Beograđanin se jedva spasio PREVARE: "Nisam mogao da verujem šta su mi tražili, zamalo da IZGUBIM SVE"
U današnjem digitalnom dobu, gde se veliki deo naših života odviјa na internetu, od poslovanja i kupovine do komunikaciјe i zabave, pretnje od internet prevara postale su sve prisutniјe i sofisticiraniјe. Kako se tehnologiјa razviјa, tako se razviјaјu i metode koјe koriste prevaranti, čineći gotovo svakoga ko koristi internet potenciјalnom metom.
Tako je i jedan Beograđanin, Marko P. zamalo postao žrtva prevare kada je imala za cilj da dođe do njegovih bankovnih podataka.
Marko je otac čija je ćerkica relativno skoro prestala da koristi dečija kolica te je odlučio da ih ponudi na prodaju putem interneta. Na oglas mu se javio izvesni Z.K. (ime poznato redakciji), navodno iz Idvora, rekavši da je veoma zainteresovan za kupovinu ali da bi mu odgovarala niža cena.
Posle dogovra oko cene, Z.K. je Marku rekao da neće moći lično da preuzme dečija kolica i donese novac ali da je pronašao kurirsku službu koja će sve to obaviti umesto njega.
- U poruci mi je poslao link ka internet stranici te kurirske službe i u poruci napisao da je "platio porudžbinu i sve troškove (dostavu i osiguranje)". Napisao je da treba samo da preuzmem novac sa sajta kurirske službe putem linka koji je poslao. Nakon toga bi počeo proces isporuke i kurir bi me kontaktirao - priča nam Marko.
Kaže da mu je ovaj proces delovao sumnjivo ali da je odlučio da veruje kupcu te je ispratio njegova uputstva.
- Otišao sam na sajt kurirske službe putem linka koji mi je poslao. Međutim, kako sam krenuo da pratim korake uvideo sam da nešto nije u redu. Tražili su mi ne samo broj bankovnog računa, već i broj kartice, datum isteka kartice i CVV ili sigurnosni kod. Nisam mogao da verujem šta su tražili! Obratio sam se tehničkoj podršci putem sajta i upitao zašto su potrebne sve ove informacije. Veoma sam se iznenadio kada mi je čet-bot napisao da su "to pravila platnog sistema, da on tako vrši plaćanja da bi bio bolje zaštićen o prevaranatać" - priča Marko.
Nakon što je probao da dođe do dodatnih informacija o razlozima za traženje poverljivih informacija, Marko je "tehničkoj podršci" napisao poruku da će ceo slučaj prijaviti Odeljenju za visokotehnološki kriminal MUP-a Srbije
- Tada sam izašao sa sajta i kada sam, odmah potom, probao ponovo da uđem na stranicu putem istog linka koji mi je dao kupac, više je nije bilo! Dobio sam poruku na engleskom jeziku "resource erased"! Kao da je ova stranica bila napravljena samo za mene i u trenutku kada sam posumnjao u njenu validnost i legitimnost kurirske službe ona je samo nestala - priča Marko P.
Dodaje da je kontaktirao kupca i tek tada primetio da je broj sa kojeg mu je pisao zapravo bro sa pozivnim brojem Kolumbije. Kako navodi, kupac mu je rekao da ne zna o čemu se radi i tu je svaki kontakt između dva čoveka prekinut.
- Čitav slučaj sam prijavio VTK što sam i rekao kupcu. Apelujem na sve građane da vode računa i uvek obrate pažnju na URL internet stranice koju posećuju kao i da nikada svoje lične podatke a posebno podatke svojih platnih kartica ne dele sa nepoznatim ljudima ili subjektima. Mislim da ima mnogo onih koji bi "pali" na ovakvu prevaru, posebno onih koji nisu vični tehnologiji i nemaju iskustva sa internet kupovinom ili prodajom. Zato je bitno da se priča o ovome i da se edukujemo o bezbednosti na internetu. Mogao sam da ostanem bez svega- zaključuje Marko.
(Telegraf Biznis)
Video: Projekat "Prirodnim merama za ekološki Gradac"
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Vladimir
Ista stvar mi se dogodila osim sto je broj bio iz Ukrajine ali dobro sakriven. Naravno nisam naseo ali verujem da ima dosta ljudi koji su naseli na isto… Obratio sam se nacedenoj kurirskoj sluzbi da obaveste ljude da kruzi prevara sa njihovim imenom medjutim reakcije bez.
Podelite komentar