• 0
 ≫ 

Da li stvarno znaš kako da koristiš digitalne alate? Naučite 8 veština u jednom danu

 ≫ 

Događaj se, pre svega, obraća učenicima srednjih škola, studentima i mladima koji su tek ušli na tržište rada

  • 0
Digitalne veštine

Foto: Shutterstock

Na besplatnom onlajn događaju "Znaš kako", u četvrtak 14. aprila, osam profesionalaca iz domaćeg digitalnog ekosistema će deo svog praktičnog iskustva preneti mladima kroz prezentaciju po jedne digitalne veštine.

Predavači ovom prilikom ne donose "teške" i komplikovane teme, već vrlo konkretne i jednostavne primere objašnjene na atraktivan i razumljiv način za sve one koji poseduju bar jedan pametan uređaj i pristup internetu.

Organizatori ovog događaja, Inicijativa "Digitalna Srbija" i UNICEF u Srbiji pozivaju sve zainteresovane da se za praćenje prijave na dsi.rs/znaskako. Zaintersovani za prisustvo na događaju "Znaš kako" treba da popune formu na sajtu, a neposredno pred događaj će dobiti link preko kog će biti u prilici da ga prate u četvrtak, 14. aprila, u 20 časova.

Na osnovu analize Republičkog zavoda za statistiku, više od 80 odsto domaćinstava u Srbiji ima pristup internetu, a 78 odsto stanovnika uzrasta od 16 do 74 može se smatrati redovnim korisnikom interneta, navodi se u saopštenju.

Sa druge strane, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija je svojim istraživanjem utvrdilo da više od 51 odsto populacije starije od 15 godina nema ni jednu od osnovnih veština u oblasti informaciono-komunikacionih tehnologija: slanje i prijem mejla, internet pretraga, obrada teksta...

Nakon ukrštanja ovih statistika, Inicijativa "Digitalna Srbija" i UNICEF u Srbiji su osmislili "Znaš
kako", onlajn događaj u kome se će biti predstavljeno osam tema o konkretnim digitalnim veštinama koje mogu da pomognu širokom krugu populacije da postane digitalno veštiji i pripremljeniji za tržište rada.

Teme će približiti stručnjaci iz nekih od zvučnijih kompanija u Srbiji (Direct Media, Karanović & Partners, Nordeus, OTP banka, PwC, Symphony, TeleGroup) i kroz njih odgovoriti na vrlo konkretna pitanja poput onih kako se prave podkasti, sajtovi, kako se uređuju tekstovi, prave dobre prezenta u traženju posla i čuvaš bezbednost na internetu.

Događaj se, pre svega, obraća učenicima srednjih škola, studentima i mladima koji su tek
ušli na tržište rada. Iako o ovoj grupi često razmišljamo kao o "digitalno pismenoj", iskustvo pokazuje da mladi tehnologiju koriste intuitivno i to najčešće za zabavu i socijalizaciju.

Inicijativa „Digitalna Srbija”

Foto: Inicijativa „Digitalna Srbija”

Ono što mi želimo je da razvijemo svest o tome da je poznavanje osnovnih digitalnih veština
korisno za razvoj karijere i prekopotrebno kako bi se prilagodili promenama koje donosi digitalna transformacija. Tu ne mislim samo na one koji su se već pri odabiru škole/fakulteta usmerili na tehničke oblasti, nego i na one oblasti koje često opisujemo kao tradicionalne. Na primer, pravnik koji uređuje dokumenta u nekom od alata u kojima je moguća kolaboracija sa kolegama će biti efikasniji od onog koji to radi na svom računaru i šalje taj dokument svakom kolegi posebno. Student koji ume da napravi svoj podkast može da bude vidljiviji kao stručnjak u odnosu na svoje kolege koje ne vladaju tom veštinom. Primeri su brojni - objasnio je direktor Inicijative "Digitalna Srbija", Nebojša Bjelotomić.

Deca i mladi su snažni pokretači napretka i predvodnici promena širom sveta. Ali, treba ih podržati odgovarajućim resursima i alatima, kao i pronalaženjem novih načina da im se pruži najvažniji alat od svih - obrazovanje.

- Udruživanjem javnog i privatnog finansiranja, ideja i posvećenosti, možemo premostiti digitalni jaz, omogućiti pristup učenju, veštinama i ekonomskim mogućnostima svakom detetu i mladoj osobi. To znači da možemo da premostimo digitalni jaz, tako da sva deca i mladi mogu pristupiti obrazovanju i veštinama bez obzira na to gde žive. To je naročito važno za digitalne veštine koje su ključne za ekonomiju 21. veka. Moramo se postarati da deca i mladi, posebno najugroženiji, mogu da osete koristi digitalne revolucije koja je u toku. Ovaj novi format je samo jedan od načina na koji UNICEF i partneri to rade - rekla je Dejana Kostadinova, direktorka UNICEF-a u Srbiji.

Video: Šta je pokazao startap skener, kakva je naša scena?

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari