"Ne povezujte zabavu sa novcem": Zaposleni u Guglu nezadovoljni merama štednje kompanije
Kompanije koje su u protekloj deceniji bile poznate po velikom rastu i obilju zabavnih pogodnosti, sada stiču utisak kako je na drugoj strani
Izvršni direktor Gugl kompanije Sindar Pičai suočio se sa teškim pitanjima zaposlenih u vezi sa smanjenjem budžeta za putovanja i zabavu, upravljanjem produktivnošću i potencijalnim otpuštanjima prenosi CNBC.
- Kako da to kažem - započeo je direktor svoj odmereni govor dodajući:
- Vidite, nadam se da svi čitate vesti. Činjenica je da znate da smo malo odgovorniji dok prolazimo kroz jedan od najtežih makroekonomskih uslova u protekloj deceniji, mislim da je važno da se kao kompanija udružimo kako bismo prebrodili ovakve trenutke.
Kompanije koje su u protekloj deceniji bile poznate po velikom rastu i obilju zabavnih pogodnosti, sada stiču utisak kako je na drugoj strani.
Matična kompanija Gugla, Alfabet, je u julu objavio svoj drugi uzastopni kvartal sa slabijim zaradama i prihodima nego što se očekivalo, a očekuje se da će rast prodaje u trećem kvartalu pasti na jednocifrene cifre, u odnosu na više od 40 odsto godinu dana ranije.
Usled krize, Gugl je otkazao sledeću generaciju svog Pixelbook laptopa i smanjio je finansiranje svog internog inkubatora Area 120.
Ranije ovog meseca, Pičai je rekao da se nada da će učiniti kompaniju 20 odsto produktivnijom uz usporavanje zapošljavanja i ulaganja.
Ipak, smatra da Guglova kultura poslovanja i dalje može da bude prijatna čak i ako se neke stvari, poput određenih artikala, uskrate.
- Ne treba uvek poistovećivati zabavu sa novcem. Mislim da možete da uđete u vredan startap gde se ljudi zabavljaju i to ne bi trebalo uvek da bude povezano sa novcem - objašnjava Pičai.
Google CEO Sundar Pichai tells staff 'not to equate money with fun' https://t.co/GfThuwpjei via @MailOnline— LM (@3DancingMaidens) September 24, 2022
Neće uskraćivati bonuse zaposlenima
Zaposleni su želeli da znaju zašto menadžment traži od zaposlenih da se pridržavaju politike povratka u kancelariju, a uporedo "govoreći da nema potrebe da putuju ili da se sastaju".
- Ukoliko niste videli svoj tim dugo i ako će vam sastajanje pomoći za bolju produktivnost, mislim da to možete da uradite. Zato smo rekli da ne govorimo striktno 'ne' za putovanja, već dajemo diskreciju timovima - objasnio je CEO Gugla.
Kristin Rajnke, šef odeljenja za finansije Google-a, rekla je na sastanku da će prodajni timovi imati više slobode da putuju jer njihov posao zahteva susrete sa kupcima.
- Znamo da ima mnogo vrednosti u blizini tima, ali samo tražimo da budete pažljivi i ograničite svoja putovanja i troškove tamo gde možete - rekla je Rajnke. Na primer, tražila je da zaposleni ublaže svoja očekivanja za praznične zabave.
- Tamo gde imate samite i velike sastanke, pokušajte da ih obavite u kancelariji. Definitivno želimo da se ljudi i dalje zabavljaju. Znamo da nam predstoje praznične zabave, proslave na kraju godine. Ali mi samo tražimo da budu male i neformalne - pokušajte da ne idete preko vrha - dodala je.
Most google employees don't care about the long-term success of the company. This is the default across most top companies like them. People are not loyal to companies, they are loyal to their career narratives. pic.twitter.com/dP3SgLH00L— Paul Millerd (@p_millerd) September 24, 2022
Pred kraj sastanka, Pičai se osvrnuo na pitanje zašto je kompanija prešla sa "brzog zapošljavanja i trošenja na jednako agresivnu uštedu troškova".
- Mislim da je važno da se ne isključujemo. Morate sagledati dugoročne uslove kroz ovakvu situaciju- istakao je.
- Kompanija još uvek ulaže u dugoročne projekte kao što je kvantno računarstvo. U vreme neizvesnosti važno je biti pametan, štedljiv, i efikasniji - zaključio je.
Takođe, navedeno je da kompanija ne planira da odstupi od plaćanja radnika "na vrhunskom tržištu kako bi mogli da budu konkurentni".
Video: Daniel Akerman meri sreću i zadovoljstvo radnika: Ovako će izgledati Balkan u narednih 5 godina
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.