• 0
 ≫ 

Intervju: Džejms Alum, potpredsednik kompanije Payoneer za Evropu za Telegraf Biznis

 ≫ 

Kako je jedna globalna kriza učvrstila poziciju kompanije i pomogla joj da povrati i ojača poverenje svojih korisnika širom sveta

  • 0
James Allum

Foto: Payoneer

Pre nekoliko nedelja, dok je Srbija bila u sred krize sa virusom korona i sva pažnja medija bila usmerena na zdravstveni sistem, vest o kompaniji za platne kartice Wirecard i blokadi sredstava na Payoneer pripejd karticama dospela je na naslovne strane. Ukratko, nemačka finansijska kompanija Wirecard podnela je zahtev za nesolventnost, što je rezultovalo blokadom svih kartica i sredstava na njima za korisnike Payoneer-a širom sveta, uključujući i Srbiju.

Payoneer je tom prilikom izašao u javnost sa izjavom da će problem biti rešen u najkraćem roku, i da će korisnicima biti veoma brzo omogućeno da slobodno raspolažu svojim novcem.

Čak su otišli i korak dalje, objašnjavajući da će, ukoliko se utvrdi da nedostaju sredstava sa kartica korisnika, Payoneer nadoknaditi sve gubitke svojim klijentima. I, iako su mnogi pomislili da je kompanija ovim potezom sebi stavila omču oko vrata, desilo se ono što je malo ko verovao da će se desiti – situacija se stabilizovala za samo nekoliko dana, a Payoneer, zbog transparentne komunikacije i odgovornog ponašanja prema svojim korisnicima, ne samo da je učvrstio svoju poziciju, već zaradio i bonus poene.

O tim izazovnim danima, ali i planovima za budućnost, razgovarali smo sa Džejmsom Alumom, potpredsednikom kompanije Payoneer za Evropu.

  • Gotovo mesec dana pre našeg razgovora vaša kompanija je prolazila kroz vrlo turbulentan period. Mnogima je jasno da kriza nije bila mala, ali malo ko je razumeo šta se zapravo desilo. Pa, šta se desilo?
  •  

 

Desio nam se globalni problem, koji je, sa realnog, objektivnog stanovišta pretio da preraste u nešto što se veoma teško može kontrolisati, naročito ako uzmemo u obzir broj ljudi širom sveta koji koristi naše kartice. Naime, Wirecard AG 25. juna proglasio je nesolventnost, a budući da je značajan deo Payoneer Prepaid Mastercard kartica izdavao njen ogranak Wirecard Card Solutions Limited u Velikoj Britaniji, englesko regulatorno telo Uprava za finansijsko poslovanje (FCA) odlučilo je da ograniči aktivnosti Wirecarda, a sve u cilju zaštite novca klijenata. Konkretno, došlo je do privremene blokade svih kartica i sredstava na njima za korisnike Payoneer širom sveta, uključujući i Srbiju. Nakon revizije, blokada sredstava je ukinuta, a naši klijenti mogli su nesmetano da koriste svoj novac.

  • Deluje kao da se sitacija razrešila brzo, uz odličnu komunikaciju sa svim stejkholderima. Da li je zaista bilo tako?
  •  

 

Britanska kompanija Wirecard Card Solutions Limited koja izdaje Payoneer kartice nezavisna je u odnosu na Wirecard AG u Nemačkoj koja je objavila nesolventnost i to je ono što je bilo ključno da naši korisnici znaju. Druga stvar, FCA je odlučila da postupi preventivno i zamrzne sredstva Wirecarda UK da bi zaštitila novac klijenata, a ne da bi ga oduzela. Takođe, nisu sva sredstva Payoneera bila blokirana, već samo ona koja su se nalazila na predmetnim karticama. Na osnovu dozvole za elektronske novčane transakcije, koja spada među najbezbednije na svetu, Wirecard UK bio je obavezan da sva sredstva drži na zaštićenim računima i čim je FCA uvidela da su sva sredstva zaista tamo i da se čuvaju na odgovarajući način, ona ih je odblokirala.

Tokom ovog perioda intenzivno smo sarađivali sa FCA, ali i sa Wirecard-om. Nakon što je FCA uspešno završila reviziju, sredstva su veoma brzo postala dotupna. Srećom, za to je bilo potrebno „samo“ nekoliko dana.

Istovremeno, uradili smo jednu bitnu stvar u tom periodu - omogućili smo za sve naše klijente da nesmetano nastave da primaju nove uplate na Payoneer virtuelni račun i prebacuju ta sredstva na svoj lokalni bankovni račun. Tako da smo se potrudili da se posledice ove situacije, što manje odraze na aktivnosti naših korisnika.

  • Tokom tih dana intenzivno ste komunicirali sa svojim klijentima. Da li je to bilo ključno za poverenje korisnika?
  •  

 

Mi smo osećali obavezu da svojim klijentima objasnimo šta se desilo i da ih redovno obaveštavamo o razvoju situacije. Ni u jednom momentu nismo imali bilo kakav poriv ili potrebu da bilo šta krijemo, i mnogi su to prepoznali. I koliko god zvučalo kao opšte mesto, ljudi koji su nam poklonili svoje poverenje jesu naš prioritet i daćemo sve od sebe da uradimo sve što možemo kako bismo zaštitili njihov interes.

  • Vi ste otišli i korak dalje, pa ste dali izjavu da nameravate da, u slučaju gubitka, svakom korisniku nadoknaditi svaki izgubljeni dinar. Da li je takva odluka bila racionalna, pomera li ona granice, kada je u pitanju  domen brige o klijentima?
  •  

 

Naš generalni direktor Skot Glit objavio je video poruku u kojoj je izrazio našu nameru da ćemo svim klijentima nadoknaditi celokupna sredstva,  bez obzira na ishod revizije FCA. I to je nešto iza čega stojimo. Da li to pomera domen brige o klijentima napred – ne znam, verovatno da. Ali ne treba zapostaviti i druge mehanizme koje smo razvili kako bismo našim korisnicima širom sveta omogućili dodatnu zaštitu od ovakvih ili sličnih situacija - nedavno smo lansirali funkciju dopune koja našim klijentima pomaže da kontrolišu način korišćenja i odaberu da li će sredstva da prebace na svoju pripejd karticu ili će ih čuvati na Payoneer računu, a planiramo da obezbedimo naprednu funkciju dopune za kontrolu protoka sredstava između virtuelnog računa i kartice. I najvažnije, ulažemo značajna sredstva u izdavanje sopstvenih kartica kako bismo mogli da pokrijemo više zemalja Payoneer karticama u narednim mesecima.

  • Kada govorimo o narednom periodu, imate li planove koji se tiču Srbije i regiona? Zašto je Srbija važna za kompaniju Payoneer?
  •  

 

Svet finansijskih tehnologija je veoma raznovrstan sa tendencijom da se i dalje razvija, budući da kompanije sve više uvode inovacije na tržište. Naši korisnici su preduzetnici koji žele da prevaziđu granice i prodru na svetsko tržište, a govoreći o Srbiji, tu radimo sa brojnim poslovnim zajednicama: pružaocima usluga, kompanijama za softverske usluge, digitalnim biznisima, firmama za internet prodaju, onima koji se bave izdavanjem kuća za odmor i drugi. Iako su ovi biznisi međusobno veoma različiti i zahtevaju različita platna rešenja za upravljanje sredstvima, pokazalo se da profesionalci u Srbiji znaju šta im je potrebno kao rešenja za plaćanje i često odmah prihvataju nove funkcije i usluge koje nudimo da bismo im pomogli u razvoju poslovanja.

Takođe, mislim da je važno da ljudi znaju da Srbiju smatramo jednim od ključnih tržišta. Pored toga što imamo značajan broj klijenata u Srbiji, pokrenuli smo nedavno sajt, a imamo i lokalnu Fejsbuk grupu sa preko 10.000 članova. Zbog pandemije koronavirusa usmerili smo se na organizaciju vebinara na srpskom jeziku, a kada se vratimo normalnom životu nastavićemo da organizujemo različite Payoneer događaje na tržištu. Dodatno, u planu nam je da proširimo svoj evropski tim, kako bismo posebnu pažnju posvetili upravo Srbiji i zemljama regiona.

  • Nakon svega što ste rekli, kako je vama lično da radite za Payoneer? Gde Vi lično pronalazite satisfakciju za ovaj posao?
  •  

 

Radim za kompaniju koja ima ambiciozne planove na globalnom nivou, vrlo polaže na svoje zaposlene i klijente, i meni možda najvažnije, vrednosti za koje se zalaže nisu mrtvo slovo na papiru. Naši korisnici su naš najveći prioritet. Sve što mi u Payoneer-u radimo je zato da bismo im pružili podršku, da se pobrinemo da njihov novac bude siguran i da su naše usluge tu da ih osnaže i pomognu im da uspeju. To je ova situacija sa Wirecard-om, uostalom, i dokazala. Čitavi timovi u svim našim odeljenjima radili su sa internim i eksternim regulatorima 24 časa, neprekidno. Ta posvećenost me inspiriše i podseća da su stvari koje radimo zaista važne.

(Telegraf.rs/B.Savović)

Džejms Alum je u Payoneer prešao sa pozicije komercijalnog direktora platforme za međunarodni platni promet i menjačke poslove Freemarket, u čijem osnivanju 2015. godine je učestvovao. Pre toga je bio komercijalni direktor metoda onlajn alternativnog i e-trgovinskog gotovinskog platnog prometa Ukash, koji je 2015. godine uspešno prodat kompaniji CVC radi integrisanja u grupaciju Paysafe. Džejms je karijeru u sektoru finansijskih usluga započeo u firmi Western Union, gde je bio direktor za poslovanje sa privatnim korisnicima za UK i Irsku i direktor B2B divizije za Evropu.

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>