Vučić na otvaranju dela Moravskog koridora: "Sve ono što su nekada bili snovi može da bude realnost"
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić stigao je u Novo Selo kod Vrnjačke Banje na otvaranje deonice auto-puta E-761 na trasi Moravskog koridora, od petlje "Vrnjačka Banja" do petlje "Vrba" u dužini od oko 14 kilometara.
Zajedno sa Vučićem svečanom otvaranju novog auto-puta prisustvuju i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Aleksandra Sofronijević, ministar odbrane Bratislav Gašić, direktor Puteva Srbije Zoran Drobnjak, direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić, otpravnik poslova ambasade SAD u Srbiji Aleksandar Titolo, ambasador Velike Britanije Edvard Ferguson i turski ambasador Ilhan Sajgili i predsednik opštine Vrnjačka Banja.
Otvara se deonica auto-puta (E-761) Pojate-Preljina od Vrnjačke Banje do petlje Vrba u dužini oko 14 kilometara (13,78 km), što će činiti ukupno 72 km novog auto-puta.
Trasa Moravskog koridora dugačka je ukupno 112,4 km i povezuje Pojate i Preljinu, odnosno Rasinski, Raški i Moravički okrug.
- Imamo još ukupno 29 kilometara dela Čačak-Kraljevo i to ćemo u maju da otvorimo. Ovo je veoma važno za celu zapadnu i jugo-zapadnu Srbiju. Onda nam ostaje još dva meseca da završimo ovo dokle ćemo danas da dođemo a to je Kraljevo jug odnosno predgrađe Kraljeva, dakle petlja Vrba, od Vrbe do Adrana i onda smo završili sve - kaže Vučić.
Vučić ističe da je "ovaj auto-put zaista čudesan" jer povezuje i Niš, jug-jugoistok Srbije sa zapadnom Srbijom na najbrži mogući način.
Podsetio i da je poslednjih godina izgrađeno više puta nego sve ukupno od 1945. godine.
Na pitanje novinara da li će se put Raška-Novi Pazar graditi po završetku Moravskog koridora Vučić je rekao da su razgovori u toku i da se traže načini finansiranja.
- Srećan sam zato što znam da ljudi vide da sve ono što su nekada bili snovi da to može da bude realnost. Da možemo milion stvari da napravimo i da uradimo a koje nekada nismo mogli. Spremamo se, oni će sve svoje mašine i deo svojih radnika da premeštaju na deonicu puta kod Adrana odakle će da se krene dole ka Bogotavačkoj i Mataruškoj banji - kaže Vučić.
Navodi i da od Raške već ima pripremljeni deo od 13 kilometara ka Jarinju.
- Mi smo pripremili osnovni koncept i prvo rešenje, ne kompletan projekat iz opravdanih razloga, za Jarinje - Kosovska Mitrovica. Mi smo to rekli našim partnerima iz SAD i Velike Britanije. Mi smo spremni da to platimo i da to uradimo, što je dobro za svakoga ko živi na Kosovu i Metohiji- kaže Vučić.
- Ovo su velike i veoma važne stvari za nas. Ponosam sa na Srbiju. Ovako se Srbija gradi, ovako Srbija napreduje. I ovo je Ekspo. Ovo je sve ono o čemu smo pričali, da nije samo Beograd, već sve ono što radimo. Kada sve ovo uradite onda više nema dela Srbije koji vam nije blizu - ističe Vučić.
Dodaje da ostaje još veliki koridor koji mora da ide od Požege preko Arilja, Ivanjice, Sjeničke opštine odnosno Duge Poljane do Boljara i crnogorske granice.
- Ulažemo mnogo, 400 miliona evra u održavanje puteva ali da nemamo nikakve koncesije pa sav prihod ubire država Srbija - kaže. Dodao je i da sve otplaćujemo uredno i da nikad ne kasnimo.
Ističe da ima još mnogo stvari da se uradi na lokalnim i regionalnim putevima.
- Ja se nadam da će na proleće uspeti da prođe moja davnašnja ideja i moja velika želja da nađemo načine finansiranja i da vidimo kako uradimo mnogo lokalnih i ragionalnih puteva. Mi smo sada dolazeći ovde u Kraljevo dobili zahtev za izgradnju i rekonstrukciju novih 40 kilometara. Šta god da radite, šta god da gradite uvek je potrebno. Kraljevo je velika opština. Potrebno je mnogo puteva. Svuda je potrebno mnogo puteva i da se rehabilituje i da se urade novi. I što više radie ljudi traže više, što je normalno. Ja ću tražiti da posvetimo dve milijarde samo za regionalne i lokalne puteve. Samo da vidimo kako ćemo to da finansiramo. Dobili smo dobar kredit od 100 miliona evra od Banke Saveta Evrope sa kojom imamo odličnu saradnju. To je malo za naše potrebe tako da ćemo morati više da tražimo - kaže Vučić.
Moravski koridor je i prvi digitalni koridor u Srbiji, koji omogućava brzu i pouzdanu razmenu informacija, u cilju bezbednog odvijanja saobraćaja
Puštanjem u saobraćaj deonice Vrnjačka Banja - Vrba, Moravski koridor je došao do ulaska u Kraljevo.
Vreme putovanja od Beograda do Vrbe, preko Pojata, sada će biti dva sata i 10 minuta, a nakon otvaranja ostatka Moravskog koridora, preko Čačka će se do Vrbe stizati za sat i 30 minuta.
U aprilu 2023. godine puštena je u saobraćaj deonica od Pojata do Makrešana, u decembru 2023. deonica od Makrešana do Kruševca (Koševi), a u decembru 2024. godine deonica od Kruševca (Koševi) do Vrnjačke Banje.
Prema podacima Koridora Srbije, na deonici Vrnjačka Banja - Vrba (petlja Vrnjačka Banja - petlja Vrba), dužine 14 km izgrađena je denivelisana raskrsnica Vrba, koja omogućava vezu Moravskog koridora sa postojećim državnim putevima IB reda 23 (Kruševac-Kraljevo) i IB reda 24 (Kraljevo- Kragujevac).
Izgrađena je i pristupna saobraćajnica koja saobraćajno povezuje i ova dva magistralna puta koji ranije nisu bili povezani, a u okviru nje izgrađen je i novi most preko Zapadne Morave dužine 361 metar.
Izgrađeno je 19 mostova, osam pločastih propusta i dva nadvožnjaka. Takođe, na ovom delu auto-puta izgrađena je obaloutvrda (Objekat 11) ukupne dužine 716,7 m, kao i 7,05 km lokalnih puteva.
(Telegraf Biznis)
Video: Otvaraju se vrata za nove privredne i obrazovne projekte sa Srbijom: Dačić iz Malija i Nigera
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
M.K.
Odlicne vesti podrzavam apsolutno !🇷🇸✨💫🎇❤️🍀Vozacima srecan put!
Podelite komentar
Mica
Bravo, bravo.
Podelite komentar
Ena
Putna infrastruktura je temelj ekonomskog razvoja.
Podelite komentar