Kamere od sada snimaju i one koji voze SAMI: Kazne za to su PAPRENE kod njih

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Španija kreće u borbu protiv saobraćajnih gužvi i zagađenja u gradovima – prve kamere koje detektuju broj putnika u vozilu uskoro će početi da kažnjavaju vozače koji koriste auto-put sami.

Generalna direkcija za saobraćaj (DGT) najavila je da će ove „radare popunjenosti“ prvo postaviti na auto-put A-2, glavnu saobraćajnicu između Madrida i Alkale de Enaresa, kada početkom 2026. bude otvorena nova Bus-VAO traka (za vozila sa više putnika). Svako ko bude uhvaćen da sam vozi u označenoj traci automatski će biti kažnjen.

Cilj: podstaći deljenje prevoza

Ovaj potez deo je šire strategije za smanjenje broja vozila u kojima sedi samo vozač. Zvanični podaci pokazuju da u velikim gradovima čak 85 odsto automobila tokom špica ima samo jednog putnika.

Direktor saobraćaja Pere Navaro ističe:

- Ako bismo u svakom vozilu imali po dve osobe, imali bismo upola manje automobila, upola manju potrošnju goriva i upola manje emisije. Naša infrastruktura nije projektovana za 50 miliona ljudi, njeni limiti postaju očigledni.

Nova filozofija – da deljenje vožnje više nije izbor, već obaveza – sada se primenjuje kroz potpuno automatsko nadgledanje trake za vozila sa više putnika, kombinacijom čitača registarskih tablica i kamera za detekciju broja putnika. Za razliku od starih VAO traka, više neće biti policajaca koji ručno kontrolišu popunjenost vozila.

Kako će sistem funkcionisati

Leva traka na A-2 biće dinamična – tokom špica služiće kao traka za vozila sa najmanje dve osobe, javni prevoz, motocikle i hitne službe, a van gužve vraćaće se u normalan režim. Čak ni vozila bez emisija neće imati izuzeće – i ona će morati da imaju barem dva putnika.

Traka će biti jasno označena LED markerima, saobraćajnim znacima i dinamičkim panelima, a ulaganje iznosi 3,9 miliona evra. Po prvom prikazu, mogla bi čak biti obojena u crveno radi bolje prepoznatljivosti.

Iako zvanična tehnologija još nije predstavljena, očekuje se da će sistem koristiti termalne kamere, slične onima na francuskom autoputu A-83, koje mere toplotne tragove u vozilu kako bi odredile broj putnika.

Šta dalje očekuje vozače

DGT upozorava da je ovo tek početak. Ako pilot projekat u blizini Madrida bude uspešan, radari za kontrolu popunjenosti mogli bi da se prošire i na druge važne španske saobraćajnice. Agencija ih opisuje kao „fleksibilno i jeftino rešenje“ koje se lako prilagođava različitim putevima.

Paralelno, vlada priprema novi Kraljevski dekret koji bi lokalnim vlastima omogućio da ograniče ulazak u zone niskih emisija (ZBE) ne samo prema ekološkoj oznaci vozila, već i prema broju putnika u njemu.

(Telegraf Biznis/euroweeklynews)

Video: Otvaraju se vrata za nove privredne i obrazovne projekte sa Srbijom: Dačić iz Malija i Nigera

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>