Kako je digitalizacija spasila milione mikro preduzeća od propasti u doba korone?
Polovina malih i mikro firmi ostala je operativna u Velikoj Britaniji, zahvaljujući povezivanju s naprednom tehnologijom
U doba pandemije je više nego ikad pre postalo jasno koliko digitalizacija olakšava i unapređuje poslovanje preduzeća, a posebno malih i mikro.
Te firme su, ujedno, sporije i teže prelazile na digitalno poslovanje od velikih kompanija i srednjih firmi, ali je korona kriza uticala na njihovo ubrzano prilagođavanje.
Izveštaj kompanije "Lloyds Bank", u saradnji sa pokretom "Be the Business", pokazuje da bi više od 2,7 miliona (48%) mikro preduzeća u Velikoj Britaniji prestalo s poslovanjem - da nije usvojilo digitalnu tehnologiju tokom pandemije.
U toj zemlji je u toku još jedan karantin, koji bi trebalo da potraje do prvih dana decembra, a mnoga mala i mikro preduzeća se i dalje suočavaju s neprestanim borbama, ali je jasno da im napredna tehnologija pomaže da se bolje snađu u krizi. Gotovo 73% njih nastavilo je da posluje, tako što je prilagodilo svoje poslovanje.
Oko 24% mikro preduzeća kaže da je modifikovalo svoj poslovni model u proteklom periodu, kako bi firma preživela. Takođe, petina je ponudila nove proizvode i usluge. Oko 23 odsto mikro preduzeća preusmerilo je tok poslovanja, a 40 procenata je ispitalo nova područja poslovanja.
Otprilike polovina (48%) vlasnika mikro preduzeća kaže da su mogli da ostanu operativni, zato što su usvojili digitalizaciju i izgradili novi oblik poslovanja. Zanimljivo je, međutim, to da se čak 1,5 miliona (27%) mikro firmi sada prvi put odvažilo da koristi onlajn kanale komunikacije.
Oko 2,6 miliona njih (47%) uspelo je da pojednostavi svoje poslovanje zbog povezanosti sa digitalnim svetom. Od onih koji su već "na mreži", 40% je povećalo obim internet poslovanja, kao i mogućnost diverzifikacije.
Dve trećine (61%) takođe je prijavilo da im je tehnologija omogućila da održavaju kontakt sa svojim kupcima, a trećina (35%) izveštava o uštedi troškova, koja je povezana sa digitalizacijom. Biti onlajn danas - znači preživeti na tržištu, smatra Nik Vilijams iz kompanije "Lloyds Bank".
Video: Кako Četvrta industrijska revolucija menja tržište rada: Neka zanimanja nestaju, ali nastaju nova
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.