Simonović: U Evropi rastu potrebe za litijumom - razvojna šansa za Srbiju

D. J.
D. J.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 2

Evropa ima potrebe za oko 58.000 tona litijuma što je velika šansa za Srbiju koja je bogata tim retkim mineralom, rekao je danas profesor Branislav Simonović sa Instituta za opštu i fizičku hemiju i istakao da litijumske baterije nisu potrebne samo u automobilskoj industriji, već se koriste i za vetroelektrane i solarne panele.

"Potrebne su litijumske baterije za smeštaj te struje koja se proizvede iz solarnih panela. Solarna energija samo tokom dana se proizvodi i vi možete da je koristite tokom dana. A noću, šta ćete? Morate tu energiju koja je proizvedena tokom dana da smestite u ove litijumske baterije, to su baterije velikog kapaciteta. Isti slučaj i sa vetrogeneratorima. Ta električna energija koja se proizvede treba da se smesti i otuda velika potreba za litijumskim baterijama, ne samo za automobilsku industriju", rekao je Simonović za Tanjug.

Dodao je da brojni alati i uređaji za domaćinstvo imaju litijumske baterije.

"Znači, potražnja za tim baterijama će neminovno da raste. Ima više tih primena litijuma u svakodnevnom životu", ukazao je Simonović.

On je naglasio da se dosta radi na bezbednosti i efikasnosti kada je reč o proizvodnji litijumskih baterija, što daje velike rezultate u automobilskoj industriji.

"Tojota već pušta te baterije sa čvrstim elektrolitom koje su potpuno bezbedne, nema oslobađanja nikakvih gasova, nema samopaljenja, povećan je kapacitet značajno udvostručen praktično kapacitet svake baterije, a to znači dva puta veću autonomiju automobila. Oni sad čak idu na 1.000 kilometara autonomije. Drugo, skraćeno je vreme punjenja, što je takođe jedan od problema bio s klasičnim litijumskim baterijama. Smanjuje se potrošnja energije i prevoz se čini jeftinijim", naveo je Simonović.

Ekspert za E-mobilnost Filip Mitrović rekao je da će se postepeno prelaziti na električne automobile u svetu bez obzira na medijske natpise koji plaše ljude da se svi automobili moraju zameniti električnim kako bi se smanjio nivo zagađenja

Istakao je da je, baveći se automobilskom industrijom, u protekloj deceniji primetio da se svakom problemu, pa i elektrifikaciji automobila pristupa na krajnje odgovoran način,

"Tu ću da pomenem Global Battery Alliance, to je udruženje gde su svi proizvođači ne samo automobilske industrije, nego proizvođači koji dolaze iz rudarstva, koji dolaze iz hemijske industrije i to je način da se pristupi svemu odgovorno", istakao je on.

Mitrović kaže da se posebna pažnja posvećuje proizvodnji litijumskih baterija.

"Kompletan proces od proizvodnje, ekstrakcije preko perioda korišćenja do reciklaže, sve mora da se uradi tako da može da se uđe u trag. Baterija će da ima QR kod. Vi kad očitate QR kod, imaćete unutra kako se došlo do svega, na koji način, koliko odgovorno, šta je korišćeno, koliko energije, čak i kako se ophodilo prema ljudima koji su učestvovali u tom lancu", ukazao je Mitrović.

(Telegraf.rs/Tanjug)

Video: Oglasio se Bata Đurić: "Kopno na vidiku"

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Rad

    5. decembar 2025 | 14:42

    Imamo I mi potrebu za cistom vodom. Jakim stocarstvom i poljoprivredom. Kome da se obratimo? Albaniji

  • Слађана Точиловац Шаљић

    5. decembar 2025 | 14:35

    Браво.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>