Zakerberg pravi metaverzum kompaniju od Fejsbuka? "Nećemo koristiti internet, živećemo u njemu"
Mnogi u Silicijumskoj dolini u tom izrazu vide budućnost
Kada dostignete neke visine u svom biznisu, prirodno je da želite promene, nešto novo, drugačije. Ali, koliko bi stvari mogle otići daleko sa najpopularnijom društvenom mrežom i zamislima njenog tvorca?
Naime, kako piše portal "The Conversation", Mark Zakerberg bi da opet "izmisli" Fejsbuk, odnosno da ga pretvori u "metaverzum" (eng. metaverse) kompaniju. Teško je prevesti tu reč na srpski jezik, budući da su mnogi termini, nastali u SAD, zapravo posledica najmodernijih tokova na polju tehnologije i inovacija.
Amerikanac (37), čije se lično neto bogatstvo procenjuje na skoro 130 milijardi dolara u 2021. godini, rekao je analitičarima i novinarima kako želi da "njegova kompanija predvodi put ka potpuno drugačijem internetu".
- Očekujem da će ljudi u narednim godinama Fejsbuk, firmu koja je društveni medij, posmatrati kao kompaniju koja je "metaverse". To će biti krajnji izraz društvene tehnologije - rekao je Zakerberg.
Izraz "metaverse" koristi se za opisivanje vizije kojom će se internet razviti u virtuelni svet. Tu ideju je najpre zamislio američki pisac Nil Stivenson, 1992. godine, u svom klasiku iz domena naučne fantastike "Snow Crash".
Naime, "taj internet" predviđa 3D virtuelni životni prostor u koji pojedinci ulaze i iz kojeg izlaze, međusobno komunicirajući u realnom vremenu. Tako nešto, što liči na "metaverse", možete videti u Spilbergovom filmu "Ready Player One".
Zapravo, mnogi u Silicijumskoj dolini u tom izrazu vide budućnost. Recimo, tehnološki div Gugl je uložio silne pare u proširenu stvarnost, odnosno tzv. "augmented reality" (AR). "Šuška se" i da Epl planira proizvodnju naočara za doživljavanje virtuelnih prostora.
Po svemu sudeći, svetskim milijarderima postalo je "dosadno" da se bave uobičajenim "zemaljskim" aktivnostima. Mimo virtuelne realnosti, zanima ih svemir, a posebno Džefa Bezosa, Ričarda Brensona, Ilona Maska.
Zakerberg za sada, čini se, više pažnje posvećuje AR-u i VR-u nego kosmosu. U potrazi za pretvaranjem Fejsbuka u "metaverzum", on nastoji da izgradi sistem u kojem se ljudi kreću između virtuelne stvarnosti (VR), AR-a i čak 2D uređaja, koristeći svoje realne avatare gde god je to prikladno.
U toj "novoj realnosti" ljudi će raditi, družiti se, deliti stvari i doživljavati druga iskustva, a verovatno će i dalje koristiti internet za neke stvari, kao što su pretraživanja koja sada koristimo.
Kako se dalje navodi, zbog kovida-19 i mera karantina, prihodi Fejsbuka nastavljaju da rastu, te beleže skok od 57% u prvom kvartalu. Inače, rade i na softveru koji bi omogućio teleportovanje, a "metaverse" bi trebalo da bude izvor prihoda za budućnost.
Video: Milijarder ispisao istoriju: Ovo je iskustvo života. Unity 22 bezbedno sleteo na zemlju
(Telegraf Biznis)
Video: Edina je najmlađa vlasnica škole jahanja u Srbiji
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.