≫ 

Puštena u rad prva stanica za zamenu baterija u Evropi

 ≫ 

Ceo proces je veoma jednostavan, kada vozač primeti da je potrebno napuniti bateriju jednostavno stane na stanicu i za pet minuta zameni praznu bateriju punom i nastavi put.

Komentari

  • Roki

    28. januar 2022 | 19:57

    Nema meni sta odgovarati ja nemam brige oko zamene al tebi sigurno nece odgovarat kad dode vreme zamene , vemoma vjesto lazima pokusavas zaobic svima ociglednu istinu , informiraj se izađi i svog balona lazi ,snova , zelja ... Ne zaboravi potrazit pomoc dobrog doktora !

  • Roki

    28. januar 2022 | 19:50

    Ti neces nikad shvatit i nadisi se ti svezeg vazduhe i ne zaboravi potrazit dobrog doktora !

  • Roki

    28. januar 2022 | 19:09

    Zamena baterije da mora bit i je veoma skupa ta tvoja prica da je istina ljudi nebi dizali ev u vazduh s dinamitom!

    • 28. januar 2022 | 19:17

      Elektro-vozač

      @Roki

      Što "mora"? Da nećeš ti da ih nateraš da bi tebi odgovaralo?

  • Roki

    28. januar 2022 | 19:07

    Elekticni tebi izgleda da je samo laz jaca strana a svi dobro znaju da za to netrebaju mozdane vijuge ,naporan si i zadrt pa prijatelju ajde malo pogledaj sto vlasnici ev pisu koliki imaju probleme upravo s baterijama a i druge probleme al ti si zajunio u svojoj lazi da ne vidis dalje od svog nosa ocito i to ti je isto vise puta objasnjeno ,uglavnom bilo kako bilo to elektricno smece ovako kako danas postoji nece trajat dugo ili ce se naci resenja za probleme ili ce samo bilmezi zeljni dokazivanja statusa i brzine od semafora do semafora vozit to preskupo ,neprakticno , nepouzdano novo proizvedeno smece !!! Mozes bit siguran da postoji ovaj princip ljudi bi puno lakse kupovali ev ,gde baterije nisu u tvom vlasnistvu vec samo auto koji bi kostao bar 60% manje i gde se nebi covek morao brinut o zdravlju baterije i kad ce crknut , to bi svakako bilo i ekonomicnije i prakticnije al naravno ti si previse ogranicen da samo probas shvatit dakle posjeti dobrog doktora i nadaj se čudu !

    • 28. januar 2022 | 19:30

      Elektro-vozač

      @Roki

      🤣 Pročitaj šta si napisao kada se malo smiriš. Diši (neki čist vazduh). Možda će ti biti potreba koja godina da shvatiš ali možemo samo da se nadamo da će do toga doći.

  • Neko

    28. januar 2022 | 18:05

    Ovo je idealno. Takođe vozila treba prodavati bez baterija već jednostavno pretplatom da koriste baterije neke ovakve kompanije... Drastično bi im bila niža cena.

    • 28. januar 2022 | 18:34

      Elektro-vozač

      @Neko

      Kako kome. Dok je sama cena manja, izdaci su veći pa dođe na isto ili više zbog komplikovanijeg sistema i poslovanja. S obzirom da većina kupuje nova kola na otplatu, mesečni izdaci mogu biti različito podeljeni ali ne bi bili manji: veća rata za kola, 0 za iznajmljivanje baterija, sitnež za struju, veća zadržana vrednost naspram manja rata za kola ali značajni izdaci za iznajmljivanje baterija koji se ne bi smanjivali sa starošću kola, plaćanje usluge zamene baterija, sitnež za struju, manja zadržana vrednost.

  • Roki

    28. januar 2022 | 16:57

    Pa sto se mene tice nije uopce neophodan alo kako sam naveo veliki broj ljudi nema mogucnost punit kuci , nekako mi nije jasno kako pune ljudi u neboderu ,zgradi gde je parkiraliste udaljeno od samog objekta jedino s produznim valjda ... Za sve koji su osudeni na punionicu ovo prestavlja veoma prakticno resenje , jos kad baterije nebi kupovao s autom nego samo koristio i placao uz samo punjenje i neki procenat koristenja ,ev moglo bi bit puno jeftinije i nebi bilo brige oko otkazivanja i skupe zamene iste .

    • 28. januar 2022 | 18:39

      Elektro-vozač

      @Roki

      Sve je to već objašnjeno, pa i ovde, više puta, samo je potrebno otvoriti oči i uši u uključiti vijuge umesto živeti u prošlosti. Za (mali) rizik od otkazivanja can garancije jesi upravu i zato postoje i ti modeli poslovanja ali se to da efikasnije rešiti vidom osiguranja (koje je tu prisutno bilo da ga plaćaju vlasnici kola ili proizvođači/vlasnici baterija). Zamena, naravno, ne mora biti skupa uopšte a i sa tom zamenom je sve jeftinije nego fosilci, ali nekima matematika nije jača strana.

  • Roki

    27. januar 2022 | 10:15

    Ovo je pametno jer nema čekanja priče od dotičnog kako se ne čeka su obična glupost upravo je čekanje i naprosto gubljenje vremena vodeći problem ev uz cjenu naravno , kaže puni auto dok radi valjda si sam u firmi ili radiš na punionici za bar stotinu vozila jer ako bi svi tako radili svaćaš da je to nemoguće ! Nije mi jasno kako punis auto na poslu ako nema punionice tko plaća to punjenje i koliko to punjenje uopće traje ako nema brzih punjača ,nadalje kako punit auto ako auto ostavljaš na parkiralištu a radiš u krugu firme ? Iz ovog je jasno da vrlo mali broj ljudi mogu punit za vrjeme posla a problem je jos i veći ako ne možeš punit niti kući naprimee živiš u neboderu,dakle vozi na punionicu i čekaj... Ako si trgovački putnik kako dnevno napravit 400-500km i poslije posla nastavit koristit vozilo a ne čekat punjenje naravno da ev nisu uvek spremna i podrazumevaju čekanje !!!

