• 16
 ≫ 

Srbi potrošili milione na garderobu, kupovali i pelene: Sve se desilo 11. novembra ove godine

 ≫ 

Građani Srbije nisu propustili šoping groznicu zbog čega carinici i poštanske kompanije u našoj zemlji imaju pune ruke posla, a i sam udeo u onlajn plaćanju je konstantno veći

  • 16
Aliexpres

Foto: Shutterstock

Maloprodajnom gigantu Alibabi trebalo je samo minut i osam sekundi prošlog ponedeljka da postigne prodaju robe za milijardu dolara tokom kineskog praznika "Dan samaca". Kompanija je saopštila da je njena ukupna prodaja tokom tog svetskog praznika kupovine dostigla oko 38 i po milijardi dolara.

Koliki je vaš udeo u tome? Koliko građani Srbije koriste neverovatne popuste tog dana i kupuju preko Aliekspressa?

Proveravali smo između ostalog i to da li naši carinici zbog toga moraju da angažuju dodatnu radnu snagu.

Sagovornici Telegraf Biznisa su saglasni da naši sugrađani i te kako koriste popuste za Dan samaca, pa tako prave i veću gužvu naručenim paketima, ali i troše više.

- Kao i svake godine, očekuje se veći broj pošiljaka povodom navedenog dana - rekli su za naš portal iz Uprave carina.

Na pitanje kako se bore sa većim brojem paketa, kažu da Carinska ispostava Pošta Beograd raspolaže dovoljnim brojem carinskih službenika koji zajedno sa zaposlenima u Pošti Srbije uspešno obavljaju sve procedure vezane za carinski postupak nad poštanskim pošiljkama pristiglim kako cele godine, tako i u periodima kada se očekuje da njihov broj bude povećan.

I u jednoj poštanskoj kompaniji potvrdili su nam da je obim posla značajno zbog toga uvećan, a da se isporuka pošiljki od Dana samaca očekuje upravo ove nedelje.

Kada je reč o iznosima koje ostavljamo u internet prodavnicama, sama Uprava carina ne raspolaže podatkom o vrednosti robe pristiglom putem poštanskih pošiljaka, ali detaljno prate rast naplate carinskih dažbina.

- Od početka ove godine u odnosu na isti period prošle godine više je naplaćeno carinskih dažbina u iznosu od 4.955.933 dinara, što u procentima iznosi preko 7% veću naplatu u 2019. godini - navode oni.

Onlajn kupovina, online shopping

Foto: Shutterstock

Koliko Srbi troše onlajn?

 

Ni Narodna banka Srbije ne raspolaže podacima o platnim transakcijama po pojedinačnim primaocima plaćanja, kao ni podacima o obimu i učestalosti kupovine naših građana na internetu ukupno, pa ni na Aliekspress-u. Ali potvrđuju da su u prva tri kvartala ove godine fizička i pravna lica su izvršila ukupno 4.707.786 platnih transakcija u vrednosti od 12.345.083.145 dinara, 2.232.366 platnih transakcija u vrednosti od 97.835.611 evra i 1.606.659 platnih transakcija kupovine roba i usluga preko interneta u vrednosti od 39.494.762 američkih dolara.

Poređenja radi, u celoj prošloj godini (2018.) fizička i pravna lica su izvršila ukupno 2.847.215 platnih transakcija u vrednosti od 9.325.602.004 dinara, 2.575.207 platnih transakcija u vrednosti od 116.390.817 evra i 2.070.758 platnih transakcija kupovine roba i usluga preko interneta u vrednosti od 55.700.984 američkih dolara.

Porast broja i vrednosti transakcija kupovine robe i usluga na internetu još više dolazi do izražaja kada se pogledaju uporedivi podaci iz 2012. godine kada je započeta sveobuhvatna reforma na polju platnih usluga u našoj zemlji. Tada je ostvareno 158.144 platnih transakcija u vrednosti od 878.173.449 dinara, 628.603 platnih transakcija u vrednosti od 35.718.669 evra i 297.086 platnih transakcija kupovine robe i usluga preko interneta u vrednosti od 12.917.623 američkih dolara.

- Imajući u vidu navedene podatke, jasan je i primetan porast kako broja transakcije kupovine robe i usluga preko interneta, tako i ukupne vrednosti tih transakcija u najzastupljenijim valutama. Poređenja radi, rast broja navedenih transakcija u 2018. u odnosu na 2017. je bio oko 94% kada je reč o transakcijama u dinarima, rast oko 27% kada je reč o transakcijama u evrima i rast oko 62% kada je reč o transakcijama u američkim dolarima - navode u NBS.

Navedeno pokazuje da je online kupovina robe i usluga platnim karticama i elektronskim novcem u konstantom porastu, a posebno raduje činjenica da je rast transakcija procentualno najveći u domaćoj valuti, što znači da je elektronska trgovina u punom zamahu u našoj zemlji, da se menjaju kupovne navike naših građana i privrede i da raste poverenje u domaće online trgovce, dodaju.

A šta se to najviše kupuje za Dan samaca?

 

Dan samaca

Foto: Tanjug/Chinatopix Via AP

Američki Epl, francuski Loreal, i švajcarski Nestle bili su među najtraženijim brendovima. Iz Alibabe su objavili da je 299 brendova premašilo bruto vrednost prometa od 100 miliona juana, a njih 15 premašilo je iznos od milijardu juana.

Među najpopularnijim brendovima bili su i Gap, H&M, Levis i Filips, a najviše su se kupovali dodaci prehrani, kozmetički proizvodi, pelene i sredstava za čišćenje lica.

Preko Alibabinih prekograničnih platformi najviše su se po bruto vrednosti prometa prodavali proizvodi iz Japana, SAD-a, Južne Koreje, Australije i Nemačke.

A ako niste znali, postoje i kompanije iz Srbije koje svoje proizvode oglašavaju baš na Aliekspresu.

Odgovorite nam u našoj anketi: Da li ste i vi šopingovali za Dan samaca? 

Video: Deset namirnica koje bi trebalo da prestanete da kupujete ako želite da uštedite novac

(Vesna Bjelić)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • ProlazNIK

    18. novembar 2019 | 16:34

    I onda narucite slusalice za 1$, postarina 2$ i carina vam naplati 360 dinara za otvaranje posiljke koja ne podleze carini.

  • Anj

    18. novembar 2019 | 23:42

    Bas me zivo zanima kad su se vec pre zatrpali ti carinici kad to sto je kupljeno 11. nema sanse da je vec stiglo, tako da... zatrpani su jer su spori i lenji a i neprofesionalni, pa na iznos od 700 din naplate pdv isto toliko, tako da se jos jednom potvrfjuje da smo sami sebi najgori

  • Sava

    18. novembar 2019 | 18:46

    Zanimljivo je da komentarisu negativno oni koji nisu nikad nista porucili sa ovih sajtova.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>