Zakerberg bi da vodi sve i da ima rezultate: Zašto je Meta u problemu od samog početka?
Bez jasno postavljenog sistema ne možete imati biznis sa dobrim rezultatima
"Meta je definitvno brend, a ne najviša organizaciona jedinica", istakao je Zvezdan Horvat, profesionalni direktor Adizes Institute Worldwide, objašnjavajući "Zašto Fejsbuk mora da promeni organizacionu strukturu?".
U okviru pomenutog panela na ovogodišnjoj BIZIT konferenciji Horvat je kao ključni Metin problem izdvojio"nedostatak jasnog sistema".
Instagram, Fejsbuk i WhatsApp jesu posebni biznisi, ali izostaje pitanje kome su oni i odgovorni.
- Možda su oni profitni centri, ali on kaže "ja sam Meta". Je l' to znači da Zakerberg sedi svugde, šta vodiš, za šta si odgovoran, ko je odgovoran za rezultat? Ako nemate organizacionu strukturu, onda to ide preko vlasništva, to je Zakerberg i on će odlučivati o svemu - ističe Horvat.
Upravo iz tog razloga dolazimo do sledećeg problema, ili ti "poraza" koji je i sam Zakerberg priznao. Naime, Meta je juče otpustila ogroman broj ljudi - tačnije 11.000 osoba, ili ti 13% radne snage kompanije.
Ovo je najveće otpuštanje u tehnološkom sektoru do sada.
Zakerberg je rekao da "želi da preuzme odgovornost za ove odluke i za to kako je kompanija došla do ove situacije".
Horvat pojašnjava da je sve ovo rezultat Zakerbergovog "zaigravanja" Metaverse-om, na kojem se nalazi svega 20.000 ljudi, dok Instagram, Fejsbuk i WhatsApp, koji su veliki biznisi postaju "siročići".
- Ko sa njima radi nemate pojma, niti se išta sa njima dešava. Dolazite do toga da firma prelazi na jednu stranu, sve ste stavili na to da li će naočare da rade i da li ćete voleti da ih koristite. Ne postoji ko je odgovoran za određene delove posla, već imate jednog čoveka na sada 76.000 ljudi. Fejsbuk ima samo jedan izvor prihoda, ne može razbacati rizik, ili advertajzing radi ili ne. Ako ne radi, oni su mrtvi i to je ono što im se dešava - dodaje.
Podsetimo, Meta se bori s velikim usporavanjem potrošnje na online oglase, izazovima Eplovog ažuriranja privatnosti za iOS i povećanom konkurencijom TikToka.
Horvat je dao i plastičan primer koji najbolje objašnjava nepostojanje sistema kao ključnog postulata biznisa.
Naime, kada odete na zvaničnu stranicu Fejsbuka za biznis, otvara vam se Meta biznis centar, a u uzglavlju stoji "prodajte na Fejsbuku i Instagramu".
- Idi kod Mete da prodaješ na Fejsbuku i Instagramu na stranici Fejsbuka - zaključio je Horvat.
Video: Najveći pad Fejsbuka u istoriji: Sve o apokalipsi na društvenim mrežama i koliko je para izgubljeno
(Telegraf Biznis)
Video: Mile Jelić Business development manager Comtrade-a
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.