    • 27. januar 2022 | 13:16

      Elektro-vozač

      @Roki

      Ajde nam još malo pričaj svoje pretpostavke, da oni koji zapravo probaju vide kakvih sve ljudi ima zbunjenih. To što ti umišljaš da je "nemoguće" je moja obična svakodnevnica. Ja ne moram da punim svoj auto na poslu, sve se to obavi samo po sebi i vrlo brzo u mojoj kući. Neke kolege pune. Dakle ne mora svako mesto biti punjačko i ne mora svako biti brzi punjač. Polovina snage iz najobičnije zidne utičnice u Srbiji je dovoljna za prosečnu dnevnu dopunu jer su vozila efikasna. Ko plaća? Onaj ko treba, kako gde. Na nekim mestima sam punjač prepoznaje auto, na drugim ima način da se zasebno plati. Na nekim je uključeno u cenu parkinga a na drugim je jeftin marketing - dođite u naš restoran, na primer, i "besplatno" punite dok jedete kod nas. Takvo punjenje u Srbiji košta između 5 i 30 dinara na sat, zavisno od tarife i snage. Niko ne beži od plaćanja kada je toliko jeftino. Poenta na koju maksimalno žmuriš je sa utičnica ima praktično svuda a, da tamo gde ih nema, mogu biti vrlo lako i jeftino postavljene. Parkinga ima svuda - i neboderi ih imaju, imaju i garaže. Imamo i ulične punjače. Broj raste. Jeste, ima i ostalih, ali za njih vrede brzi punjači na svim ovim lokacijama. Ne moraju puniti svaki dan. 400-500 km svaki dan nije ništa posebno više. Preko toga računaj da taj trgovački putnik mora i da trguje, ne samo da putuje (da može i kola, mogao bi i iz kuće).

    • 27. januar 2022 | 23:36

      Nord

      @Roki

      U gradskim uslovima ovaj sistem i nije nesto neophodan ali sa povecanjem broja elektricnih automobila bice veci i problemi. Ako sa elektricnim vozilom putujes duzu relaciju gde ces morati da punis auto na nekoliko pozicija e tu mozes lako da budes u problemu. Zamisli krenes na duzi put , sve isplaniras, gde punis, gde su pauze.... Dolazis do prve tacke a ono svi punjaci zauzeti. Onda krenu problemi, trazenje drugih mesta za punjenje sa kompatibilnim punjacem ....Tako da je ovo odlican sistem a moze imati veliku primenu kod taksi a i kod ostalih tipova transporta robe i ljudi npr posta.

    • 28. januar 2022 | 02:31

      Elektro-vozač

      @Roki

      @Nord: U principu "da" ali u praksi to nije toliki problem a neke druge stvari jesu. Stanje punjača je poznato unapred i sama kola mogu da znaju to stanje. Tesle prikazuju te podatke i predočavaju opcije unapred. Punjače stanice su sve veće i veće i rastu sa potražnjom te ovo bude problem samo u retkim prilikama i na retkim mestima. Tesla je nudila ovu mogućnost u Harris Ranch u Kaliforniji ali je interesovanje (sem znatiželje kako stvari rade) bilo jako malo jer nije bilo potrebno. Dopuna je danas vrlo brza i može biti obavljena za 15-20 minuta sa brzim punjačima, brže nego tada a za razliku od pumpi za gorivo, koje često imaju oko 8, možda 12 mesta, brzi punjači imaju po 20, 40 i više mesta (72 u Šangaju, recimo), tako da je "protok" sličan, ako ne i bolji. Sa druge strane stanice za zamenu baterija imaju svoje probleme. Mislite li da će svi modeli čak i od istog proizvođača koristiti iste baterije? Moguće, ako su modularne, ali ni to nije lako. Za sada nema standarda. Hoće li imati vrstu baterije za vaš auto? Ako ste vlasnik svoje baterije hoćete li se vratiti po svoju, da li će vas čekati? Ako bateriju iznajmljujete to je onda drugačije - osnovna cena kola je manja a upotrebu neke baterije plaćate periodično (npr. mesečno).

  • Elektro-vozač

    26. januar 2022 | 17:50

    Ovo je vrlo, vrlo, retko potrebno jer se električni uglavnom pune dok mi živimo svoj život te ne moramo da se, kao za fosilcima, maltretiramo odlascima na pumpe (u ovom slučaju stanice za zamenu baterija). U Tesla je imala ovaj program oko 2014. - automatizovana zamena za oko 3 minuta, ali interesovanja gotovo i da nije bilo jer ljudima nije bilo potrebno. Razlika u poslovanju može malo promeniti stvari (proizvođač ostaje vlasnik baterija i samo ih iznajmljuje vlasnicima kola) ali kada vam je auto spreman svaki dan, u svakom momentu kada vam je potreban, ta loša navika iz "fosilne ere" nestaje ili ostaje samo kao ružno sećanje - izgleda dobro samo onima koji ne znaju za bolje. Ne štedi ni vreme velikoj većini jer je punjene i danas jednako brzo i jednako često potrebno koliko i većini putnika odmor, a dolivanje goriva i zamena baterije zahtevaju zasebno vreme pre ili posle tog odmora (punjenje se obavlja tokom istog). Zbog toga je pitanje isplativosti dalje od prostog marketinga za one koji još ne shvataju pomenute razlike, te ovakvih stanica neće biti značajno puno. U svakom slučaju želim im sav uspeh i sa i bez ovoga.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA