Predstavljene zajedničke marke Srbije i Indonezije u znaku prijateljstva

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Pošta Srbije danas je predstavila zajedničko prigodno izdanje poštanskih maraka Srbije i Indonezije, posvećeno dugogodišnjim prijateljskim i diplomatskim odnosima dve države, kao i očuvanju njihove bogate kulturne baštine.

Novo filatelističko izdanje obuhvata poštanske marke, vinjete i prigodnu kovertu, na kojima su prikazani prepoznatljivi motivi tradicionalnih narodnih nošnji, arhitekture i muzičkih instrumenata iz obe zemlje. Srbija je predstavljena narodnim nošnjama Srema i Šumadije iz 19. i 20. veka, kao i vajatom sa tremom iz sela Alin Potok, koji je deo Muzeja na otvorenom „Staro selo“ u Sirogojnu. Indoneziju simbolizuju tradicionalna odeća naroda Batak Toba izrađena od tkanine ulos i Rumah Bolon, tradicionalna kuća naroda Batak iz Severne Sumatre.

Kako je istaknuto na predstavljanju, izdanje je limitirano, a tiraž iznosi 15.000 primeraka za svaku marku.

Vršilac dužnosti direktora Pošte Srbije Zoran Anđelković naglasio je da simboli, poput poštanskih maraka, imaju važnu ulogu u razvoju međunarodnih odnosa. Prema njegovim rečima, ovo izdanje predstavlja znak međusobnog poštovanja, prijateljstva i dobru osnovu za dalje unapređenje saradnje Srbije i Indonezije, posebno imajući u vidu stav Indonezije o poštovanju teritorijalnog integriteta Srbije.

Anđelković je najavio i društveno-edukativnu inicijativu Pošte Srbije, u okviru koje će, u saradnji sa Ministarstvom prosvete, od drugog polugodišta učenicima biti donirano 65.000 razglednica sa markama na kojima su prikazani istorijski spomenici. Đaci će razglednice popunjavati i adresirati, a njihovu distribuciju obaviće poštari.

Ambasador Indonezije u Srbiji Andreano Ervin ocenio je da novo zajedničko izdanje predstavlja prirodan nastavak obeležavanja 70 godina diplomatskih odnosa, koji su prošle godine već bili obeleženi posebnom prigodnom markom. On je istakao da poštanska marka prevazilazi filatelistički značaj, jer postaje „mali ambasador“ koji putuje kroz zemlje i generacije, prenoseći poruku prijateljstva i podstičući interesovanje, naročito mladih, za zajedničku istoriju i buduće oblike saradnje.

Ministar informisanja i telekomunikacija Boris Bratina naglasio je da zajedničko izdanje poštanskih maraka dodatno potvrđuje i produbljuje odnose Srbije i Indonezije. Kako je rekao, poštanska marka predstavlja univerzalno sredstvo komunikacije među državama, bez obzira na udaljenost i jezičke razlike. Podsetio je i da je saradnja dve zemlje dugogodišnja, te da je Pošta Srbije u skladu sa planom izdavanja već tokom 2024. godine izdala marku povodom sedam decenija diplomatskih odnosa.

Bratina je podsetio da su diplomatski odnosi Srbije i Indonezije uspostavljeni 1954. godine, u periodu snažnih globalnih promena i procesa dekolonizacije.

Istaknuto je i da je emisija zajedničkih prigodnih maraka zvanično puštena u opticaj 11. decembra, istovremeno u Srbiji i Indoneziji. Umetničku obradu potpisuju Nadežda Skočajić iz Srbije i Sisvanta iz Indonezije, a realizacija je ostvarena uz saradnju Etnografskog muzeja u Beogradu, Muzeja na otvorenom „Staro selo“ Sirogojno i Ambasade Indonezije u Beogradu.

U okviru događaja, Zoran Anđelković je zvanicama uručio specijalna poklon-izdanja, nakon čega je organizovan i obilazak PTT muzeja.

(Telegraf Biznis)

Video: Otvaraju se vrata za nove privredne i obrazovne projekte sa Srbijom: Dačić iz Malija i Nigera

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>