћује деоницу и повезује Срем са Бачком…

  • Salva

    17. oktobar 2025 | 10:52

    Tunel Iriški venac je simbol napretka i snage države koja veruje u sebe i svoje ljude.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>