Autoput od Vrnjačke Banje do Vrbe otvoren za saobraćaj: Evo do kada je besplatna putarina

D. K.
D. K.    
Čitanje: oko 3 min.
  • 23

Nova deonica auto-puta, od petlje "Vrnjačka Banja" do petlje "Vrba", u dužini oko 14 kilometara, otvorena je danas od 8.00 sati za saobraćaj, a putarina se neće plaćati do 14. januara.

Novu deonica auto-puta od petlje "Vrnjačka Banja" do petlje "Vrba" svečano je juče otvorena u prisustvu predsednika Srbije Aleksandar Vučić, dok je danas puštena u saobraćaj.

Vučić je rekao juče da će još 29 kilometara od Čačka do Kraljeva biti otvoreno u maju, a da će ceo Moravski koridor biti gotov do septembra 2026. godine.

"Nama ostaje, kada budemo otvorili u maju, junu Čačak - Kraljevo, odnosno Preljina i Adrani, ostaje još ovih 12 kilometara od Adrana do Vrbe, da se ovo poveže oko Kraljeva i to će biti gotovo do septembra", rekao je Vučić.

Vučić je dodao da je od ukupno 112 kilometara ostalo još 29 kilometara od Čačka do Kraljeva.

"To ćemo u maju da otvorimo, što je strašno važno za celu zapadnu i jugozapadnu Srbiju. I onda nam ostaje još dva meseca da završimo ovo dokle ćemo danas da dođemo, to je Kraljevo-jug, predgrađe Kraljeva, dakle Petlja-Vrba, od Vrbe do Adrana i onda smo završili sve", rekao je Vučić novinarima.

Deonica auto-puta (E-761) Pojate-Preljina od Vrnjačke Banje do petlje Vrba u dužini oko 14 kilometara (13,78 km), svečano se otvara danas, što će činiti ukupno 72 km novog auto-puta.

Trasa Moravskog koridora dugačka je ukupno 112,4 kilometra i povezuje Pojate i Preljinu, odnosno Rasinski, Raški i Moravički okrug.

Auto-put se gradi za brzinu od 130 kilometara na čas, sa širinom od ukupno 30 metara, što je za skoro dva metra šire od ostalih auto-puteva u Srbiji, što će obezbediti dodatni komfor i povećati bezbednost odvijanja saobraćaja, kažu u Koridorima Srbije.

Moravski koridor je i prvi digitalni koridor u Srbiji, koji omogućava brzu i pouzdanu razmenu informacija, u cilju bezbednog odvijanja saobraćaja.

Puštanjem u saobraćaj deonice Vrnjačka Banja - Vrba, Moravski koridor je došao do ulaska u Kraljevo.

Vreme putovanja od Beograda do Vrbe, preko Pojata, sada će biti dva sata i 10 minuta, a nakon otvaranja ostatka Moravskog koridora, preko Čačka će se do Vrbe stizati za sat i 30 minuta.

U aprilu 2023. godine puštena je u saobraćaj deonica od Pojata do Makrešana, u decembru 2023. deonica od Makrešana do Kruševca (Koševi), a u decembru 2024. godine deonica od Kruševca (Koševi) do Vrnjačke Banje.

Prema podacima Koridora Srbije, na deonici Vrnjačka Banja - Vrba (petlja Vrnjačka Banja - petlja Vrba), dužine 14 km izgrađena je denivelisana raskrsnica Vrba, koja omogućava vezu Moravskog koridora sa postojećim državnim putevima IB reda 23 (Kruševac-Kraljevo) i IB reda 24 (Kraljevo- Kragujevac).

Izgrađena je i pristupna saobraćajnica koja saobraćajno povezuje i ova dva magistralna puta koji ranije nisu bili povezani, a u okviru nje izgrađen je i novi most preko Zapadne Morave dužine 361 metar.

Izgrađeno je 19 mostova, osam pločastih propusta i dva nadvožnjaka.

Takođe, na ovom delu auto-puta izgrađena je obaloutvrda (Objekat 11) ukupne dužine 716,7 m, kao i 7,05 km lokalnih puteva.

U okviru projekta izgradnje Moravskog koridora izvode se i radovi na hidrotehničkom uređenju reke Zapadna Morava u dužini oko 60 km, čime se auto-put štiti od velikih voda Zapadne Morave, ali se povećava i stepen zaštite od poplava okolnog područja, što ima značajan pozitivan efekat na stanovništvo i privredu ovog područja.

Koridori Srbije su u oktobru 2025. u rad pustili i denivelisanu raskrsnicu Koševi, koja se nalazi na prethodno otvorenoj deonici Kruševac (Koševi) - Vrnjačka Banja.

Ova denivelisana raskrsnica predstavlja vezu Moravskog koridora sa naseljima na desnoj obali Zapadne Morave, ali i vezu sa opštinama Aleksandrovac i Brus, a u nastavku i sa putem prema ski-centru Kopaonik, što je znatno skratilo vreme putovanja od početka ove ski-sezone.

Uporedo sa izgradnjom ove deonice, izvode se radovi na ostatku projekta, odnosno od Vrbe do Preljine, u dužini od oko 40 km.

Novi auto-put značajno doprinosi razvoju lokalnih opština i sredina kroz koje prolazi i predstavlja ogromnu šansu za domaću privredu i industriju.

Dobrobit izgradnje direktno će osetiti stanovnici Ćićevca, Varvarina, Kruševca, Trstenika, Vrnjačke Banje, Kraljeva i Čačka.

Izvođač radova je američko - turski konzorcijum "Bechtel-Enka".

(Telegraf Biznis/Tanjug)

Video: Otvaraju se vrata za nove privredne i obrazovne projekte sa Srbijom: Dačić iz Malija i Nigera

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Слађана Точиловац Шаљић

    25. decembar 2025 | 09:09

    Сјајно! Фантастичан ауто- пут и још један одраз напретка Србије. Разумем ја појединце који су фрустрирани јер им се распада лични живот или им политичке амбиције пукну као мехур од сапунице или су ухваћени у неком преступи или су емотивно незадовољни. Све је то нормално. Али није нормално да не похвалити нешто фантастично и у архитектонском и у сваком другом смислу. Посебно што блодарски политичари скоро сви имају бесна кола и на Моравском коридору могу са уживањем да их провозају. Ако ни због чега другог,тај коридор су изградиле државе чланице НАТО. Ето, можда им због тога буде донекле пријатније да га користе без помисли да је изграђен у време мрског им Вучића. Срећан пут и пријатна вожња свима. Моравски коридор је као писта.

  • Dušanka

    25. decembar 2025 | 09:00

    Lepo je videti nove deonice koje se puštaju u promet.

  • Luka

    25. decembar 2025 | 09:01

    Sve što radimo je u interesu naše države i daljeg razvoja biće još pritisaka

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>