Prodavac otkrio šta prodavnice rade sa vraćenom robom: "Nećete verovati gde sve završi"
Počeo je decembar, mesec u kojem se tradicionalno najviše kupuje i troši. Trgovine su već počele da puštaju praznične pesme, a gužve u prodavnicama svakim danom postaju sve veće. Nažalost, s gužvama raste i nepristojno ponašanje kupaca, koje najviše pogađa radnike u trgovinama – one koji nas hrane tokom cele godine.
Autor teksta na portalu Kitchn je više od dve godine radio u američkom lancu Trader Joe’s i svestan je brojnih neprijatnih situacija. Kako bi saznao iskustva drugih, razgovarao je sa zaposlenima u prodavnicama širom SAD, posebno uoči praznika. Evo šta ih najviše nervira kod kupaca:
1. Ne pokušavaju sami da pronađu proizvode
Tokom praznika police su prepune, a prolazi puni ljudi i kolica. U takvom haosu lako je prevideti ono što tražite. Zaposleni mole kupce da bar pokušaju da pronađu proizvod u delu gde bi logično trebalo da se nalazi.
Jill, radnica iz Severne Karoline, kaže:
– Ako ste pored sladoleda, a tražite banane, bilo bi brže da ih sami potražite nego da tražite od nas da vas vodimo.
Radnici su u to vreme razvučeni – pune police, pomažu drugim kupcima ili žure da zamene kolege na kasi. Ako ne možete da pronađete proizvod, zaposleni traže samo malo strpljenja.
2. Otvaranje i pipkanje proizvoda
Sezonski proizvodi u kolima su dozvoljeni, ali nije u redu stiskati voće, otvarati kutije keksa ili dirati tikve rukama.
Robert, radnik iz Južne Kalifornije, objašnjava:
– Najsvežiji plodovi su uglavnom na vrhu. Kada kupci sami otvaraju i probaju proizvode, oni često završe u smeću.
Zaposleni smeju da ponude uzorke, ali uz rukavice i kontrolisano. Samoinicijativno kušanje proizvoda dovodi do rasipanja hrane.
3. Čuđenje zbog rasprodatih proizvoda
Kod velikih lanaca, narudžbe prazničnih proizvoda prave se još u proleće. Proizvođači proizvode onoliko koliko očekuju da će se prodati, jer se u januaru ne traži, na primer, bundeva u vrhnju.
Devon, radnica iz Meina, kaže:
– Sve se rasproda neverovatno brzo. Ako bismo imali proizvod, bio bi na polici.
4. Iskaljivanje frustracija na zaposlenima
Kupci često ljute kasneći i rasprodati proizvodi, iako to nije ničija krivica. Radnici savetuju da uvek imate rezervni plan za recepte, a često predlažu i alternative – pečeno pile umesto purice, zamrznuto povrće umesto svežeg ili biljne proizvode umesto mlečnih.
5. Panična kupovina i besplatni uzorci
Kupci masovno kupuju proizvode koje zapravo neće koristiti, što često završava vraćanjem robe posle praznika. Robert navodi:
– Jedan kupac je čak vratio celo sirovo pile jer mu više nije bilo potrebno.
Povraćena roba, čak i nekvarljiva, ne može se vratiti na police jer trgovina ne može garantovati kako je skladištena. Bolje je pitati zaposlene mogu li da naruče traženu količinu proizvoda.
U nekim trgovinama, poput Costca, formalno nema stroge granice za uzorke, ali zaposleni upozoravaju: uzmite jedan i krenite dalje – ovo nije švedski sto. Tokom praznika porodice dolaze zajedno i zadržavanje oko štandova stvara dodatne gužve i otežava rad i drugim kupcima i zaposlenima.
(Telegraf Biznis/Kitchn)
Video: 2911_ SAZZ Initiative 3
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.