• 1

Memoriju danas "nosimo u džepu", ali šta će biti sutra i gde je domaće tržište u tome

Tehnologija napreduje vrtoglavom brzinom, a količina memorije koju danas svi "nosimo u džepu“, ne tako davno delovala bi kao naučna fantastika

  • 1
memorija

Foto: Kingston

Tržište memorijskih proizvoda važi za izuzetno dinamično. Tehnologija napreduje vrtoglavom brzinom, a količina memorije koju danas svi "nosimo u džepu“, ne tako davno delovala bi kao naučna fantastika. Zahtevi za memorijom neprestano rastu, a osim sve većih kapaciteta koje potražujemo, zaštićena  memorijska rešenja koja garantuju sigurnost podataka takođe su vrlo interesantna.

Gotovo da više i nema nekog iz struke, a da ne izgovori mantru "podaci su nova nafta". I naša država je počela da ulaže u ovu oblast. Za godinu dana, Srbija bi trebalo da dobije jedan od najmodernijih data centara u svetu. U državnom data centru, čija je izgradnja počela u Kragujevcu, čuvaće se podaci od velike važnosti za državu, najavili su nadležni. 

 

O tome kakvo je stanje sada i šta možemo da očekujemo u budućnosti kada su u pitanju memorijski proizvodi, porazgovarali smo sa Dejanom Škuletićem, menadžerom za razvoj poslovanja kompanije Kingston za područje Srbije, Crne Gore, Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Severne Makedonije. Dejan se osvrnuo i na specifičnosti domaćeg tržišta, kao i na globalne trendove od kojih se očekuje da će u budućnosti značajno promene naše potrebe za memorijom.

  • Kako vidite stanje na tržištu danas, ako ga uporedite sa situacijom od pre nekoliko godina?
  •  

 

- Više od tri decenije aktivno učestvujemo u dinamičnoj industriji memorijskih proizvoda, a do sada smo bili svedoci raznih promena. Ono što možemo da primetimo u poslednje vreme je porast u industriji poluprovodnika, koji je prošle godine u odnosu na pretprošlu na globalnom nivou iznosio  preko 13 procenata. Ovo povećanje mahom je vođeno industrijom memorijskih proizvoda, koja predstavlja najveći deo u kategoriji poluprovodnika sa udelom od 34,8 procenata zabeleženim prošle godine.

memorija

Foto: Kingston

Takođe, velika promena koju vidimo ako uporedimo današnju situaciju sa onom od pre nekoliko godina je i to što se memorijski proizvodi sada nalaze u znatno širem spektru uređaja.

  • Ako pogledamo situaciju u Srbiji, za kojim proizvodima postoji najveća potražnja kada je u pitanju memorija?
  •  

 

- Značajno je porasla potreba za SSD uređajima, na celokupnom tržištu za čak 82 procenta. Kada su u pitanju pojedine kategorije fleš proizvoda, primetan je porast u sva tri ključna segmenta prošle godine u odnosu na pretprošlu. UBS fleš memorijski proizvodi kao i memorijske kartice u Srbiji beleže rast od po preko 20 procenata. Interesantan je podatak da Kingston kod nas beleži gotovo dupli rast u sve tri kategorije u odnosu na rast celokupnog srpskog tržišta, pa je tako na primer u našem slučaju za SSD-ove zabeležen skok od čak 175 procenata.

Korisnici u Srbiji već su postali svesni prednosti koje SSD donosi u odnosu na tradicionalne HDD uređaje, od kojih su u proseku i do deset puta brži. Takođe, čak i među SSD korisnicima, sve je više onih koji su svesni šta znači prelazak sa Sata na NVMe tehnologiju, koja donosi i preko dva puta brže performanse.

Sa druge strane, kada su u pitanju tržišta data centara i serverskih memorija, potražnja kod nas još uvek nije na nivou na kom su razvijena evropska tržišta.

  • Šta se dešava na globalnom tržištu, kakve su globalne cifre i gde vidite najveće promene u zahtevima za memorijom?
  •  

 

- Ako pogledamo svetsko tržište, potrebe za NAND fleš memorijom značajno rastu. Kada se uračunaju integrisane sistemske i zamenljive memorija poput fleš kartica, tržište je u 2015. godini pokrivalo 87.113 petabajta.  Procene su da će se do 2022 ova količina memorije povećati čak za deset puta. Daleko najveći rast očekuje se u računarskoj industriji i industriji mobilnih telefona i tableta. Još jedna od grana koja takođe beleži rast je gaming, a očekuje se da će i USB fleš memorije nastaviti sa rastom.

  • Šta očekujete da će u budućnosti uticati na memorijske proizvode, gde vidite prostor za ekspanzijom tržišta?
  •  

 

- Tehnologija 5G mreže svakako će biti velika stvar za mobilnu industriju. Memorija, odnosno u ovom slučaju njen prenos, ponovo je ključni činilac tehnološke ekspanzije, od koje se u narednim godinama očekuje još veći tempo nego što je to bio slučaj prethodnih godina. Memorija je vrlo usko vezana i za nadolazeću ekspanziju 8k video sadržaja, gde količine drastično rastu ako ih uporedimo sa situacijom kakva je danas.

Samo jedan minut video sadržaja zabeleženog u 8k rezoluciji može da premaši 200GB, što je više desetina puta veća količina podataka u odnosu na standarde na koje smo navikli u proteklih par godina. Očekujemo da će ekspanzija 8K video sadržaja takođe značajno uticati na memorijske proizvode u vrlo bliskoj budućnosti.

  • U poslednje vreme zaštita podataka je nešto o čemu sve više korisnika vodi računa. Kako vidite da će se razvijati ovaj segment tržišta?
  •  

 

Sistemi za sigurnost tradicionalno svoju praktičnu isplativost pokazuju na žalost tek onda kada je do problema već došlo, pa ih je i teško predstaviti ljudima kao nešto što im je potrebno sada, u trenutku kada do potencijalnog problema nije došlo. Do skoro su se i kompanije na sličan način odnosile prema bezbednosti poslovnih podataka, međutim GDPR je iz korena promenio stvari u Evropskoj Uniji. Bezbednost poslovnih podataka od nedavno zakonska je obaveza i u Srbiji, tako da i na našem tržištu rešenja koja nude enkripciju, bilo da se radi o prenosnim UBS fleš uređajima ili sistemskim SSD-ovima, sve više dobijaju na značaju.

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>