Skandal koji je potresao Italiju: Uspon i pad Kjare Feranji

V. K.
V. K.    
Čitanje: oko 4 min.
  • 0

Nekada smatrana italijanskom Kim Kardašijan, moćna modna influenserka Kijara Feranji izgradila je poslovno carstvo vredno neverovatnih 82 miliona dolara. No, dok je u novembru ove godine ulazila u milansku Palatu pravde na početak suđenja za prevaru, glamur je zamenila konzervativnim odelom. Bez prepoznatljivog namigivanja, probijala se kroz špalir fotografa koji su je pratili više od decenije.

- Ovo je težak period u mom životu - ekla im je kratko. Njen uspon i strmoglavi pad, podstaknut skandalom sa božićnim kolačem, u središtu su priče koja je uzdrmala Italiju, piše Forbes.

Chiara Ferragni Foto: Instagram/chiaraferragni

Vrtoglavi uspon do statusa ikone

Ćerka stomatologa i modne direktorke, Kijara Feranji pokrenula je svoj modni blog "The Blonde Salad" 2009. godine, sa 22 godine, dok je studirala pravo.

Njena karijera od tada je krenula neverovatnom brzinom. Do 2011. njen blog je privlačio 800.000 posetilaca mesečno, a prva kolekcija cipela rasprodala se neverovatnom brzinom. Pokretanjem Instagram profila 2012. godine, dok je aplikacija još bila u povoju, njen uspon dodatno je ubrzan i već naredne godine dostigla je milion pratilaca.

U potpunosti se posvetila preduzetništvu, pokrenuvši brend "Kijara Feranji Brend" koji je postao prepoznatljiv po razigranim bojama, šljokicama i logotipu plavog oka. Brend se brzo proširio globalno, a do 2017. preuzela je potpunu kontrolu nad svojim kompanijama i otvorila vodeće prodavnice u Milanu i Šangaju.

Većina njenog bogatstva dolazila je od saradnji sa luksuznim brendovima poput Diora i Sent Lorana. Analiza Forbesa pokazuje da je kao influenserka tokom karijere zaradila najmanje 70 miliona dolara.

Vrh slave dostigla je 2018. udajom za italijanskog repera Fedeza, a njihov život dokumentovan je u rijaliti šouu "The Feragnez" na Prime Videu, što je dodatno učvrstilo poređenja sa porodicom Kardašijan.

Skandal koji je sve promenio

Krajem 2022. godine, na vrhuncu karijere, potpisala je ugovor sa pekarskim gigantom Baloko za promociju božićnog kolača pandoro. "Baloko i ja osmislili smo dobrotvorni projekat za podršku bolnici Regina Margherita", objavila je Feranji na Instagramu.

Kolač se prodavao po dvostruko višoj ceni od uobičajene, a na ambalaži je stajalo: "Kijara Feranji i Baloko podržavaju bolnicu Regina Margherita". Potrošači su bili navedeni na pomisao da će deo prihoda od prodaje ići dečjoj bolnici u Torinu.

U decembru iste godine, istraga italijanske novinarke Selvadžije Lukareli otkrila je istinu. Lukareli je izvestila da bolnica nije primila nikakav procenat od prodaje, već samo jednokratnu donaciju od oko 54.000 dolara koju je Baloko uplatio pre početka kampanje. Feranji lično nije donirala ništa.

- Uvek sam imala osećaj da Feranji na sumnjiv način meša dobrotvorne i komercijalne aktivnosti", izjavila je Lukareli za Forbes. "Ne smatram je kriminalkom. Vidim je kao osobu koja je veoma loše upravljala svojim uticajem… koja nije shvatala koliko je velika postajala."

Poslovni krah 

Iako je Feranji preživela početni udarac, u decembru 2023. italijansko antimonopolsko telo (AGCM) kaznilo je njene kompanije sa 1,2 miliona dolara zbog "nepoštenih poslovnih praksi".

- Želeo bih da kažem Feranjinom timu da su prodaje zapravo potrebne za pokrivanje njene prekomerne naknade - našalio se u internoj imejl poruci citiranoj u presudi, zaposleni u Baloku.

Kjara Feranji Foto: Instagram/chiaraferragni

Feranji se izvinila u videu, nazivajući situaciju "nesporazumom" i najavila ličnu donaciju od 1,1 milion dolara bolnici.

Nakon toga, sponzorski ugovori su presušili. Koka-Kola je otkazala reklamu sa njom, a napustila je i upravni odbor brenda Tods. Posledice su bile katastrofalne: njena vodeća prodavnica u Milanu je zatvorena, a prihodi njene kompanije Fenice pali su za 94 odsto u 2024. godini, beležeći gubitak od 3,5 miliona dolara. Sličan pad od 95% zabeležila je i njena druga kompanija, TBS Kru. Obe kompanije su otpuštale zaposlene.

U februaru 2024. javno se raspao i njen brak sa Fedezom.

- Otkila sam da je ono što sam proživela [sa Fedezom] bila potpuna fikcija - napisala je na Instagramu. Reper je u svojim memoarima objavljenim u oktobru uzvratio udarac, tvrdeći da nije znao za detalje skandala. Opisao je je kao "kolektivnu halucinaciju", dodajući: "Ona ne zna mnogo o poslu."

Budućnost pod znakom pitanja

Sledećeg meseca, u januaru 2026., Feranji će se vratiti u sudnicu kako bi čula presudu. Tužioci traže kaznu od 20 meseci zatvora. Međutim, prema rimskom advokatu Đanluki Tognozijiju, verovatno neće služiti zatvorsku kaznu.

- U Italiji, ako ste počinilac prvog krivičnog dela i budete osuđeni, kazna se obustavlja ako je zatvorska kazna dve godine ili manje - objašnjava on.

Uprkos svemu, Feranji planira da nastavi sa poslovanjem. Trenutno sarađuje sa manjim brendovima na tržištima poput Meksika i Španije. U aprilu je iskoristila priliku i uložila 7,3 miliona dolara u svoju kompaniju Fenice, povećavši svoj udeo sa 32,5 odsto na 99 odsto spasivši je od bankrota.

- Ne radi se samo o akcijama ili procentima. To je izbor da preuzmem kontrolu nad svojom pričom: nema više delegiranja, nema više pretvaranja da je sve u redu kada nije. Nisam ovde da vam pričam bajku, bajke ne postoje, ali znam da pokušavam da izgradim nešto novo - napisala je.

(Telegraf Biznis/Index)

Video: Coca-Cola je zlatni partner Beogradske arene

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>