Šta se dešava? Nemačka zatvara brojne fabrike, radnici MASOVNO dobijaju otkaze
Nemačka automobilska industrija prolazi kroz jedan od najtežih perioda. Volkswagen, simbol industrijske moći i jedan od najvećih svetskih proizvođača automobila, doneo je odluku koja se nikada ranije nije desila u njegovoj dugoj istoriji. Po prvi put u 88 godina postojanja, kompanija zatvara proizvodni pogon u Nemačkoj, čime se prekida tradicija koja je decenijama smatrana neupitnom.
Prema pisanju Anadolu agencije, Volkswagen će u utorak zaustaviti proizvodnju u svojoj fabrici u Drezdenu, glavnom gradu nemačke pokrajine Saska. Po dogovoru sa radničkim savetom i sindikatima, proizvodnja u ovom pogonu biće potpuno ugašena do kraja godine. Ovo je prvo zatvaranje proizvodnog pogona kompanije u Nemačkoj.
Koje druge fabrike i pogoni se gase ili smanjuju?
- Ford - Saarlouis: Fabrika automobila Ford u Saarlouisu, jednom od najvećih Fordovih pogona u Nemačkoj, je zvanično najavljena za zatvaranje do novembra 2025. Proizvodnja će biti zaustavljena, što utiče na hiljade radnih mesta u toj regiji.
- ContiTech (Continental): Continentalova grupa ContiTech planira zatvaranje više pogona u Nemačkoj tokom 2025–2026. godine. Među njima su lokacije u Bad Blankenburgu, Stolzenau, Frohburgu, Geithainu i smanjenje aktivnosti u Hamburgu i Hanover-Vahrenwaldu, što izaziva otprilike 580 ugroženih radnih mesta.
- Opel i drugi segmenti sektora: Iako ne automobilski brend u svojoj osnovi, proizvodnja i razvoj kod Opelova sedišta u Riselshajmu (Nemačka) doživeli su značajna smanjenja kapaciteta, uključujući zatvaranje odeljenja za razvoj i testne staze, što utiče na osoblje i indirektne poslove.
- Šira redukcija radnih mesta u auto-industriji: U celoj nemačkoj automobilskoj industriji i mreži dobavljača beleži se masovno otpuštanje zaposlenih i zatvaranje pogona, uključujući velike grupe kao što su Bosch, ZF i drugi – sa desetinama hiljada izgubljenih radnih mesta samo u 2025. godini.
Zašto se to dešava?
Glavni razlozi uključuju:
- Pritisak konkurencije iz Kine i SAD
- Pad potražnje za tradicionalnim i električnim vozilima
- Visoki troškovi energije i birokratija u Nemačkoj
- Pritisak tarifa i promena globalne potražnje
Zatvaranje fabrike u Drezdenu simbolizuje ne samo kraj jednog poglavlja u istoriji Volkswagena već i dublju krizu celokupne evropske automobilske industrije, gde čak i najveći igrači moraju da donose teške odluke o zatvaranju pogona, smanjenju proizvodnje i otpuštanju radnika.
(Telegraf Biznis)
Video: Proslava više od tri decenije postojanja RTV BK Telekom
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.